Beantwoord

Pukcode ingevoerd maar kan geen nieuwe pincode aanmaken

  • 7 May 2024
  • 8 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik heb net een systeemupdate uitgevoerd op mijn OnePlus Nord 2. Daarna moest ik het wachtwoord van mijn simkaart invoeren. Normaal nooit een probleem, nu tot drie keer toe geweigerd. Toen kwam Puk aan de beurt. Ook die braaf ingevoerd. Vervolgens het instellen van een nieuw wachtwoord. Na de herhaling van het nieuwe wachtwoord… Geen toegang, maar Puk opnieuw invoeren! Nu nog 6 pogingen over… Wat gaat hier mis??

Bedankt.

icon

Beste antwoord door N.N. 7 May 2024, 21:02

Bekijk origineel

8 reacties

Ben je niet in de war met het wachtwoord voor je mobiel @Tonbricoleur in de simkaart moet je een code invoeren van 4 cijfers, geen wachtwoord.

 

Ja inderdaad [bloos]. Ik heb ook daar een fout gemaakt, namelijk een 6-cijferige code ipv 4-cijferig, de eerste vier cijfers waren wel de correcte. Denk ik…

Maar nu dus het probleem met de puk.

Intussen heb ik mijn toestel uitgezet, simkaart eruit, en weer opgestart, en alles werkt gewoon.

Systeem ‘gecontroleerd’, dat geeft aan ‘up to date’ te zijn. (ik vreesde dat er iets met de systeemupdate was misgegaan, vandaar.

 

Goed dat alles werd werkt @Tonbricoleur , blozen is niet nodig, kan de beste overkomen, blijkt wel😉

Dat wil zeggen… Alles van de smartphone werkt weer maar zonder simkaart. Ik kan dus niet bellen en het raadsel met de pukcode is onopgelost. Ik krijg geen toegang, maar een prompt ‘Puk opnieuw invoeren’.

Controleer in MijnKPN eens of je de juiste PUKcode gebruikt @Tonbricoleur 

Controleer in MijnKPN eens of je de juiste PUKcode gebruikt @Tonbricoleur 

Ja, die is met zekerheid correct. Ik lees hem af van de oorspronkelijke ‘pas’ waar de simkaart in zat.

Controleer in MijnKPN eens of je de juiste PUKcode gebruikt @Tonbricoleur 

Ja, die is met zekerheid correct. Ik lees hem af van de oorspronkelijke ‘pas’ waar de simkaart in zat.

Als het dan nog niet lukt morgen even bellen met 08000402 of langs een lokale KPN winkel gaan @Tonbricoleur 

Succes.

 

Bedankt NN

Reageer