Vraag

Wij willen upgraden naar SuperFiber 4, werkt dit met onze versterkers?

  • 5 May 2024
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

ik heb een vraag wij willen upgrade naar  Superfiber 4 

wij maken gebruik van de Zwarte ronde wifi boosters ik heb deze met een Netwerkkabel in mijn pc 

als ik upgrade naar superfiber 4 word dit dan gezien als verbonden met het modem en haal ik dan de maximale snelheid of upgrade ik dan voor niks omdat er niet een Netwerkkabel vanuit mijn modem naar mijn PC gaat maar vanuit de booster die naast mijn pc staat 

 

er staat ook aangegeven dat Superfiber 4 niet met de Wifiboosters werkt moet ik dan andere wifi boosters aanschaffen 

ik kom er niet helemaal uit

 

alvast bedankt!

 


8 reacties

Reputatie 6
Badge +5

@yorn013 

als eerste de Super wifi punten. alleen de Super wifi V1.0 (ronde witte schijven met maar 1 Lan aansluiting) werken niet samen met de KPN Box14 die je krijgt bij het 4Gig abonnement. de Super wifi V2.0 (zwarte ronde schijven met 2 Lan aansluitingen) werkt wel gewoon met de KPN Box14.

dan de snelheid. de maximale 4Gig aan snelheid haal je alleen als jou PC ook daadwerkelijk een 10Gig lan aansluiting heeft en deze ook rechtstreeks verbonden is met de 10Gig lan aansluiting van de Box14. de Super wifi 2.0 hebben alleen maar een 1Gig lan aansluiting, dus hier achter ga je nooit meer dan 1Gig aan snelheid halen. en dan is het nog de vraag of jou super wifi bekabeld met het modem is aangesloten of via de Wifi?

@joey92 Mijn Super Wifi gebruik ik met wifi omdat deze  op mijn kamer staan verder heb ik wel de zwarte ronde booster ik heb niet heel veel verstand van internet dus wat je eigenlijk zegt is dat upgrade geen meerwaarde heeft

 

 

Reputatie 6
Badge +5

nee zowiezo ga je dit via de wifi niet halen. meestal haal je via de wifi de 1Gig al niet. als je snelheden van 1Gig of meer wilt halen. dan zul je echt een vaste kabel moeten leggen.

Reputatie 6
Badge +5

nee zowiezo ga je dit via de wifi niet halen. meestal haal je via de wifi de 1Gig al niet. als je snelheden van 1Gig of meer wilt halen. dan zul je echt een vaste kabel moeten leggen.

tenzij je gewoon wifi 6 capabele apparatuur hebt dan is over de 800 heel goed mogelijk , wat tegenwoordig denk ik wel de meeste apparatuur is lijkt me 

@joey92 oke bedankt voor de snelle reactie ik zit nu op 1Gig internet ook dat heeft dan eigenlijk geen meerwaarde? een kabel trekken gaat bij ons helaas niet is een goedkoper pakket dan beter? als ik de snelheid toch niet haal 

scheelt best wel in prijs namelijk 

Reputatie 6
Badge +5

je kunt het natuurlijk altijd een maandje proberen om het snelheid terug te zetten naar 200mbit bijvoorbeeld. als dan blijkt dat dit niet genoeg snelheid is voor jullie situatie, zet je hem na die maand weer gewoon terug op 1Gbit.

@joey92 oke ja ik wil natuurlijk wel proberen zo snel mogelijk internet te halen omdat ik veel game op zowel PC als PS5 tegelijk mischien blijf ik wel op de 1Gbit als 4Gbit geen meerwaarde heeft dan 

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +13

Hallo Yorn! Welkom op de KPN Community. Ik zie dat @joey92 en @MR_CHIP je van goed advies hebben voorzien. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust. Kijk anders ook eens even hier:

 

Reageer