Vraag

Na pauzeren en bij opnames nu stereo geluid en geen Dolby 5.1 (TV+)

  • 7 May 2024
  • 21 reacties
  • 224 keer bekeken

Geprobeerd op npo 2 en 3 en rtl 4. Sbs 6.

Herstart heeft niet geholpen. 

Video modus unicast ook hardnekkig stereo. 😭

Eerdere opnames nu ook allemaal hardnekkig stereo. 

Bbc First wel 5.1 na pauze en opname. 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG , 

 

Herstart heeft niet geholpen. 

 

Bedoel je een reset? Dat zou kunnen helpen. 
 

 

Nee. Dan moet ik alles opnieuw installeren. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb hier vorige week (1 mei) al een melding over gedaan in deze topic:

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-box-versie-1-150-1-613336/index2.html?postid=7303#post7303

@Paul van KPN weet hiervan en heeft het ook kunnen reproduceren. Zie onderstaande reactie:

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-box-versie-1-150-1-613336/index2.html?postid=7327#post7327

 

Hopelijk snel een oplossing.

Ik heb het pas sinds vandaag @Sebas14 .

Gisteren nog deel concert voor de vrijheid met DD 5.1 gekeken. Nu gebruik ik voor de rest Dolby Pro Logic. Ook prima gelukkig. 

En gisteren opnames rtl 4 en npo nog 5.1. Nu diezelfde 2.0. Heel typisch. 

Niet alle zenders zijn getroffen. Bijvoorbeeld bbc (First, One) wel gewoon 5.1 bij opname en na pauze. 

Dank voor je terugkoppeling 🙂. 

Reputatie 6
Badge +6

@PeterG Heb jij dan sinds vandaag de TV+ update 1.150.1 of al langer?

Zal sinds vandaag zijn. Zie 1.150.1.

Was gisteren op zeker nog '148'.

Reputatie 6
Badge +6

Zal sinds vandaag zijn. Zie 1.50.1.

Was gisteren op zeker nog '148'.

Okee dat is helder. ik heb het probleem van het Dolby geluid sinds 30 april toen ik de update van 1.150.1 kreeg in de preselectie groep.

Paul gaf aan dat het niet specifiek aan deze update lag. Maar ga nu wel twijfelen of dit wel juist is, omdat jij na deze update ook met deze melding komt.

Wie heeft de titel gewijzigd. Klopt nu niet meer.

Ik maak mijn titels zorgvuldig. Blijf er alsjeblieft vanaf. 

Echte titel: Na pauzeren en bij opnames nu stereo geluid en geen Dolby 5.1 (TV+).

Reputatie 7
Badge +12

Wie heeft de titel gewijzigd. Klopt nu niet meer.

Ik maak mijn titels zorgvuldig. Blijf er alsjeblieft vanaf. 

Ze zijn blijkbaar laat nog aan het werk…

Reputatie 7
Badge +25

Hi! Zoals Sebas al aangeeft heb ik de bevindingen doorgegeven. Ikzelf ervaar dit ook. En nu heb ik jouw bevindingen ook doorgegeven, Peter. Nu moeten we even afwachten. Er is niet aan de firmware gesleuteld dus dan moet het ergens anders zitten. Zodra we meer info kunnen delen horen/lezen jullie het!

Opnames niet in 5.1 echt heel jammer! Rechtstreeks wel!!! Dat verhaal van unicast alleen 2.0 geluid klinkt een beetje raar aangezien bv de prime app gewoon ook 5.1 geluid heeft bij films!

 

Admin: bericht + reacties verplaatst naar dit topic

Niet raar @S.Kos 

Unicast in de tv+ launcher is momenteel stereo in de eerste 10 kanalen. 

Alle apps zijn ook unicast inderdaad. Maar dat bedoelen we nu niet. 

En je post dit op het verkeerde topic. 

Dit is de goede.

 

Reputatie 6
Badge +6

Het is niet alleen bij de 1ste 10 kanalen.

Er zijn meer TV zenders waaronder ook TV538 die voorheen bij LIVE kijken in unicast ook Dolby geluid had en na de update niet meer.

Net als ook bij terugkijken/opnames van TV538. Was voor de update met Dolby geluid en na de update is het Dolby geluid verdwenen bij alle opnames.

(Ik gooi hem ook even in de juiste topic...)

Reputatie 6
Badge +6

Ik ben wel benieuwd of hier al wat voor gevonden is.

Er zijn meer TV zenders waaronder ook TV538 die voorheen bij LIVE kijken in unicast ook Dolby geluid had en na de update niet meer.

Net als ook bij terugkijken/opnames van TV538. Was voor de update met Dolby geluid en na de update is het Dolby geluid verdwenen bij alle opnames.

De klachten kwamen pas nadat de update 1.150.1 werd geïnstalleerd bij verschillende mensen. Bij mij al een week eerder.

Ik zag al iets voorbij komen over een update van de web/videoplayer, maar dan zou deze ook in de update van 1.150.1 zitten? Anders kan ik niet verklaren waarom ik het een week eerder ontdekte en andere pas een week later tijdens de grotere uitrol.

Reputatie 7
Badge +9

@Sebas14 De volgende zenders zijn LIVE (multicast) niet meer Dolby Digital maar PCM Stereo

  • 45 - ARD
  • 46 - ZDF
  • 48 - WDR
  • 116 - MTV Live
  • 538 - TV 538

Deze zijn live (unicast) weer alleen PCM Stereo

  • 47 - RTL
  • 116 - MTV Live
  • 538 - TV 538
     

 

@TDN

Hier nu 00:34, LIVE multicast 

 

  • 45 - ARD 5.1
  • 46 - ZDF 2.0, praatprogramma
  • 48 - WDR 2.0, praatprogramma 
  • 116 - MTV Live 5.1
  • 538 - TV 538 5.1
Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Bij mij nu ook alle multicist weer DD5.1. Lijkt een tijdelijke storing te zijn. Maar unicast zijn RTL, MTV Live en TV538 nog steeds Stereo.

Ja. Er lijken toch wel meer unicast streams van meer zenders getroffen. 

Echter. Ik vind pop muziek in 5.1 nooit mooi. Liefst stereo. 

Reputatie 6
Badge +6

Ja. Er lijken toch wel meer unicast streams van meer zenders getroffen. 

Echter. Ik vind pop muziek in 5.1 nooit mooi. Liefst stereo. 

Dat is inderdaad verschillend. Kijkradio op TV538 had van mij ook gewoon stereo mogen blijven.

Alleen de uitzending van Koningsdag op TV538 met live artiesten op het podium klonk in Dolby geluid echt heel mooi. Het is net als een concert met publiek uit de achterspeakers. 

Ik had deze uitzending opgenomen en was met Dolby geluid, maar na 1.150.1 was Dolby ineens verdwenen bij deze opname en ook alle andere opnames.

We zijn nu weer aan het begin van de TV+ tijdperk dat Dolby niet aanwezig was bij terugkijken/opnames. Ik hoop niet dat het weer lang gaat duren.

De basis is goed beeld en geluid en daar is weer aan gesleuteld helaas.

Reputatie 7

Hi! Zoals Sebas al aangeeft heb ik de bevindingen doorgegeven. Ikzelf ervaar dit ook. En nu heb ik jouw bevindingen ook doorgegeven, Peter. Nu moeten we even afwachten. Er is niet aan de firmware gesleuteld dus dan moet het ergens anders zitten. Zodra we meer info kunnen delen horen/lezen jullie het!

Met een kleine slag om de arm, maar naar verwachting wordt dit met de volgende update hersteld. 

Allen.

Er komt een update ter reparatie. 

 

Reageer