Beantwoord

Lukt niet om insteekaart voor ZXV7200 mediabox te ruilen

  • 6 April 2023
  • 20 reacties
  • 164 keer bekeken

Reputatie 2

Goedenavond, ik had mijn ZXV7200 mediabox omgeruild voor een insteekkaart, de insteekkaart was niet geschikt voor mijn tv, ik ben nu al 1 week bezig om mijn mediabox terug te krijgen, en het blijft maar fout gaan, de vorige mediabox was afgesloten, deze kon niet meer geactiveerd worden, dus de medewerker zei deze terug te sturen en dat ik een nieuwe zou krijgen, gisteren een nieuwe gekregen, deze werkte ook niet... dus moet nu weer een 3de mediabox krijgen... medewerker zei uiterlijk vrijdag krijg ik hem, vandaag hele dag gewacht... geen track & trace code... zou iemand mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt...

icon

Beste antwoord door C1967 7 April 2023, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @C1967 ,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

 

Maar als je de ontvanger inderdaad vrijdag wilt hebben? Dan zou ik morgen een bezoekje brengen aan een KPN-winkel. Daar hebben ze die ontvangers op voorraad en krijg je er dan meteen eentje mee. 

 

Reputatie 2

Hallo @C1967 ,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

 

Maar als je de ontvanger inderdaad vrijdag wilt hebben? Dan zou ik morgen een bezoekje brengen aan een KPN-winkel. Daar hebben ze die ontvangers op voorraad en krijg je er dan meteen eentje mee. 

 

Goedenavond, ik heb het ingevuld, maar KPN zei dat ze er eentje zouden opsturen... ik heb geen idee meer wat ik moet doen... het is nu al de 3de box wat ik binnen krijg nu...

Reputatie 7
Badge +28

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die kan in de administratie kijken. 

Reputatie 2

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die kan in de administratie kijken. 

goedenavond, dat hoop ik want ik begin het echt zat te raken nu, ik zit al 1 week zonder tv, geen idee wat ze bij KPN aan het doen zijn daar...

Reputatie 7

Hoi @C1967, goed je weer te zien. Jammer dat het met een probleem is :)

Ik ben even in het systeem gedoken en ik zie het volgende:

  • op 1 april is de insteekkaart verwijderd en tegelijkertijd een nieuwe ontvanger besteld.
  • op 4 april is die nieuwe ontvanger verstuurd naar je.
  • op 5 april is het op een PostNL punt bezorgd en heb jij hem daar opgehaald.

 

Deze ontvanger is degene die in je abonnement hoort. Alleen, de ingangsdatum van de wijziging staat op 13 april. Dit zou geen probleem moeten zijn. Digitenne ontvangers worden voorgeactiveerd geleverd. Dat blijft een week actief. Vervolgens wordt die tijdelijke activatie omgezet in een definitieve vanaf de 13e. Het is dan ook niet nodig om deze weer te vervangen. 

Ik begrijp echter dat de ontvanger die je gisteren hebt gekregen nu niet werkt. Werkt hij in het geheel niet? Of zie je wel de NPO en regionale zenders? Wil je het CAS ID van de nieuwe ontvanger toevoegen aan je forumprofiel? Mag in het veld persoonlijke opmerking. 

Reputatie 2

Goedenavond, een van uw collega's heeft alles afgesloten (ik zie helemaal niks meer ook geen NPO) en zei dat er een nieuwe mediabox toegestuurd zou worden,  en trouwens wat jullie gestuurd hebben heeft gebruikersporen ook nog, dus heb vermoeden dat het een gebruikt apparaat is.

Reputatie 7
Badge +28

@C1967

De NPO-zenders zou je altijd moeten kunnen zien. Dus er is duidelijk iets mis met jouw apparatuur. 
 

Het is inmiddels vrijdag. Mijn advies blijft: 

Hallo @C1967 ,

 

Maar als je de ontvanger inderdaad vrijdag wilt hebben? Dan zou ik morgen een bezoekje brengen aan een KPN-winkel. Daar hebben ze die ontvangers op voorraad en krijg je er dan meteen eentje mee. 

 

Neem dan wel de huidige ontvanger mee. 

NPO kan niet afgesloten worden op een ontvanger. Dan gaat buiten KPN om.

Alleen de ontvangst van de overige kanalen loopt via kpn.

ik zie helemaal niks meer

Euh, wat zie je wel? Heb je de tv op de juiste hdmi ingang gezet? Het werkt natuurlijk weer anders dan met de module.

Je zou in ieder geval wel de npo zenders en de menu's moeten zien.

Reputatie 2

Goedemiddag, ik ben naar het filiaal in Schiedam geweest en deze zegt dat het pas vanaf 13 april ingaat en ik dan pas TV heb... wat moet ik hiermee weer 1 week zonder tv zitten...?

Nogmaals. Npo moet je wel hebben. Dat werkt buiten het abonnement. 

Kennelijk is het door al het gewissel volkomen verstoord en in de soep geraakt. Buitengewoon vervelend. 

Reputatie 2

Net kpn gebeld deze zeiden dat ik echt tot 13 april moet wachten…

 

Reputatie 2

Nogmaals. Npo moet je wel hebben. Dat werkt buiten het abonnement. 

Kennelijk is het door al het gewissel volkomen verstoord en in de soep geraakt. Buitengewoon vervelend. 

Goedemiddag NPO en regionale zender heb ik wel, een medewerker had mij rond 22:00 gebeld gisteravond zo en die zei wel dat die het kon activeren en hij had een cas ID nodig maar ik kon die niet vinden toen... dus ik begrijp er helemaal niets van nu...

Hallo @C1967 het CAS-ID staat op een sticker op de decoder, daar wordt jouw abonnement aan gekoppeld.

 

 

CAS-nummer (er staat echt nergens “ID”….) is onderop te vinden. Sticker.

En via het menu → abonnement status

Reputatie 2

CAS-nummer (er staat echt nergens “ID”….) is onderop te vinden. Sticker.

En via het menu → abonnement status

Yes ik zal zo kijken

Reputatie 2

CAS-nummer (er staat echt nergens “ID”….) is onderop te vinden. Sticker.

En via het menu → abonnement status

Goedenavond heb het cas nummer gevonden

Reputatie 2

Goedenavond cas nummer is geupload

Reputatie 2

Goedenavond alle zenders zijn opeens weer terug alles werkt tot nu toe bedankt voor jullie hulp allemaal fijne avond

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo👍 En graag geholpen natuurlijk.

En we gaan nooit meer uit van de veronderstelling dat het wel werkt met de module alleen maar omdat de NPO wél te krijgen is. Dat blijkt toch lang niet altijd het geval.

Nota Bene. Jouw tv zal ook met Ziggo niet met de module gaan werken. Aangezien het dus geen model voor de Nederlandse markt is.