Beantwoord

KPN tv+ box op oude tv aansluiten

  • 11 February 2024
  • 9 reacties
  • 232 keer bekeken

ik heb een oude tv maar bij kpn alleen kpn+ boxen hoe sluit ik dit aan?

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 13 February 2024, 13:01

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Als de tv een hdmi aansluiting heeft moet dit geen probleem zijn 

TV's met hdmi kun je gebruiken.

Een TV met alleen scart en zonder hdmi is echt aan vervanging toe. Ook al doet ie het nog. 

TV's met hdmi worden al sinds ca. 2004 verkocht. Er was dus een overgangs periode van 20 jaar…

Mijn tv uit 2006 had al 2 x hdmi en 1 x scart.

Sinds oktober 2019 levert kpn bij nieuwe abonnement al geen ontvanger met scart meer.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wilberdino25 ,

Met KPN TV+ gaat dit zonder HDMI-aansluiting niet meer werken.

Je kunt die oude TV eventueel nog wel gebruiken als tweede TV voor Digitenne. 

(Ik heb in de hobbykamer ook een oude TV staan met alleen Digitenne via een scart-aansluiting) 

Daarvoor heeft KPN dan een speciaal kabeltje met scart-convertor te koop. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Wilberdino25,

Als je nog een tv hebt zonder HDMI aansluiting, zal het echt al een behoorlijk oud beestje zijn, super dat je zo zuinig bent op je apparatuur!

HDMI is echter al vrij lang de standaard voor het aansluiten van apparatuur op een tv, vandaar dat wij ook al geruime tijd geen ontvangers meer leveren waarbij andere opties mogelijk zijn. Je kunt overwegen om een ‘scart naar HDMI omvormer’ aan te schaffen, maar helemaal optimaal zal dat nooit worden. Daarom sluit ik me aan bij de heren hierboven: vraag voor deze tv Digitenne aan in plaats van TV+, óf als het je enige/hoofd tv betreft, overweeg dan om toch eens over te stappen naar een moderner model. Dat zal de beeldkwaliteit ook alleen maar ten goede gaan komen 😊

Dank je wel voor de reactie, de tv staat op de logeerkamer dus niet de hoofd tv en heeft gelukkig HDMI aansluiting en het werkt prima, mvg Wil

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok, dan is het gelukkig helemaal goed gekomen, bedankt dat je het nog even hebt laten weten @Wilberdino25 😊

Reputatie 1

Ik heb een Salora TV van 2017 met HDMI-poort. Kan ik daar een TV+box op aansluiten? 
Nu een HBM kastje bekabeld naar V10

Ik heb ergens tussen de tig reacties de oplossing gezien maar kan het niet terugvinden.

Het zou moeten kunnen. Chromecast in de TV+ dan heb je toch geen 2e chromecast nodig zoals tegenwoordig standaard op nieuwe smart tv’s?

Reputatie 7
Badge +11

De TV+ box kun je op de HDMI-ingang van je TV aansluiten @Sjoerd K en de netwerkkabel sluit je aan tussen de TV+box en je V10-modem.

Je hebt geen aparte Chromecast meer nodig omdeze deze ingebouwd is in de TV+-box

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een Salora TV van 2017 met HDMI-poort. Kan ik daar een TV+box op aansluiten? 
Nu een HBM kastje bekabeld naar V10

Ik heb ergens tussen de tig reacties de oplossing gezien maar kan het niet terugvinden.

Het zou moeten kunnen. Chromecast in de TV+ dan heb je toch geen 2e chromecast nodig zoals tegenwoordig standaard op nieuwe smart tv’s?

 

Perfect, vooral die UTP kabel tussen de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de KPN modem / router V10.

HDMI kabel van de DIW7022 naar de tv.

En in de DIW7022 zitten veel app's en je kan er ook nog heel veel bij zetten.

Je moet wel een Google account aanmaken, maar dat mag geen probleem zijn.

De Chromecast heb je dan niet nodig, mooi voor vakantie. 

Reageer