Vraag

automatische incasso niet gelukt

  • 22 February 2020
  • 10 reacties
  • 109 keer bekeken

Wij zijn nu al ongeveer een half jaar bezig om maandelijks 17 euro via een automatische incasso van onze bankrekening afgeschreven te krijgen. het standaard antwoord bij alle telfonische contacten was meestal: Meneer ik weet zeker dat ik het nu heb gevonden en volgende maand moet het automatisch gaan. Wilt u het bedrag nog wel even handmatig overmaken voor deze maand want dat kan niet anders.

Waarschijnlijk is de hele ellende ontstaan doordat wij een aangevraagd totaal opakket binnen een week hebben geannuleerd met de melding dat we digitenne wel wilden behouden.

Dat bleek al niet te kunnen en weij kregen een totaal nieuw pakket toegestuurd. Voor het oude pakkrt zou een brief of mail komen met instructies hou te handelen.

Die instructies zijn ook nooit gekomen.

Wij hebben nu als altenatief een automatische overschrijving van 17.00 euro aangemaakt bij ING en hopen dat het "probleem" nu wel is opgelost. eea heeft zeker niet de schoonheidsprijs verdiend en ik vraag mij af wie er bij kpn nog echt weet hoe alle systemen werken en wel of niet op elkaar aansluiten.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat het probleem toch echt bij kpn ligt. wij hebben hierover zowel met kpn als met onze eigen ING bank gesproken. zolang kpn geen verzoek indient voor een automatische incasso zal er ook nooit een automatische incasso plaats kunnen vinden.

Ik verwacht dat er meer mensen zijn die dit probleem hebebn gehad.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Goed dat je dit aankaart, Robertpeter. Het lijkt me dat we hier eens goed naar moeten kijken. Vul je forumprofiel in, met het rekeningnummer van waar de boel afgeschreven moet worden in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan gaan we hier samen mee aan de slag.

Ik ga hier zeker geen rekening nummer meer invullen. E.e.a. heeft mij tot nu toe zo veel tijd gekost dat kpn er zelf maar eens werk van moet maken om dit op te lossen. Ik wilde alleen even mijn enorme ergernis kwijt. Het gaat zowel om het niet in staat zijn om zoiets op te lossen als om het niet terug bellen door kpn. niet slechts 1 keer. mijn mobiele nummer is ****.

Het lijkt mij dat het nu aan kpn is om een keer echt actie te ondernemen en minimaal haar excuses aan te bieden voor alle tijd die hier in is gaan zitten. Als ik een goed alternatief voor tv kijken op de boot had gevonden had ik dat allang gedaan.

Bijkomend iets is dat het kaartje dat ik tot voorkort handig in mijn tv kon steken ook niet meer werkt.

Reden volgens kpn: wij zijn ons netwerk aan het verbeteren. mooi maar de service blijft ver achter.

***

veel plezier ermee. ik heb het een beetje gehad.

 

Reputatie 7

Dank je, Robert, voor de gegevens. Ik heb ze verplaatst naar je profiel. Die is privé waardoor de gegevens alleen zichtbaar zijn voor jou en de KPN moderators hier, in tegenstelling tot het forum zelf dat openbaar is. 

 

Met de gegevens heb ik zojuist een heractivering van het mandaat aangevraagd. Waardoor de incasso weer automatisch zou  moeten worden. Ik weet alleen niet zeker of dat dan ook al voor de huidige factuur ingaat omdat die op de 21e al aangemaakt is. Als je dat zeker wilt weten, neem dan even telefonisch contact op met 0800-0402. Je kunt dan namelijk doorverbonden worden naar de afdeling collections die je daar met zekerheid antwoord op kan geven.

 

Verder wil ik je ook vragen om contact op te nemen met je bank. Het heractiveren van het mandaat aan onze kant is namelijk maar de helft van het verhaal. Ook jij moet bij je bank aangeven dat het mandaat akkoord is. 

Heel leuk dat je dit hebt geprobeerd, maar dat hebben je collega’s ook al een keer of 5 geprobeerd.

Voor deze maand heb ik zelf een automatische overschrijving ingesteld.

Ik heb inmidels de zeer irritante mail dat ik mijn rekening niet betaald heb weer gekregen.

Neem aan dat dit morgen weer opgelost is door mijn automatische overschrijving.

Ik zal de automatische overschrijving van mijn kant hierna weer stop zetten.

Ben nl bang dat het nog een keer een gebed zonder eind wordt om dan die 17 euro die mogelijk dubbel betaald wordt dan weer terug te krijgen.

Ik verwacht wel een enorme bos bloemen van kpn als komende maand het bedrag wederom niet afgeschreven kan worden.

Een oploasing zal ik dan niet meer verwachten en de automatische overschrijving van mijn kant weer activeren.

Kortom, mijn vertrouwen is weg, maar dat wist je waarschijnlijk al.

vrgr

rob peteri

 

 

 

het bevestigen van het mandaat doe je toch op het moment dat je een contract afsluit en daar een hantekening voor zet dat eea automatisch afgeschreven mag worden?

Vreemd verhaal.

ik zal hier morgen naar kijken.

 

het bevestigen van het mandaat doe je toch op het moment dat je een contract afsluit en daar een hantekening voor zet dat eea automatisch afgeschreven mag worden?

Vreemd verhaal.

ik zal hier morgen naar kijken.

 

Hallo @robertpeter , dat gebeurt ook digitaal via je bank.

 

Even gekeken en zal mortgen nog 1 maal met mijn bank contact opnemen. echter. er zal naar ik heb begrepen eerst een verzoek vanuit kpn naar mijn bankrekening gestuurd moeten worden. daarna kan ik die goedkeuren/axccepteren. een betaling van 17 euro klaar zetten welke niet aansluit bij de gegevens vqan kpn lijkt mij vriji zinloos en zeker niet efficient.

Voor jouw informatie, ik wet waar ik over praat….

 

vrgr

rob

 

Reputatie 7

Ik ga er inderdaad vanuit dat jij weet waar je over praat. Jij bent immers al lang met dit probleem bezig. 'k Heb even gewacht met reageren tot nu zodat, als het goed is, alles nu weer rond zou moeten zijn. Het heractiveren van het mandaat door ons moet zorgen voor een bericht naar je bank. Wat jij vervolgens weer kunt goedkeuren. Persoonlijke ervaring: bij mijn bank kreeg ik afgelopen jaar in de mobiele app het verzoek om een mandaat goed te keuren zelfs binnen en kon dat daar ook gelijk doen.

Heb je verzoek binnengekregen en kunnen (laten) goedkeuren? Ik zie hier geen openstaande betalingen meer en ik ga er eigenlijk vanuit dat het nu deze maand goed moet gaan.

 

Mocht dat toch onverhoopt niet zo zijn, wil ik je vragen om dat hier dan aan te geven. Op dat moment kan ik dit dan verder escaleren.