Beantwoord

Digitenne: beeldinstelling Sony Bravia

  • 12 February 2019
  • 22 reacties
  • 670 keer bekeken

Vandaag nieuwe kast aan gesloten van digitenne
Hij wil in zijn instellingen niet naar 760p dus beeld past niet op mijn tv
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 14 February 2019, 19:52

Bekijk origineel

22 reacties

Kpn heeft geen oplossing nog waarschijnlijk wordt het een nieuwe software schrijven voor de digitenne kast
Reputatie 7
Welke Sony Bravia televisie heb je dan, dat zal al een behoorlijk oud beestje zijn.
Hallo @madmaniakkiller ,
als je in de decoder de beeldinstellingen op automatisch zet moet de tv ieder beeld weer kunnen geven dat de tv maximaal aan kan.
Hallo @madmaniakkiller ,
als je in de decoder de beeldinstellingen op automatisch zet moet de tv ieder beeld weer kunnen geven dat de tv maximaal aan kan.

nee dat werkt niet heb zelfs een 2e box geprobeerd
Welke Sony Bravia televisie heb je dan, dat zal al een behoorlijk oud beestje zijn.
2013
Reputatie 7
Welk type is dat dan, want dan kan die Sony vast en zeker ook 1080i aan.
Welk type is dat dan, want dan kan die Sony vast en zeker ook 1080i aan.
ja alleen aan de zijkant van de tv en deze optie heb ik uitgeprobeerd maar werkt niet
Reputatie 7

Welk type is dat dan, want dan kan die Sony vast en zeker ook 1080i aan.ja alleen aan de zijkant van de tv en deze optie heb ik uitgeprobeerd maar werkt niet

Dan ga ik de vraag maar weer opnieuw stellen.
Welke type is dat dan en dan bedoel ik dus het type van jouw Sony Bravia televisie uit 2013.
Zelf heb ik hier drie Sony Bravia's, een KDL-32EX711, een KDL-42W706B en een KD-43XD8305.
Reputatie 7
Hah @madmaniakkiller, leuk dat je hier op de KPN community een vraag stelt. Welkom! Ik zie dat wjb je graag wil helpen, heb je zijn post al gelezen? Dan kan 'ie jou vast wat bruikbare adviezen geven. We zien je hopelijk snel terug 🙂
kdl 40
Hah @madmaniakkiller, leuk dat je hier op de KPN community een vraag stelt. Welkom! Ik zie dat wjb je graag wil helpen, heb je zijn post al gelezen? Dan kan 'ie jou vast wat bruikbare adviezen geven. We zien je hopelijk snel terug :)
ik heb van allles geprobeerd maar niks mag helpen ik kijk het een weekje aan en dan zeg ik mijn abbonement op bij kpn.
Als je duidelijker aangeeft wat voor tv je hebt kunnen we je gerichter helpen.
Sony Bravia zegt echt niks. Dat kan van 4:3 beeldbuis tot platte tv zijn. En alleen scart of ook hdmi.
En kun je eens een foto maken van het beeld wat je dan ziet?

2013 lijkt me overigens een platte tv met HDready. Stel daarvoor de output van de Digitenne het best in op 720p (760 bestaat helemaal niet).
De ontvanger is voor alle 2 maten (4:3 en breedbeeld) tv's geschikt.
Via video out (scart) 4:3 letterbox en 16:9
Via HDMI out breedbeeld (16:9) in 720p, 1080i, 1080p (laatste voor Full HD tv's)
Als je duidelijker aangeeft wat voor tv je hebt kunnen we je gerichter helpen.
Sony Bravia zegt echt niks. Dat kan van 4:3 beeldbuis tot platte tv zijn. En alleen scart of ook hdmi.
En kun je eens een foto maken van het beeld wat je dan ziet?

2013 lijkt me overigens een platte tv met HDready. Stel daarvoor de output van de Digitenne het best in op 720p (760 bestaat helemaal niet).
De ontvanger is voor alle 2 maten (4:3 en breedbeeld) tv's geschikt.
Via video out (scart) 4:3 letterbox en 16:9
Via HDMI out breedbeeld (16:9) in 720p, 1080i, 1080p (laatste voor Full HD tv's)


ik kan niet verder kijken aangezien mijn AB niet goed werkt meer dus ik heb eerst maar effe een nieuwe AB besteld en hij is hdready 1080i zijkant tv en op afstand 720p maar op die instelling krijg ik hem niet veranderd op dit moment alvast bedankt
Hallo @madmaniakkiller ,
achter op de tv zit altijd een typeplaatje met typenummer en serienummer, dat staat ook in de handleiding en dan kan/kunnen @PeterG of anderen je misschien verder helpen.
720p of 108oi stel je in op de tv-ontvanger. Op de tv zelf niet; dat kan niet eens. Voor een HDready beveel ik 720p aan; dat is dan scherper dan 1080i. Op de ontvanger in te stellen dus. (ab ontvanger)
Op de tv zelf kun je alleen de beeldverhouding instellen. Die dient op 'breedbeeld' te staan. (ab televisietoestel)
Reputatie 7
Ik zou zo vrolijk worden als eindelijk eens het type Sony Bravia duidelijk wordt.
Ik ben er van overtuigd dat het gewoon een full-HD televisie betreft, zelfs mijn KDL-32EX711 uit 2010 is een full-HD televisie.
Je moet de TV ontvanger dan op 1080i instellen.
Reputatie 7
ik heb van allles geprobeerd maar niks mag helpen ik kijk het een weekje aan en dan zeg ik mijn abbonement op bij kpn.
Dat zou jammer zijn @madmaniakkiller, ik zie daar ook geen reden toe. Hier op het forum zijn genoeg deskundigen die je hulp aanbieden. De vraag aan jou is welke type Sony Bravia KDL 40...... je hebt?

Hallo @madmaniakkiller ,
achter op de tv zit altijd een typeplaatje met typenummer en serienummer, dat staat ook in de handleiding en dan kan/kunnen @PeterG of anderen je misschien verder helpen.

Laat je het weten? :)
Reputatie 7
@madmaniakkiller het is hier wat stil, kom je nog terug? We zien je graag weer 🙂
het lag aan mijn tv afstandsbediening die werkte niet meer goed heb hem nu goed allemaal bedankt
Reputatie 7
Heel fijn dat je het hebt weten op te lossen @madmaniakkiller 🙂 Ik ga er vanuit dat je nu wel tevreden bent over de kwaliteit. Mag ik je vragen welke beeldinstellingen je hebt gebruikt? 🙂
1080i
Reputatie 7
Bedankt voor de terugkoppeling @madmaniakkiller. Je hebt dan waarschijnlijk een Full-HD uitvoering waardoor je op 1080i een mooi beeld krijgt. Veel kijkplezier 🙂 Mocht je nog eens een vraag hebben, je weet ons te vinden!

Reageer