Vraag

SuperWifi 2 valt na enkele uren uit en werkt daarna niet meer.

  • 4 May 2024
  • 10 reacties
  • 70 keer bekeken

Een KPN monteur heeft beide SuperWifi 2 punten werkend aangesloten. Deze hebben ongeveer 3-4 uur gewerkt (vast groen lampje), daarna werden deze rood. Ik heb vervolgens alle mogelijke resetten geprobeerd die hier in het forum staan. De laatste keer een harde reset van de modem (box 12) en daarna de SuperWifi 2 punten weer aangesloten zoals beschreven in de handleiding. Na ruime een half uur dat de Super Wifi punten aan de modem waren aangesloten leek het er op dat het weer ging werken. De wifi punten verplaatst naar dezelfde locatie als waar de KPN monteur deze had geïnstalleerd en beide wifi punten hadden een vast groen lampje. Maar, net zoals nadat de KPN monteur ze had geïnstalleerd, heeft dit slecht een paar uur geduurd. Daarna werden de lampjes weer rood en sindsdien niet meer aan de praat te krijgen. De lampjes blijven rood. 1 SuperWifi punt staat 2 meter van de modem en de andere op 3,5 meter. Tussen het modem en de Wifi punten zit alleen een holle stenen vloer (broodjes). 

Gisteren nog laatste poging geprobeerd: de superwifi gereset tot het rode lampje knippert, daarna volledig laten starten tot paarse lampje. Super wifi uitgezet, met kabel aan de modem gehangen, aangezet, 1,5 uur gewacht. Met bekabeling aan de modem was het lampje stabiel groen. Uitgezet, op een andere plek geinstalleerd, aangezet, op laten starten en toen had ik weer een paars lampje. Hetzelfde gebeurde ook met het 2e superwifi punt.

KPN laten bellen, maar toen die terugbelde hoorde ik de telefoon aan de andere kant overgaan en toen werd er opgehangen… 

Wat kan ik nu nog doen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kabels leggen...

Reputatie 7
Badge +24

HI @sduizer, welkom hier. 

Een paars lampje krijg na een reset en betekent dat de punten de fabrieksconfiguratie hebben. Zou je voordat je de Superwifi verplaatst na de reset en installatie niet weer uit willen zetten maar verplaatsen wanneer deze aan is?

Wat gebeurt er als je de eerste SuperWiFi wel 1 dag met een kabel aangesloten laat? Blijft deze dan werken? 

Hallo @Alex van KPN, als ik de Superwifi met een kabel aansluit gaat het lampje na een knipperreeks continue groen branden. Ook na 1,5 dag bleef deze continue groen branden. Maar zodra ik de kabel eruit haal wordt deze direct weer paars. 

Ik snap overigens niet met wat je bedoeld met “de Superwifi verplaatst na de reset en installatie niet weer uit willen zetten maar verplaatsen wanneer deze aan is”? Ik zal toch de stekker uit het stopcontact moeten halen om de Superwifi een verdieping hoger of ergens anders in de woonkamer neer te zetten? Zolang is het stroomkabeltje nu ook weer niet.

Reputatie 7
Badge +24

Excuus, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Wat ik ermee bedoel is om de SuperWiFi los van het modem te halen, draadloos dus, en het 1 of 2 meter ernaast te plaatsen. Puur om te kijken of het dan wél blijft werken. 

 Maar zodra ik de kabel eruit haal wordt deze direct weer paars. 

Dit is dus gelijk als je de kabel loshaalt? 

Dat klopt idd. Kabel er in continue groen, kabel eruit gelijk weer continue paars. Bij alle testen heb ik de handleidingen gevolgd. Dus ook na het verplaatsen in de zelfde ruimte, 2 meter verder, start de super wifi op en werd de 1e paar keren proberen rood, maar ondertussen blijven ze paars.

Reputatie 7
Badge +24

Zou je nog in willen loggen in de webinterface van de SuperWiFi? Kun je daar nog een update voeren? En zo niet, welke versie zie je daar staan?

@Alex van KPN Ik geef het op. Ik kom bekabeld of draadloos niet in de UI van de modem, ook niet na een reset van de modem. Ik heb ook telefonisch contact gezocht met KPN en hun advies was om de Superwifi 2 in te leveren bij een KPN winkel.

De wifi via Ziggo was misschien niet het beste, maar werkte altijd en ik kon normaal draadloos werken. Sinds de overstap naar KPN begin april ben ik alleen nog maar bezig om de wifi in het hele huis op orde te krijgen... ik heb spijt van de overstap, maar zit er nu helaas aan vast.

Badge +19

Nou loop je al jaren te tobben om goed wifi in huis te krijgen begrijp ik. Bij Ziggo wilde het ook al niet lukken toch?! Ga nou voor kwaliteit!! Trek naar iedere verdieping een kabel en sluit daar een superwifi op aan. Fabrikanten maken gebruik van de gemakzucht/luiheid van een mens en maken je wijs dat het allemaal zonder kabels kan. En ja dat kost geld en is een hoop werk maar dat kost het aanleggen van een buitenkraan of extra stopcontact ook. Er worden bakken met geld uitgeven aan appartuur wat wifi nodig heeft maar wat ervoor zorgt dat het allemaal werkt mag niks kosten. Doe het en je zal er nooit spijt van krijgen. 

@Joep1965 Bij ziggo deed de wifi het altijd via een Devolo op elke verdieping, maar dit gaf soms storing (misschien 1 à 2x per jaar). De modem een keer aan en uit en het was opgelost. Verder zat de Superwifi 2 bij de aanbieding, en ik heb hier zeker geen bakken met geld aan uitgegeven. Ik maak simpel gebruik van wat mij is aangeboden en dit is inclusief werkende wifi door het hele huis. Ook vind ik dat een bedrijf zich aan zijn beloftes moet houden die ze in de diverse reclames aan de man brengen, dus KPN moet dit gewoon oplossen op hun eigen kosten. 

Badge +19

Bakken geld aan appartuur wat wifi nog heeft bedoel ik. Zoals telefoons, laptops koffiezetapparaten etc. Er is niet één provider die garantie geeft op wifi en zeker niet dat goed wifi gratis is. Maar goed ik hoop dat je er met een moderater uit komt.

Reageer