Beantwoord

Nieuwe modem update sloopt mijn netwerk

  • 7 May 2024
  • 22 reacties
  • 226 keer bekeken

Goed, op advies van Alex een nieuw topic voor mijn probleem. De afgelopen paar dagen was ik niet thuis maar ontving wel een email over een update op de modem. Om dat er duidelijk vermeldĀ stond inĀ de email dat na de update er hooguit een uit/aan actie nodig zou zijn van mijn modem, heb ik geen verdere actie genomen. Was remote ook niet mogelijk geweest. Vanochtend ontving ik allerlei meldingen op mijnĀ  mobiel waaruit bleek dat alle smart apparaten uit de lucht waren. bedankt. Vanmiddag was ik weer thuis en daar begon de ellende. Thuis werken was geen mogelijkheid meer: zowel het bekabelde als het wifi netwerk was offline. Nadat ik het modem uit/aan had gezet was er weer verbinding op de netwerk kabel. De extenders hadden eerst nog een groene led, dat is na de uit/aan acties op de extenders nu rood geworden. De extender op de eerste etage linkt nu naar extender op de 3de etage die op zijn beurt naar de modem op de begane grond linkt. Verbinden met de wifi is onmogelijk. Het wifi netwerk is wel met de juiste naam zichtbaar. Aangezien ik een paar maanden geleden KPN betaald heb om de zaak in te stellen en KPN nu mijn netwerk gesloopt heeft, ga ik er vanuit dat jullie nu gratis een monteur sturen om het netwerk weer te herstellen.Ā Ā Je gaat mij vast vertellen dat dat niet gaat gebeuren?

icon

Beste antwoord door egbertsl 9 May 2024, 20:50

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7

Hoi @egbertsl, welkom terug. Welk modem gaat dit over, een Box 12 of een Box 14? Je noemt ook wifi extenders, dit zijn de SuperWifi 2 (zwart, rond) neem ik aan?Ā Hoeveel hiervan heb je?

Box 14, twee stuks zwartĀ 

Box 14, twee stuks zwartĀ 

Waarom 2? @egbertslĀ , er kan er maar 1 werken.

Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Ik neem aan dat je bedoelt, een Box V14 en twee stuks SperWiFi2 (zwart) ?

Klopt behorend bij de 4GB glasvezel verbinding. Twee zwarte extenders door KPN geadviseerd en geĆÆnstalleerd.Ā 

Ik neem aan dat je bedoelt, een Box V14 en twee stuks SperWiFi2 (zwart) ?

KPN noemt dit in de handleiding die ik ontvangen heb: KPN Box 14...dus geen V ofzoĀ 

Box 14, twee stuks zwartĀ 

Waarom 2?Ā @egbertslĀ , er kan er maar 1 werken.

Ā 

KPN heef mij er twee toegestuurd,Ā ik betaal ervoor, tot voor kort werkten deze prima en de geleverde handleiding spreekt duidelijk over twee extenders..waarom denk jij dat er maar Ć©Ć©n kan werkenā€¦, er wordt notabene reclame gemaakt door KPN met het aanbod ā€˜superwifi met twee extendersā€™ ..in ieder geval bedankt voor je bijdrage aan het oplossen van dit probleem

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat kan, hier op het forum noemen veel mensen het V14, Box Versie 14.Ā 
Ā 

Maar je wist vast wel wat we bedoelde..

Je kan jouw Box 14 & SuperWiFi 2 punten resetten naar fabrieksinstellingen, mocht het daarna nog niet werken kan je hier terug komen met je verslag.

Reputatie 7
Badge +9

Box 14, twee stuks zwartĀ 

Waarom 2?Ā @egbertslĀ , er kan er maar 1 werken.

Ā 

KPN heef mij er twee toegestuurd,Ā ik betaal ervoor, tot voor kort werkten deze prima en de geleverde handleiding spreekt duidelijk over twee extenders..waarom denk jij dat er maar Ć©Ć©n kan werkenā€¦, er wordt notabene reclame gemaakt door KPN met het aanbod ā€˜superwifi met twee extendersā€™ ..in ieder geval bedankt voor je bijdrage aan het oplossen van dit probleem

@N.N.Ā Dacht dat je 2x een Box 14 router had gehad, dat zou inderdaad raar zijn. Zoals ik al dacht, heb je dus 1x een Box 14 gehad en 2x een SuperWiFi 2 punt.

Reputatie 7
Badge +24

Box 14, twee stuks zwartĀ 

Waarom 2?Ā @egbertslĀ , er kan er maar 1 werken.

Ā 

KPN heef mij er twee toegestuurd,Ā ik betaal ervoor, tot voor kort werkten deze prima en de geleverde handleiding spreekt duidelijk over twee extenders..waarom denk jij dat er maar Ć©Ć©n kan werkenā€¦

U schreef: "Box 14, twee stuks zwart". Hier schrijft u dat u 2 keer de KPN Box 14 heeft. Dat kan niet. U kunt er maar 1 KPN Box 14 gebruiken. Dat is watĀ @N.N.Ā bedoelde.

ik bedank je voor je snelle reactie. Op maandagavond een update op het modem met de mededeling dat er geen issues zullen zijn als gevolg van de update, op donderdag alsnog het KPN advies om de de box 14 en de extenders te resetten. Nogmaals...ik heb voor de inrichting betaald en om na 1 Ā½Ā maand alsnog de kosten door het gootje te zien verdwijnen is zakelijk gezien erg slecht.Ā Ā Vertegenwoordig jij het officiĆ«le KPN standpunt? Ik heb verder geen vragen gezien over mijn specifieke probleem maar alleen na drie dagen de opmerking ā€˜reset alles maarā€™Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +9

ik bedank je voor je snelle reactie. Op maandagavond een update op het modem met de mededeling dat er geen issues zullen zijn als gevolg van de update, op donderdag alsnog het KPN advies om de de box 14 en de extenders te resetten. Nogmaals...ik heb voor de inrichting betaald en om na 1 Ā½Ā maand alsnog de kosten door het gootje te zien verdwijnen is zakelijk gezien erg slecht.Ā Ā Vertegenwoordig jij het officiĆ«le KPN standpunt? Ik heb verder geen vragen gezien over mijn specifieke probleem maar alleen na drie dagen de opmerking ā€˜reset alles maarā€™Ā Ā 

Dus, heb je het al gereset ?

Ā 

Als u niet geholpen wilt worden snap ik niet wat u hier komt doen, bel dan gewoon de klantenservice en ga daar uw beklag doen. Dit is een klant helpt klant forum.Ā 

Box 14, twee stuks zwartĀ 

Waarom 2?Ā @egbertslĀ , er kan er maar 1 werken.

Ā 

KPN heef mij er twee toegestuurd,Ā ik betaal ervoor, tot voor kort werkten deze prima en de geleverde handleiding spreekt duidelijk over twee extenders..waarom denk jij dat er maar Ć©Ć©n kan werkenā€¦

U schreef: "Box 14, twee stuks zwart". Hier schrijft u dat u 2 keer de KPN Box 14 heeft. Dat kan niet. U kunt er maar 1 KPN Box 14 gebruiken. Dat is watĀ @N.N.Ā bedoelde.

Bedankt wijsgeer! Eric stelde twee vragen: versie modem en hoeveel extendersā€¦.daar gaf ik een antwoord op: 14 en 2...ook in mijn probleem omschrijving meldt ik duidelijk dat er een modem aanwezig is (dus geen 2,3 of vier) en dat er extenders (meervoud) aanwezig zijn. Kind kan de was doen en een wijsgeer ook. Bedankt voor de contributie aan deze thread: werk je ook bij KPN?

ik bedank je voor je snelle reactie. Op maandagavond een update op het modem met de mededeling dat er geen issues zullen zijn als gevolg van de update, op donderdag alsnog het KPN advies om de de box 14 en de extenders te resetten. Nogmaals...ik heb voor de inrichting betaald en om na 1 Ā½Ā maand alsnog de kosten door het gootje te zien verdwijnen is zakelijk gezien erg slecht.Ā Ā Vertegenwoordig jij het officiĆ«le KPN standpunt? Ik heb verder geen vragen gezien over mijn specifieke probleem maar alleen na drie dagen de opmerking ā€˜reset alles maarā€™Ā Ā 

Dus, heb je het al gereset ?

Ā 

Als u niet geholpen wilt worden snap ik niet wat u hier komt doen, bel dan gewoon de klantenservice en ga daar uw beklag doen. Dit is een klant helpt klant forum.Ā 

Nee, het advies voor de reset is ronduit te kort door de bocht en ik meld nergens dat ik een reset heb gedaan. Ik dacht hier KPN Support aan te treffen, maar dat valt vies tegen. Reageerders noemen zichzelf wijsgeer maar kunnen niet lezen, stellen geen vragen die doordringen in de materie en vinden het blijkbaar nuttig/nodig/leuk om geen hulp te bieden: om je eigen woorden te gebruiken...wat is jou bijdrage hier? Bij een probleem adviseren om te resetten of KPN Support te bellen? Ik wil graag geholpen worden, heb ook nergens aangegeven dat ik niet geholpen wil worden maar vind hier tot op heden geen kennis, kundig advies of iets anders waar ik iets mee kan.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

@egbertslĀ Ik geef jouw wel gelijk, als een fabrikantĀ na ieder update van zijn firmware de instelling sloopt en het enige advies is om op fabrieksinstellingen te resetten, vliegt de hardware na de derde keer (of pc, telefoon of whatever) uit het raam.

Maar nou om jouw probleem op te lossen, kan je met wifi van modem (dus de wifi versterkers zijn uit) nog verbinden en internet verbinding hebben?

Als het de val is, sluit de wifi versterkers met kabel een voor een op de V14 en wacht tot de LEDĀ groen worden. Dan ga je inloggen op de V14 web portaal en vertel over de firmware versie van v14 en de Wifi versterkers.

Reputatie 7
Badge +9

Ik noem mezelf helemaal niks, dat doet het forum systeem. Maar fijn dat u bevestigd niet geholpen te willen worden. Dat is al wat ik een beetje uit het product update topic haalde, toch dacht ik het te proberen. Verspilde moeite, prettige avond verder!

Beste Salty, je leest alweer zaken die ik niet genoemd heb,Ā  zou je daarmee willen stoppen? Ik heb niet bevestigd dat ik niet geholpen wil wordenā€¦.hoe verzin het? Ik wil graag een serieus advies, lukt dat niet, meng je dan niet in deze thread. Je bent een stoorzender en helaas niet professioneel. Ik zou als ik jou was bezwaar maken tegen de naam 'ā€™ Wijsgeerā€™: hetr aantal reacties dat je gegeven hebt is een kwantitatieve suggestie, helaas geen kwalitatieve score. Je leest ook mijn topic verkeerd. Ik betaal voor iets, krijg ongevraagd een product update die veel te laat is aangekondigd en zit met de gevolgen. Mijn thread geeft aan dat er een fout zit in de update en KPN zou daar iets mee willen doen om zo in de toekomst deze situatie te voorkomen.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Het serieus advies is je spullen te resetten naar fabrieksinstellingen, ik weet voor 80% zeker dat een moderator dit ook gaat vragen aan je voordat ze hun andere stappen ondernemen.

Soms gaat er gewoon wat fout tijdens de update, kan gebeuren. Een reset lost dit in 99% van de gevallen op.

Ā 

Verder wens ik je heel veel succes!

@egbertslĀ Ik geef jouw wel gelijk, als een fabrikantĀ na ieder update van zijn firmware de instelling sloopt en het enige advies is om op fabrieksinstellingen te resetten, vliegt de hardware na de derde keer (of pc, telefoon of whatever) uit het raam.

Maar nou om jouw probleem op te lossen, kan je met wifi van modem (dus de wifi versterkers zijn uit) nog verbinden en internet verbinding hebben?

Als het de val is, sluit de wifi versterkers met kabel een voor een op de V14 en wacht tot de LEDĀ groen worden. Dan ga je inloggen op de V14 web portaal en vertel over de firmware versie van v14 en de Wifi versterkers.

Dank voor het advies TDN. Ik heb ondertussen het issue gevonden: de netwerknamen van de WIFI waren allemaal gereset naar de default values. Helaas was het renamen van de wifi SSID's naar de juiste namen niet voldoende. Geen enkel device kon connecten naar de netwerken (Superwifi netwerk, 2.4 en 5.0 netwerk) . De router has geen reset nodig (dus niet uit/aan of iets anders) maar de TV kastjes moeten wel uit/aan. De wifi op de router had een reset nodig, nieuwe namen en alle wifi devices moeten opnieuw geconnect (pairen)Ā worden. De extenders, beiden, moesten volledig gereset worden en opnieuw ingesteld worden (aanzetten, resetten, opnieuw verbinden met de router).Ā  Hopelijk gaan toekomstige updates beter.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

U schreef: "Box 14, twee stuks zwart". Hier schrijft u dat u 2 keer de KPN Box 14 heeft. Dat kan niet. U kunt er maar 1 KPN Box 14 gebruiken. Dat is watĀ @N.N.Ā bedoelde.

Bedankt wijsgeer! Eric stelde twee vragen: versie modem en hoeveel extendersā€¦.daar gaf ik een antwoord op:Ā 

Omschrijf zo'n antwoordĀ dan ook watĀ uitgebreider. Dan blijft het topic beter leesbaar voor iedereen. U hoeft de letters van uw toetsenbord toch niet per stuk te betalen ofzo?

U schreef: "Box 14, twee stuks zwart". Hier schrijft u dat u 2 keer de KPN Box 14 heeft. Dat kan niet. U kunt er maar 1 KPN Box 14 gebruiken. Dat is watĀ @N.N.Ā bedoelde.

Bedankt wijsgeer! Eric stelde twee vragen: versie modem en hoeveel extendersā€¦.daar gaf ik een antwoord op:Ā 

Omschrijf zo'n antwoordĀ dan ook watĀ uitgebreider. Dan blijft het topic beter leesbaar voor iedereen. U hoeft de letters van uw toetsenbord toch niet per stuk te betalen ofzo?

beste Nick83, ik hoop dat je andere 36356 reacties er wel toe doen. Lees de vragen van Eric en lees mijn antwoord. Lees mijn probleem beschrijving en daar wordt duidelijke gesproken over Ć©Ć©n modem en overĀ extenders (meervoud) Dat er mensen zijn die snel een reactie typen om zo dichterbij de volgende titel (wijsneus of lolbroek i.p.v.Ā wijsgeer) of badge te komen, daar kan ik weinig aan doen. Die opmerking m.b.t. de letters op mijn toetsenbord, is dat een poging tot grappig zijn of tot sarcasme? Overigens was mijn eerste melding over dit probleem in de thread over de update op de BOX 14 maar vond Eric het nodig om mij te verzoeken een nieuwe thread aan te maken.,,,

Reputatie 7

@egbertslĀ Ik geef jouw wel gelijk, als een fabrikantĀ na ieder update van zijn firmware de instelling sloopt en het enige advies is om op fabrieksinstellingen te resetten, vliegt de hardware na de derde keer (of pc, telefoon of whatever) uit het raam.

Maar nou om jouw probleem op te lossen, kan je met wifi van modem (dus de wifi versterkers zijn uit) nog verbinden en internet verbinding hebben?

Als het de val is, sluit de wifi versterkers met kabel een voor een op de V14 en wacht tot de LEDĀ groen worden. Dan ga je inloggen op de V14 web portaal en vertel over de firmware versie van v14 en de Wifi versterkers.

Dank voor het advies TDN. Ik heb ondertussen het issue gevonden: de netwerknamen van de WIFI waren allemaal gereset naar de default values. Helaas was het renamen van de wifi SSID's naar de juiste namen niet voldoende. Geen enkel device kon connecten naar de netwerken (Superwifi netwerk, 2.4 en 5.0 netwerk) . De router has geen reset nodig (dus niet uit/aan of iets anders) maar de TV kastjes moeten wel uit/aan. De wifi op de router had een reset nodig, nieuwe namen en alle wifi devices moeten opnieuw geconnect (pairen)Ā worden. De extenders, beiden, moesten volledig gereset worden en opnieuw ingesteld worden (aanzetten, resetten, opnieuw verbinden met de router).Ā  Hopelijk gaan toekomstige updates beter.Ā 

Ā 

Wat een factor kan zijn: bij de update van de Box 14 wordt ook het standaard beveiligingsniveau voor de wifi ingesteld op WPA2/WPA3, in plaats van de WPA2 die het eerst was. In de basis zou de update de huidige instelling moeten laten staan, en pas bij een reset dit moeten omzetten naar WPA2/WPA3. Maar, jij geeft aan dat de wifinamen ook terug waren gevallen naar de default. Dus ik denk dat het beveiligingsniveau ook veranderd is. En dat daarom alle devices ook opnieuw verbonden moesten worden.

Ik ga er wel vanuit dat toekomstige updates beter gaan, Egbertsl.

Reageer