Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.111.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.111.2

KPN TV+ Update juli 2023 #2

KPN TV+ app 1.111.2

 

Wat zit er in?

Verbeteringen rondom uitgesteld kijken

Bij Terugkijken of het bekijken van een opname kon het gebeuren dat je stilstaand beeld kreeg of dat deze na 1 uur stopte. Dit is verholpen.

Bij terugspoelen in Live TV, waardoor je Begin Gemist start, kon je kort beeld zien van de vorige zender. Dit is ook verholpen.

Bij langdurig pauzeren van Live TV kan het voorkomen dat er een fout ontstaat. Het was dan zo dat je niet verder kon kijken vanaf het pauzepunt. Dit hebben we nu kunnen aanpassen zodat, zelfs als er onder water een fout ontstaat, je wel terug kunt naar je pauzepunt.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 10 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 12 juli

Heb je hem na 12 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Dat ziet er goed uit. Hopelijk zit ook het spontaan herstarten erin. 


Wat een snelheid met de updates ineens. Ik heb zelf geen last van de zaken die in deze update zitten maar ik zag toch veel reacties van mensen met stilstaand beeld. Hopelijk ook dit voor velen verholpen. Nu de lipsync nog 😅


Ik zie hem graag tegemoet.😉


Wat een snelheid met de updates ineens. Ik heb zelf geen last van de zaken die in deze update zitten maar ik zag toch veel reacties van mensen met stilstaand beeld. Hopelijk ook dit voor velen verholpen. Nu de lipsync nog 😅

 

Idem.


Prima die snelheid van updates, maar toch even, er wordt opgegeven update 1.11.0 waar staat er bij mij bij informatie 1.111.1


Wat een snelheid met de updates ineens. Ik heb zelf geen last van de zaken die in deze update zitten maar ik zag toch veel reacties van mensen met stilstaand beeld. Hopelijk ook dit voor velen verholpen. Nu de lipsync nog 😅

 

Idem.

Idem 2.


Soory beetje vlug geschreven ik bedoel dat bij mij bij informatie staat KPN TV+app 1.111.1


Een aantal updates geleden is er een fix uitgekomen die ervoor zorgt dat je terug op het home-scherm komt na een update. Want het kwam soms voor dat je na een update opeens in een andere app kwam ipv het home-scherm. 

Sinds die update is het ook zo dat de box navigeert naar het home-scherm na het starten van de box. Dit doet het ding echter nadat alles geladen is. 

Als je na het opstarten direct een app kiest echter, gebeurt het ook te vaak dat je na een minuut terug op het home-scherm komt. Omdat de data dan is ingeladen. Kun je weer opnieuw je app openen.

Ook gebeurt het dat de NPO-1 zender de selectie krijgt als je op het homescherm al verder bent gegaan. Dit is het gedrag wat ook gebeurt als je op de home-knop drukt als je op het home-scherm zit, alleen drukt het systeem dus op de home-knop ipv de gebruiker, waardoor je deze ongewenste dingen krijgt  

Herkennen anderen dit ook?

 

verder ben ik tevreden overigens


Hallo @Erik_ is het nu 1.11.0 of 1.11.1 ?


Hoe kan het dat tv+app van 1.109.8 naar 1.11.0 of 1.11.1 gaat. Nogmaals bij staat 1.111.1


Inderdaad wanneer wordt lip sync verholpen. 
is meer dan irritant hoor. 


De versie is 1.111.1, ik pas m ook nog even aan hier in dit topic.
 

Wat betreft het lip-sync issue, daar hebben we een aantal tips voor. Als het hiermee niet opgelost is, maak dan even een eigen topic aan.

Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

Eerste stap: het kunnen instellen van geluidsvertraging zit in KPN TV+ app 1.95.

Geluidsvertragingsinstelling uitgebreid in KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1

Verdere verbeteringen in KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1


Grotendeels opgelost? Ik zit net naar Eurosport 1 naar tennis te kijken. Hebben jullie enig idee hoe irritant dit is? Je kunt het niet aanpassen omdat het geluid eerder komt dan het beeld, dan zou er een -waarde moeten komen 


Ik zie hem wel verschijnen


Hoop dat het werkt, 1 van de problemen waar we opeens weer last van habben. 

Dekt deze update ook dus af dat als je dus uitgesteld gaat kijken en dus blijft plakken op de zender na het programma waar je beginnen bent je niet na een uur een vastloper hebt? En als je dat programma weer start dat je ergens random terecht komt en dus niet waar je gebleven was?


Dat klopt inderdaad @Barrycades.


Ik vind het tot nu slecht en vooral de service van kpn om een goed werkend systeem te hebben zou ik nu extra WiFi versterkers mieten kopen van 90 euro en dat ik toen ik het aan schafte alles prima werkte en nu na enkele updates iedere keer. De netsnoer moet los maken en na 10 seconden terug doen zodat alles weer opstart om beeld te krijgen ik kijk uit naar het einde van mijn contract om snel over te kunnen stappen naar een ander 


Ik vind het tot nu slecht en vooral de service van kpn om een goed werkend systeem te hebben zou ik nu extra WiFi versterkers moeten kopen van 90 euro en dat ik toen ik het aan schafte alles prima werkte en nu na enkele updates iedere keer. De netsnoer moet los maken en na 10 seconden terug doen zodat alles weer opstart om beeld te krijgen ik kijk uit naar het einde van mijn contract om snel over te kunnen stappen naar een ander 

 

Je kan hiervoor beter een eigen topic voor aanmaken.😉


Hoi @Hannyfrank, welkom hier. 

Wat balen dat het niet goed gaat. Ik begrijp problemen met de wifi en je moet de tv-ontvanger steeds opnieuw opstarten. Daar gaat ergens iets niet goed. Ik wil je vragen een eigen topic aan te maken, dan kunnen wij daar samen naar het probleem kijken. 


Beste allen ik hoop dat de problemen snel worden opgelost ik stel zeker met smart te wachten😄


Hallo. Zijn er gebruikers die, als je de tv+box uitschakelt de melding komt.

Uitschakelen of opnieuw opstarten in veilige modus. Het rare is dat ik dat niet altijd hebt.

Ook vreemd dat ik mijn tv hebt gekoppeld aan afstandsbediening van de box maar toch appart uit moet zetten. Hebben meer mensen dit. 

Als ik in de tv gids een regel selecteer wordt deze slecht leesbaar.heel licht grijs. Hoe kan ik dat verhelpen?

 

Voor de rest niks anders dan lof over alle dingen die je kan doen en instaleren. 

 

Groeten Andre


Hallo @Heb ik weer, ik lees verschillende dingetjes die bij jou spelen. Ik wil je vragen hiervoor een eigen los topic voor aan te maken, dan kunnen wij daar samen naar het probleem kijken.


Ik zit met smart te wachten op de fix voor het even wegvallen van het geluid om de paar minuten.

 


Wat dat lipsync betreft wat wel eens voorkomt....effe naar een ander kanaal zappen en weer terug. Probleem opgelost.


Wat dat lipsync betreft wat wel eens voorkomt....effe naar een ander kanaal zappen en weer terug. Probleem opgelost.

Was het maar zo'n feest. Bij mij niet. Het geluid loopt bij mij voor op het beeld en ik ben dus eigenlijk een sync “in de min” nodig maar dat werkt helaas niet.

Op mijn Nvidia Shield (ook Android) heb ik de lipsync problemen niet. 
Ps. het lijstje met mogelijke oplossingen hoeft van mij niet ge-quote worden onder mijn bericht die werken bij allemaal niet.

Het enige wat bij mij werkt is om het kastje op stereo te zetten, wat mijn 5.1 installatie eigenlijk onbruikbaar maakt.