Vraag

Hoe kan ik de vaste telefoon 5 minuten over laten gaan in plaats van 20 seconden

  • 2 May 2024
  • 10 reacties
  • 106 keer bekeken

Het is voor onze moeder. Je moet je voorstellen: oude mensen moeten thuis blijven wonen tot hun dood. Op een gegeven moment worden ze zo langzaam dat van de stoel opstaan en op krukken lopen naar de telefoon 3 minuten duurt.

Maar wij kunnen de KPN telefoon niet langer dan 20 seconden over laten gaan. Deze starre barriere van KPN is veel te kort voor oude mensen, er zijn wel 1 miljoen ouderen die de telefoon niet binnen 20 seconden halen. 

Wat raadt u ons aan?
1) overschakelen op een andere leverancier, die wel meer dan 20 seconden biedt?
2) een bepaald type telefoon kopen, een die wel door de starre 20 sec grens van KPN heen breekt?
 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u de telefoon niet op het tafeltje bij de stoel zetten?

Reputatie 3
Badge

 Ik ben niet van kpn.

Maar misschien is dit een oplossing:

Wij woonden vroeger in een groot huis en waren daardoor ook vaak te laat. Wij hadden een telefoon met een antwoordapparaat. Als het belangrijk is kunnen mensen iets inspreken. Dat kun je ook horen terwijl je nog niet opgenomen hebt en als je wilt/op tijd bent kun je op dat moment de telefoon ook nog opnemen. En mensen die uw moeder kennen kunnen na 2 minuten o.i.d. nog een keer bellen. 

Dan hoeft uw moeder ook niet te haasten en kan ze terugbellen wanneer het haar uitkomt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @PhilippeBlankert ,

Ik heb een ander advies. Koop Bv deze set. Je hebt dan twee toestellen die tegelijk overgaan en die je op twee verschillende plaatsen kunt zetten. 
 

https://www.bol.com/nl/nl/p/bigtel1502s-bnl-senioren-draadloze-duo-huistelefoon-voor-de-vaste-lijn-extra-handset-luide-oproeptonen-ongewenste-bellers-blokkeren-3-directe-geheugen-toetsen-handsfree-instelbaar-volume-gehoorapparaat-compatibel/9300000053227878/?Referrer=ADVNLGOO002015-S--9300000053227878&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmOeDqHDPejWHBoWhU6Nb0E9a&gclid=EAIaIQobChMI-cH0v7bvhQMVH4KDBx2pPwuEEAQYCSABEgIxjPD_BwE

 

Toen wij nog in een huis woonden met drie verdiepingen, hadden wij ook zoiets in gebruik. 

20 seconden. Dan gebruikt ze dus voicemail. Zet die uit en de telefoon gaat 80 seconden over. Dat is het absolute maximum. Al een minuut langer dan 20 seconden. 

Voicemail uitzetten: 'bel' met haar toestel #61#.

Verder.

Draadloze telefoon. Kan ze de handset naast zich neer leggen. 

Reputatie 7
Badge +12

Kan ik met deze telefoons ook naar andere bellen behalve Claudia, Richard en Emma?

Reputatie 5
Badge +3

ik dacht ook dat is wat kort die 20 dus met mobiel naar vast gebeld ( ben nog ouderwets me mobiel is voor nood en vast bel ik altijd  )  en idd 20 seconden, andersom 2 minuten, dus langer dan die 80 seconden die wordt genoemd

De voicemail staat bij jou nog aan @retep_ .

Bij mij gaat de vaste telefoon zonder voicemail toch echt 80 seconden over. 87 op mijn klassieke stopwatch. 

 

Reputatie 5
Badge +3

nee geen voicemail ( en vast geen KPN )  maar ik heb een Fritz box en daarmee kun je ook van vast naar vast bellen en dan ook 2 minuten.  lijkt of me mobiel dus naar 20 seconden stopt 

Raar. Ik belde vanaf m'n tweede mobiele nummer. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Philippe, welkom op de KPN Community. Ik begrijp volkomen dat het dan een lastige situatie is. Ik zie dat er al veel tips zijn gegeven vanuit de community, dank daarvoor.

Persoonlijk zou ik dan ook aan een draadloze handset denken die los van het basisstation die dan dichterbij geplaatst kan worden.

Ik hoop dat je een werkbare oplossing kan creëren, 

Reageer