Vraag

KPN TV terug kijken werkt niet in Spanje

  • 4 May 2024
  • 13 reacties
  • 111 keer bekeken

KPN TV terug kijken via WIFI werkt niet op Samsung telefoon en tablet. Ook niet op laptop Windows 11. Contact gehad met technische dienst  die hiervoor nog geen oplossing had. Ik lees nu bij reacties op diverse vragen op het forum dat dit probleem al veel langer bestaat. In december 2022 werkte het probleemloos in Spanje


13 reacties

Hoi @frans21 .  Ik weet niet of dit een issue is dat bij KPN ontstaat.

Je schrijft wifi. Op welke wifi zit je dan? Van een hotel? Camping? Een eigen huis en dan via een lokale provider? En werkt het wel via mobiele data? Alle info is welkom!

WiFi van een hotel. Zeer snel. Alle apps werken normaal behalve KPN TV. Zowel met als zonder VPN werkt het niet. Bij terugkomst thuis werkte alles normaal behalve als ik een VPN gebruik, dan geeft KPN TV hetzelfde probleem als wanneer ik in Spanje geen VPN gebruik. Het lijkt in Spanje een soort VPN blokkade te zijn, maar als ik een bankapp opstart die normaal andere websites blokkeert werkt dit hetzelfde als in Nederland bij inschakelen. Ik gebruik KPN veilig. Radio 1 live werkt in Spanje probleemloos.

De melding in Spanje was Ă²f deze video is niet beschikbaar Ă²f 1001. Als ik in Nederland opstart zonder VPN en een programma terugkijk dan gaat dit. Als ik vervolgens VPN inschakel kan ik het programma nog steeds blijven bekijken. Het probleem zint dus niet in de verbinding. Als ik vervolgens een ander programma kies krijg ik de foutmelding wel. Het probleem zit kennelijk bij het starten van een programma.

Tja, het ligt er maar helemaal aan welke verbinding dat hotel gebruikt. Als dat al een VPN (buiten EU) is of een DNS (buiten EU, vaak Google) dan werkt KPN TV via die wifi niet.

Check het IP adres eens via http://www.watismijnipadres.nl/ . Indien je nog of weer in dat hotel bent natuurlijk.

Welke internetprovider geeft ie aan en… welke locatie.

Reputatie 7

Het kan ook heel goed zijn dat het hotel streamingdiensten blokkeerde omdat dit veel bandbreedte vraagt en helemaal als veel gasten televisie of een film gaan kijken.

Ik denk echter niet dat dat hier speelde immers via een VPN verbinding werkte het ook niet en dan kan het hotel niet zien dat het een streamingdienst betreft.

Het IP adres was in Spanje. Dit is doorgegeven aan de technische dienst van de kpn. Alle andere streamingdiensten werkten wel. Als werd opgestart zonder WiFi werkte het wel en bleef werken als WiFi weer werd ingeschakeld en internet via telefoon werd uitgezet. Een ander programma kon dan niet opgestart worden.

Het is dan wel vreemd dat je met de VPN geen succes boekte.  Wat voor VPN dienst gebruik(te) jij? 

Ik gebruik ExpressVPN. Dat het in Spanje niet werkt met een VPN is niet zo vreemd, ook in Nederland werkt KPN TV (Windows 11 computer) niet.  Ik heb ergens gelezen dat KPN TV  via een VPN verbinding door de KPN wordt geblokkeerd. Zie schermprint.

 

 

Nog niet alle vpn diensten zijn geblokkeerd. Voor zover ik weet werkt het via Proton VPN nog wel. 

Correct me if I'm wrong. 

Het is toch merkwaardig dat twee medewerkers van de KPN tegengestelde adviezen geven. De ene zegt VPN gebruiken en de ander dat je geen VPN kunt gebruiken.

Helaas werken beide methodes niet in Spanje om programma's terug te kijken en is reclame die zegt binnen de hele EU kunt u kijken onwaar en misleidend.

Reputatie 7

Het is toch merkwaardig dat twee medewerkers van de KPN tegengestelde adviezen geven. De ene zegt VPN gebruiken en de ander dat je geen VPN kunt gebruiken.

KPN blokkeert, net als Netflix actief VPN services omdat KPN haar verplichtingen naar de contentproviders (zenders) moet nakomen en daarmee het buiten de EU kunnen kijken zal moeten voorkomen.

Ik geloof niet dat iemand van KPN hier het advies heeft gegeven om een VPN te gebruiken.

 

Helaas werken beide methodes niet in Spanje om programma's terug te kijken en is reclame die zegt binnen de hele EU kunt u kijken onwaar en misleidend.

Het is een technisch probleem dat er momenteel zoveel problemen zijn met kijken vanuit Spanje en dat is iets waar KPN achteraan zal moeten.

Reputatie 7

Als dat al een VPN (buiten EU) is of een DNS (buiten EU, vaak Google) dan werkt KPN TV via die wifi niet.

De DNS maakt niet uit, die mag rustig buiten de EU staan.

Reageer