Beantwoord

Bij SuperWiFi 2 staat het WiFi kanaal op automatisch, kan dat anders?

  • 9 May 2024
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

Goedemorgen mede klanten/collega's,

Sinds gisteravond de box 14 met 2 SuperWiFi 2 alvast aangesloten. Vanaf morgen van 1GB naar 4GB.

Hiervoor een Experiabox V10 met 3 SuperWiFi 1 punten (woning met 3 woonlagen)

Vanaf de Experiabox zowel de 2,4 als de 5 handmatig op vast kanaal gezet. So far so good zou je zeggen.

Echter merk ik sinds aansluiten dat het boven nog niet gaat zoals het zou moeten. Telefoons verbinden vanaf de bovenste verdieping met het punt op de middelste (terwijl we er 2m van af zitten) en net viel de WiFi op mijn telefoon een paar keer weg. Toen dus gaan kijken hoe dit kan.

Zie ik dus dat mijn SuperWiFi punten op automatische kanalen staan (nu 6 en 56) terwijl mijn Experiabox nog netjes op mijn eigen ingestelde kanalen staan (9 en 56).

Omdat het automatische kanaal 6 niet vloeiend werkt in mijn omgeving wilde ik deze ook graag omzetten naar mijn eigen gekozen kanaal 9.

Maar helaas, niet aan te passen in de webinterface van de SuperWiFi (opties zijn grijs, dus niet aan te klikken en te wijzigen)

Ik heb zelf op service gewerkt en menig klanten geholpen met hun instabiele WiFi problemen maar dit was voor de box 14 en SuperWiFi 2, dus ik kom hier zelf nu niet uit merk ik.

Is er iemand met de gouden tip hoe ik mijn SuperWiFi 2 punten ook goed kan instellen?

 

icon

Beste antwoord door Eddy75 14 May 2024, 22:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Dani91, welkom! Gek dat je dit ervaart! Ik zou de SuperWifi punten eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan alles nog eens rustig opnieuw installeren. Je kunt dit doen door een schone installatie. Voor zover ik weet, moet je het kanaal inderdaad aan kunnen passen. 

Helaas ook na deze stappen blijven de opties om het Wifikanaal van de SuperWiFi handmatig in te stellen op grijs.

Is er nog een andere fix hiervoor want vind dit wel echt een irritatie punt momenteel.

WiFi viel vandaag voor reset boven meermaals kortstondig weg en precies daarom wil ik hem absoluut niet op automatisch hebben

Ik heb de browser op mobiel even omgezet naar desktopvariant en krijg nu een banner te zien.

Hij geeft aan dat dat hij als slave functioneert, maar als slave zijnde zou hij toch de instellingen van de master 1 op 1 moeten overnemen?

 

 

Reputatie 3
Badge +2

@Dani91 

Je logt in op je box 14 en dan ga je naar de tab Thuisnetwerk

Klik hier dan 1 van de superwifi2 punten aan :

 

Zodra je in hier bent zie je de 3 tabs met Pairing status..  Device info en Wifi Radio. 

Klik hier op Wifi Radio

Hier op de box 14 kun je dus voor ieder verbonden Wifi 2 punt afzonderlijk je kanaal etc kiezen.. 
Daarna opslaan en dan duurt het 1 of 2 minuutjes voordat het gesynchroniseerd is naar je wifipunten.

Mischien helpt dit.   :)

Reageer