Vraag

Verwijderde opnames op de ontvanger worden in TV+ app niet bijgewerkt

  • 7 May 2024
  • 12 reacties
  • 92 keer bekeken

Sinds een week ervaren wij het probleem dat bij het verwijderen van een opname op de TV-ontvanger deze niet worden bijgewerkt in de app.

De TV-ontvanger is de Arcadyen HMB2260V2 en de app draait op een Ipad 2021.

Het plannen van opnames op de Ipad werkt wel, deze zie je met de TV-ontvanger staan en worden ook opgenomen, maar na het kijken verwijderen we de opname meestal om ruimte vrij te houden, de verwijderde opnames blijven in de app dan nog zichtbaar.

Heeft iemand hier ook last van en is er een oplossing?

De app op de Ipad is bijgewerkt naar de laatste versie en de TV-ontvanger heeft vanwege de grote storing twee weken geleden ook nog een recente herstart gehad, de problemen zijn een week na de storing ontstaan.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Trilliwilli, welkom op onze community! Na de storing zijn er nog wat pogingen geweest verloren opnames te herstellen. Het kan zijn dat jouw opnames hierdoor ook weer teruggezet zijn. Als je ze nu verwijdert, blijven ze dan wel weg?

@Thomas van KPN nee helaas gaat dit niet goed. Mijn vrouw had deze week ook een opname gepland in de app en deze bleek op de ontvanger ook niet overgenomen, dus daar gaat het toch ook mis.

 

Duidelijk een synchronisatieprobleem tussen app en TV-ontvanger, maar aangezien er geen verdere reacties komen en ik zelf ook geen vergelijkbare klachten kan vinden ben ik weinig positief dat dit eenvoudig op te lossen is. Ik lees wel erg veel klachten over de app in het algemeen en vele problemen, dus ik vermoed hier dat de app gewoon matig presteert. Het synchroniseren zou volgens mij ook over de account moeten lopen, de apparaten communiceren voor zover ik weet niet rechtstreeks (kan ook niet als je de app gebruikt en de TV uit staat.

Tot dusver gaan opnames plannen en verwijderen via de TV-ontvanger zelf altijd goed, maar daar moet de TV dus altijd voor worden aangezet, het gemak van de app valt hiermee voor ons eigenlijk weg.

 

Ik hoop dat jullie het probleem wel kunnen oplossen. 

Hier hetzelfde probleem.  Opname via de decoder niet zichtbaar in de app, en planning opname in de app werkt niet, enkel via de decoder.  Het gaat dus duidelijk om de sychronisatie tussen decoder en app.

Reputatie 7
Badge +20

Welke app gebruiken julli @Trilliwilli  en @Arnemuidenaar en op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

Zijn de opnames van specifieke zenders?

Het gaat over alle zenders, en ik gebruik KPN TV+ op apple Ipad 10de generatie iOS 17.4.1.

@Thomas van KPN 

Bij ons betreft het de KPN+ app op de ipad 9e generatie IOS17.4.1 en de ipad 6e generatie IOS 17.4.1.

Of het alle zenders betreft kan ik niet zeggen, de opnames waarbij we het probleem gesignaleerd hebben zijn van BBC-first en de NPO.

Eerder al bij iemand de oplossing.

Log uit. En log weer in maar dan met het itv abonnementsnummer (200000xxxxxxxxx) en pincode.

Reputatie 7
Badge +20

@Arnemuidenaar en @Trilliwilli, willen jullie de stappen die @PeterG noemt eens proberen?

Eerder al bij iemand de oplossing.

Log uit. En log weer in maar dan met het itv abonnementsnummer (200000xxxxxxxxx) en pincode.

Als dat het niet oplost, willen jullie dan je profiel invullen?

OK, nu lijkt alles weer te lukken.

Behalve dan voor mijn opnames en geplande opnames van VRT (1 en Canvas).  Die zijn enkel in de decoder zichtbaar.  Via de app kan ik ook geen opnames plannen voor die zenders.  Ook niet voor Duitse of Franse zenders, maar wel van de BBC.  Als ik opnames plan via de decoder, dan verschijnen die niet in de app.

Het ontbreken van de opname knop voor BBC First, VRT 1 en Canvas in de nieuwe app is bekend. 

En helaas nog steeds niet opgelost.

Tip: je kunt die opnamen op je mobiele apparaat voorlopig plannen via de browser met http://tv.kpn.com .

@Thomas van KPN 

Voordat ik heb uitgelogd waren de (niet bijgewerkte) opnames van BBC-first en Stingray nog zichtbaar in de app.

Na inloggen volgens @PeterG met abonnementsnummer zijn de opnames van deze zenders volledig verdwenen, de andere opnames, ook NPO in tegenstelling wat ik eerder schreef, zijn wel allemaal zichtbaar.

Het gaat dus bij ons specifiek bij deze zenders mis, van andere zenders hebben wij geen opnames gepland dus daar kan ik niets over zeggen.

Als dat het niet oplost, willen jullie dan je profiel invullen?

Profiel had ik al ingevuld.

Reageer