Vraag

Verbinden met kpnFon netwerk

  • 13 January 2019
  • 4 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik kan geen verbinding meer maken met kpnFon hotspot krijg elke keer de melding dat de xbox geen ip adres kan ophalen en op de laptop kan ik wel inloggen (dit duurt overigens nog net geen kwartier😞) maar een internet pagina wil die niet laden want na een X aantal minuten geeft mn laptop weer aan geen internet toegang te hebben en als ik dan weer terug ben op de Fon inlogpagina wat ook weer erg lang duurt ben ik op t moment dat deze pagina geladen is gewoon weer verbonden🙃 en begint alles weer opnieuw😡🤬 kost allemaal erg veel tijd maar kom nergens😡🤬

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi ShinobiSamurai, welkom op het forum! Als je verbinding maakt met een Fon netwerk moet je daarna inloggen op een website, wat op jouw laptop ook (met enige moeite) gebeurt. Voor zover mij bekend kan de Xbox hier niet mee omgaan. Op je mobiel of laptop kom je automatisch op de inlogpagina, of wanneer je een willekeurige website opent. Een Xbox is hier niet op ingericht. Ik denk daarom niet dat het gaat werken op de Xbox. Als het, los van deze inlogpagina, wel zou werken zit je alsnog op een trage internetverbinding en via WiFi. Allebei niet optimaal als je wil gamen.

Ik ben wel benieuwd waarom de verbinding zo slecht werkt op de laptop. Heeft het Fon netwerk een goede signaalsterkte?
Kunnen Telfort-klanten straks ook gebruik maken van KPN Fon?
Ik zie dat mijn PC keurig een IP-adres krijgt van KPN Fon maar kan er verder (nog) niets mee.
‘T gekke is dat ik op mn Xbox wel verbinding kreeg moest wel 3 keer proberen verbinding te maken voordat hij de authenticatie website van Fon wilde laden en ik mn gebruikers gegevens kon invullen. Op mn laptop is ‘t vandaag wel gelukt om verbinding te krijgen maar naar 1,5 uur wachten tot de site klaar was met laden en ik mn aflevering kon laten afspelen was ik er eigelijk al helemaal klaar mee en kon ook niet op een normale manier streamen dus er dan ook mee gestopt. Signaal sterkte is bijna optimaal dus daar ligt het niet aan en mijn telefoon wil helemaal geen verbinding maken met het Fon netwerk (waarom geen idee)
Reputatie 7
Badge +28
@Jan-D: Ik ga ervan uit dat Fon op termijn mogelijk wordt voor alle KPN klanten. De details over de wijzigingen zullen in de aankomende maanden duidelijker worden.

@ShinobiSamurai: Ik weet niet of je met meerdere apparaten tegelijk verbinding probeert te maken. Je kunt maar één sessie tegelijk opzetten met Fon. Als je tegelijk met andere apparaten verbinding maakt lukt dat niet. Verbreek de (WiFi) verbinding voor de zekerheid voor je het met een ander apparaat probeert.
Video streamen is overigens wel een brug te ver voor Fon. Er kunnen maximaal 4 gebruikers met een Fon spot verbinding maken, in het slechtste geval heb je een downloadsnelheid van 0,5Mbit/s. Voor Spotify of radio zou dat genoeg zijn, voor Netflix of andere streamingsites niet.

Reageer