Wij hebben als vereniging een clubgebouw in het "buitengebied", eigenlijk een tweehonderd meter van enkele woningen verwijderd.
Momenteel hebben wij daar een Odido ADSL-verbinding, maar deze komt te vervallen omdat dit kopernetwerk wordt uitgefaseerd, we moeten over op glasvezel. Dit is bij ons echter niet aangelegd.
Ik heb hiervoor een haalbaarheidsonderzoek gestart bij KPN netwerk en dit zou ons waarschijjnlijk rond de 23.000 euro gaan kosten om alsnog aan te laten leggen, dit is voor onze vereniging geen optie.
Bijkomend probleem is dat onze huidige verbinding is aangelegd op huisnummer 5A, maar na een omnummering door de gemeente in het afgelopen jaar hebben wij huisnummer 6C gekregen en het oude nummer 5A is bij een nieuwbouwwoning in de straat terechtgekomen. hier is uiteraard glasvezel beschikbaar.
Ik heb bij de provider KPN dan maar basis internet besteld, dit was volgens de postcodecheck op huisnummer 6C mogelijk. Na enkele dagen kreeg ik echter een e-mail met de boodschap dat de bestelling was geannuleerd:
de mail:
Uiteraard zijn er bij ons geen graafwerkzaamheden nodig voor een verbinding over het kopernetwerk, maar schijnbaar wil of kan de provider dit adres niet (meer) aansluiten op koper. Ik heb gebeld met de provider maar die kan ons niet aansluiten omdat ons adres niet in hun systemen staat, "hiervoor moet ik met KPN netwerk bellen". Ik heb KPN netwerk gebeld maar die kunnen ons niet helpen, "ik moet toch echt met de provider KPN bellen". Ik heb de provider KPN gebeld en een begripvol en luistend oor gevonden welke dit voor mij zou gaan uitzoeken en terugbellen maar we zijn inmiddels weer een week verder zonder reactie. In feite kwam het er op neer wat KPN gaat doen als koper in de wijkcentrale uitgezet zou worden en er voor ons mega kosten in het vooruitschiet liggen om glasvezel te kunnen krijgen. Nogmaals: mijn bestelling voor basis internet was door KPN geannuleerd. We vallen hier eigenlijk nogal tussen wal en schip. Verdere info/samenvatting: Huisnummer 6 en 6A hebben glasvezel liggen, 6B is het voetbalterrein en direct daarnaast liggen wij met 6C. Bestelling welke volgens de postcodecheck mogelijk is wordt zonder wederhoor geannuleerd. Internet via 4G zou mogelijk zijn maar wij krijgen geen contract omdat ons adres niet in het systeem van de provider KPN staat.
U begrijpt dat ik het beu wordt om van het kastje naar de muur gestuurd te worden, en ik kan het de callagents ook niet kwalijk nemen maar ik kom zo geen steek verder. Wie pakt dit op en helpt ons aan stabiel internet?
Als laatste redmiddel zou een data-only simkaart icm een mifirouter nog kunnen, maar dit moet toch gewoon via een provider mogelijk zijn? |