Vraag

Wanneer wordt de gratis snelheidsupgrade van 200Mb naar 1Gb doorgevoerd?

  • 26 April 2024
  • 72 reacties
  • 1384 keer bekeken

Reputatie 2

Beste, op 11 april een brief gehad dat mijn glasvezel internet abonnement van 200 mbit/s gratis zou worden geupgrade naar 1 gb/s. Dit zou volgens de brief per de eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. Het is nu 26 april en hoewel de factuur netjes is gekomen op 20 april, heb ik nog altijd geen hogere snelheid. In mijnKPN staat ook nog steeds de oude snelheid vermeld. Gezien er wat zaken wijzigen in mijn abonnement (ik ga over op KPN mobiel en wil hieraan ook de entertainment korting koppelen) zou ik graag zien dat de wijziging naar de hogere snelheid alvast wordt doorgevoerd. Voordat het aanbod straks helemaal komt te vervallen omdat er wijzigingen in mijn producten zijn aangebracht. Per wanneer kan ik de wijziging verwachten ?


72 reacties

Vannacht ook de mail gehad “bevestiging van uw wijziging” betreft de gratis snelheidsverhoging .

Paar uur later nog een mail “informatie over uw wijziging” ontvangen. Het lijkt erop dat er iets niet gelukt is of dat er iets aanvullends moet gebeuren om naar de 1GB te gaan. Huidige snelheid is nog 200MB. Nieuwe datum is nu 6 mei. Ik ben benieuwd.

Reputatie 2

Kleine update nog steeds geen mail gekregen van kpn over de gratis verhoging en de eerst factuur is betaald en stond ook nog geen verhoging op nog steeds de oude snelheid van 200mb/s is nog even wachten hier. Ik hou jullie op de hoogte.

Na vanmorgen nog een mail ontvangen te hebben “je bestelling is klaar”, werkt de verhoging nu. Iets van 925Mbps up/down bekabeld en tot 600Mbps up/down op mobiel. Ziet er dus goed uit.

Reputatie 1
Badge

Op 11 april de brief gehad, dat ik van gratis van 200 mbit naar 1 gigabitspeed ga, vandaag 6 mei de e-mail ontvangen, dat ik binnen 7 dagen wordt omgezet naar hogere speed.

Dus nu even de activerings e-mail afwachten.

hou jullie op de hoogte..

Reputatie 2

Update hie,r vandaag een mail gekregen van kpn dat ze binnen 7 dagen mijn internet snelheid gaan verhogen. Is nog even wachten 😁

Reputatie 7
Badge +12

Update hie,r vandaag een mail gekregen van kpn dat ze binnen 7 dagen mijn internet snelheid gaan verhogen. Is nog even wachten 😁

Bedankt voor deze update @C-Linders (en ook voor alle andere mensen die hierop hebben gereageerd)! 

Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het binnen een maand wordt verhoogd, bij de ene persoon iets sneller dan bij de andere. Helaas heb ik nog steeds geen terugkoppeling hierover mogen ontvangen maar ik denk dat de gewenste duidelijkheid er inmiddels wel is :) 

Update hie,r vandaag een mail gekregen van kpn dat ze binnen 7 dagen mijn internet snelheid gaan verhogen. Is nog even wachten 😁

Bedankt voor deze update @C-Linders (en ook voor alle andere mensen die hierop hebben gereageerd)! 

Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het binnen een maand wordt verhoogd, bij de ene persoon iets sneller dan bij de andere. Helaas heb ik nog steeds geen terugkoppeling hierover mogen ontvangen maar ik denk dat de gewenste duidelijkheid er inmiddels wel is :) 

Nee want ik vraag me nog steeds af waarom de één allang bericht heeft gehad en een ander blijkbaar kan wachten tot hij/zij een ons weegt. En al jarenlang ieder jaar meer mag gaan betalen zonder dat er iets tegenover staat...

Reputatie 2

Update, hier is de snelheid nu ook aangepast en is goed. Ben er blij mee!!!!

Reputatie 1
Badge

De snelheidsverhoging van 200 Mbps naar 1 Gbit/s (reden: kado KPN) is gisteren afgerond door KPN.

Was aangekondigd op 11 april jl., deze week 2 e-mailtjes gehad over upgrade snelheid.

Speed ethernet-kabel (down-up) 915 - 910 mbps, ping ms 2, gemeten om 18.50 uur vandaag.

https://www.speedtest.net/my-result/d/652461784

Wifi (down en up) 570-379 mbps, ping ms 6, gemeten 18.55 uur.

Wifi staat uit op de KPN Box 12 en die is gekoppeld via ethernet 6 kabel aan een Deco M4 (01) en 3 andere Deco’s M4 (02, 03, 04), allen bedraad met ethernet 6, in Access point mode, Smart DHCP: ingeschakeld. Snelle roaming: ingeschakeld.

KPN bedankt en nu duimen voor een snelle, ongestoorde verbinding.

Iedereen bedankt voor jullie advies/hulp en reacties en het geheim was: geduld en binnen een maand na aankondiging, klopt.

NB

ik moest mijn Deco M-4 set in mijn geval deïnstalleren en opnieuw netwerk maken, om de wifi stabiel te krijgen. Dus alle kamers  (Deco’s) verwijderen en reset Deco’s en opnieuw netwerk installeren..

Reputatie 3
Badge

Flink aan de slag gegaan om mijn Gbit glasvezel aansluiting ook in WiFi slagkracht te vertalen. 

Het meeste bij ons thuis verloopt draadloos. Met de gedachte gespeeld om WiFi Super versterkers te installeren om de router in de meterkast te vervangen, maar dat voegde nauwelijks iets toe aan de power van de Asus RT-AC68u die als AP achter de EB V10 geknoopt stond. Achteraf kwam ik te weten dat de Ubiquity Unify U6+ satellieten bedoeld zijn voor plafond montage ipv aan de wand.

 

Nu de WiFi 5 router  vervangen door een RT-AX86UPro van Asus. Digitale snelweg hier in huis nu. Ook op de 5 Ghz band een racebaan nu. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen!

Allemaal bedankt voor de updates omtrent de gratis snelheidsverhoging en superfijn om te lezen dat jullie er inmiddels gebruik van kunnen maken :) 

Reputatie 3
Badge +2

 

Als ze mij een gratis snelheidsverhoging willen gaan geven,  stel je voor dat ze mijn naam uit de hoge hoed toveren.     Wat krijg ik dan aangeboden ?   10 Gbit of 8 Gbit?   

 

 

Reputatie 7
Badge +12

 

Als ze mij een gratis snelheidsverhoging willen gaan geven,  stel je voor dat ze mijn naam uit de hoge hoed toveren.     Wat krijg ik dan aangeboden ?   10 Gbit of 8 Gbit?   

 

 

De maximale snelheid die we momenteel aanbieden, is 4 Gbit/s @Eddy75 ;) 

Reputatie 3
Badge +2

 

 

momenteel..   @Jan van KPN 

 

Dus dat kan morgen zomaar anders zijn en kunnen wij 4 Gbit klanten ook hopen op een gratis snelheidsverhoging.. 

Reputatie 7
Badge +12

 

 

momenteel..   @Jan van KPN 

 

Dus dat kan morgen zomaar anders zijn en kunnen wij 4 Gbit klanten ook hopen op een gratis snelheidsverhoging.. 

Heb je dan nog meer snelheid nodig @Eddy75?

Maar voorlopig is 4 Gbit/s de maximale snelheid die we aanbieden en voor zover ik weet zijn er op korte termijn geen plannen voor om dit te verhogen. Je hoeft voorlopig dus niet te rekenen op een gratis verhoging van je snelheid. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb niet meer snelheid nodig.. nee.  Deze 4Gbit is snel zat.  

 

Maar het gaat om het idee.  Als je het snelste abonnement hebt dan kan je nooit een gratis upgrade winnen.    Mischien is het een optie om de groep 4 Gbit gebruikers een prijsverlaging te laten winnen?  

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb niet meer snelheid nodig.. nee.  Deze 4Gbit is snel zat.  

 

Maar het gaat om het idee.  Als je het snelste abonnement hebt dan kan je nooit een gratis upgrade winnen.    Mischien is het een optie om de groep 4 Gbit gebruikers een prijsverlaging te laten winnen?  

 

Zal het signaal doorgeven @Eddy75 al denk ik dat je niet meteen ergens op hoeft te rekenen. En daarbij hoeft toch ook niet alles op de weegschaal? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb niet meer snelheid nodig.. nee.  Deze 4Gbit is snel zat.  

 

Maar het gaat om het idee.  Als je het snelste abonnement hebt dan kan je nooit een gratis upgrade winnen.    Mischien is het een optie om de groep 4 Gbit gebruikers een prijsverlaging te laten winnen?  

En als je verbinding hebt over de telefoonlijn krijg je ook niks. Want ja... hogere snelheid is niet mogelijk. Zelfde idee.

Je kan toekijken vanaf de zijlijn hoe anderen allemaal gratis snelheidsverhogingen krijgen. En zelf krijg je niks. 

Reputatie 3
Badge +2

@Nick83 

Dat bedoel ik.   Ze zouden toch ook iets leuks kunnen verzinnen voor de grote groepen

klanten die aan deze actie niets hebben.  

Voor een telefoonlijn kunnen ze bv een gratis tweede lijn uitdelen.. 

Het gaat om het idee dat je iets kunt winnen..   een mooie brief thuis

 

@Jan van KPN 

 

Ik reken zowieso nergens op.  haha..  Maar het lijkt me ook best leuk om iets te KUNNEN winnen. :)

Bedankt in ieder geval alvast. 

 

n.v.t.

Reputatie 7

Ik zie mijn "gratis" snelheidverhoging ook niet echt als een cadeautje maar meer als het gladstrijken van het prijsverschil tussen een Hussel abonnement en het (nieuwere) TV+ abonnement.

Waar ik €78.96 betaalde voor mijn Hussel 200Mbps abonnement inclusief Spotify Premium en Combivoordeel betaal ik dat nu dus voor 1Gbps.

Bij een TV+ abonnement zou ik voor een 1Gbps abonnement met Pluspakket, Spotify Premium en Combivoordeel €77,99 kwijt zijn. Dat is nog altijd €0,97 minder dan dat ik nu betaal voor mijn Hussel abonnement maar dat verschil is voor mij acceptabel, wetende dat ik daarmee de oude vertrouwde 5202's kan blijven gebruiken.

Reputatie 3
Badge +2

 

Oh gelukkig.  Dan heeft het in ieder geval niets te maken met het feit dat je een paar maanden geleden nog aangaf ook wel eens zo,n brief over snelheidsverhoging in de bus wilde krijgen.  

hahahahahahaaahaha..  

 

Reageer