Vraag

Opnames VRT en Canvas niet meer zichtbaar in KPN TV app

  • 8 May 2024
  • 5 reacties
  • 130 keer bekeken

Sinds gisteren (7 mei) zie ik mijn opnames van VRT en Canvas niet meer terug in de opnamelijsten van KPN TV app, Zowel Opgenomen als Gepland.

In de tv ontvanger zijn deze opnames nog wel zichtbaar, en ook af te spelen.

Alleen lijken ze daar nu niet meer meegerekend te worden bij het bepalen van de vrije ruimte, dus ik schrok me eerder vanavond een hoedje toen ik na thuiskomst de tv ontvanger aanzette en de vrije ruimte van 1% ‘s ochtends naar 34% gesprongen was… Het leek er dus even op dat ik een hele sloot opnamen was kwijtgeraakt, maar dat lijkt (vooralsnog) niet zo te zijn.

 

(KPN TV 7.5.8 op iPadOS 17.4.1)

(Arris VIP2952 V2  HTML-versie: 5.189.202 NMC-versie: 8.3.183_1 DBL-versie: 2.0.9 RBL-versie: 1.2.2)

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Veel maakt het niet uit lijkt me...je kunt opnames van de VRT sowieso niet afspelen in de app...daarvoor heb je de ontvanger nodig. Overigens, als je nog 1 procent over hebt moet je straks toch dingen eraf gooien. Of dagen achter elkaar opnames kijken natuurlijk, @Wartywolfs.

Het bemoeilijkt het overzicht houden over je opnames, zeker als je ook niet meer op de in de tv ontvanger getoonde vrije ruimte kunt vertrouwen.

(Tenzij we er opeens in stilte 100 uur extra opname ruimte erbij hebben gekregen, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Ik zou verwachten dat KPN zoiets van tevoren aankondigt. 😀)

Reputatie 7

(Tenzij we er opeens in stilte 100 uur extra opname ruimte erbij hebben gekregen, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Ik zou verwachten dat KPN zoiets van tevoren aankondigt. 😀)

Ja, dit is het geval. Tijdelijk. 

Na de storing die we eerder deze maand hadden is het gelukt om opnames te herstellen bij de getroffen klanten. Maar hierdoor kwam ook een deel over de opslagruimte heen. Daarom hebben we nu tijdelijk de opslagruimte verhoogd zodat mensen zelf kunnen kiezen wat ze willen verwijderen. We verwachten op korte termijn de opslap weer terug te brengen naar de normale 200 uur.

 

Dat gezegd hebbende, je zou wel al je opnames in de app moeten zien. De app, is dat de nieuwe TV+ app al? Met het logo waar ook een + teken inzit?

Dat gezegd hebbende, je zou wel al je opnames in de app moeten zien. De app, is dat de nieuwe TV+ app al? Met het logo waar ook een + teken inzit?

Het was de oude (KPN TV) versie.  Zojuist op iPhone bijgewerkt naar de nieuwe TV+ versie om dit te checken, ook daarin zijn mijn VRT opnamen niet zichtbaar.

 

Ook kun je (in beide versies) opnamen van VRT zenders niet meer inplannen, dat is geloof ik al eerder in een ander topic gemeld.

Reputatie 7

Check, dank je, @Wartywolfs. We hebben dit inmiddels met meerdere voorbeelden uitgezet bij het tv apps team. Ik heb jouw gegevens daaraan toegevoegd. Hopelijk kan dit snel opgelost worden.

Reageer