Vraag

Helpt het voor mijn wifisnelheid als ik een mesh 6 netwerk bedraad aansluit op mijn Experia Box 10?

  • 5 May 2024
  • 5 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik heb een Experia box V10. 1000 mbps internet. 

Ik heb 3 Experia wifi punten. Bedraad. Daarmee haal ik op mijn telefoon (S23) bijna overal minimaal 200 mbps. 

Ik had twee superwifipunten. Daar had ik alleen maar gedoe mee. Zonder werkt alles beter.

Maar wifi 4. Dezelfde telefoon van mij vrouw geeft op dezelfde plek geen 200, maar 16 mbps. Hoe kan dat?

Ik heb ook nog twee grootverbruikende kinderen in huis. 

Schiet ik iets op met een mesh 6 netwerk dat ik grotendeels bedrag aansluit. Schiet ik daar ook iets mee op met mijn Experia 10?

Graag advies.

 

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Met WiFi 6 zult u wellicht een hogere snelheid halen op uw mobiel. Maar is dat nodig?

Het toestel van uw vrouw heeft een probleem. Daarop is de snelheid veel te laag. Dat moet opgelost worden. Maar het is maar de vraag of SuperWiFi's dit op zullen lossen.

Is het toestel van uw vrouw precies hetzelfde type als dat van u? Dit toestel zit niet toevallig op het gastennetwerk ofzo?

Ja dat is hetzelfde toestel…

Geen idee waar dat aan ligt...

De snelheid ligt bij mijn weten altijd aan het netwerk, nooit aan de device...

Reputatie 7
Badge +24

Is het toestel misschien verbonden met het gastennetwerk? Word er op andere WiFi netwerken wel een hoge snelheid gemeten?

Bij het gebruik van wifipunten van KPN, dient op de V10 de wifi in ieder geval uit te staan, want de wifi van de V10 kan (nog) niet samenwerken met de wifipunten van KPN.

Zie verder onderstaande link voor een mogelijke oplossing @hvl :

 

Reageer