Beantwoord

Omruilen Digitenne 2e ontvanger lukt niet omdat de 1e net is omgeruild

  • 29 March 2023
  • 16 reacties
  • 136 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik had de vorige week twee keer pech: eerst ging er een digitenneontvanger kapot , en die werd, na goed contact met de klantenservice, keurig omgeruild. Vervolgens , en dat maakt dit verhaal kennelijk erg ingewikkeld voor de kpn, begaf mijn tweede kastje het ook.  Ook daar onterecht code 016: zgn geen abonnement. Klantenservice liet mij weer allerlei tests doen, maar zonder resultaat. Hij raadde om de volgende dag terug te bellen: de afmeldprocedure  van het net ontvangen omgeruilde kastje zat verdere actie in de weg. 
Op 25 maart had ik een vriendelijke dame aan de telefoon. Eerst weer de hele recoveryprocedure doorlopen, daarna de conclusie dat ook deze ontvanger omgeruild moest worden.  Bovendien zou ze een nieuwe, recente antenne meesturen.

Een uur later kreeg ik een sms met een opdrachtnummer. Maar de postnl melding bleef achterwege. 
Op maandag 27 maart kwam er weer geen mail. Dinsdagmiddag contact met de klantenservice: uw opdracht is in behandeling, u heeft een opdrachtnummer. 
Dezelfde middag ontving ik, zonder Postnl-melding , onder het gemelde opdrachtnummer alleen een antenne. Geen digitenneontvanger.  De 
klantenservice zou het uitzoeken: moment geduld.  Na 60 minuten wachten heb ik opgehangen, de lijn bleef dood. 
vanochtend opnieuw gebeld en de klantenservice zei dat het nog steeds in behandeling was.  Van de antenne wist ze niks.  U moet maar geduld hebben.  
ik zit nu bijna een week zonder tv in mijn buitenhuisje.  En betaal er wel voor. Ik betwijfel of dit ooit nog goed kan komen, de klantenservice kan ‘ in behandeling’ niet inzien

Casnr van het defecte kastje staat op mijn afgeschermde pagina, zichtbaar voor mij en kpn. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 31 March 2023, 08:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @RobertjePeter ,
Waarschijnlijk is jouw 2e ontvanger helemaal niet defect, maar heeft de klantenservice de '’swap'’ van de 1e defecte ontvanger op de verkeerde ontvanger uitgevoerd.Daardoor is de ontvanger in je tuinhuisje gedeactiveerd en werkt deze niet meer.

Een heractivatie is voldoende in zo'n geval, een moderator kan dit voor je uitvoeren.

Reputatie 2
Badge

Dank Martijn 197108, dat zou zo maar kunnen, maar hoe ga ik dit nu aanpakken. Bij de klantenservice kom ik nu niet verder meer dan:het  is kennelijk in behandeling. En op Mijn Kpn wordt de actie en het omruilen van het 2e defecte kastje niet eens genoemd , wel het omruilen van het eerste kastje op 22 maart. 
Hoe bereik ik een moderator? Voel me nu compleet machteloos en verwacht dat niets gaat gebeuren. Niemand weet iets namelijk 

Een moderator reageert vanzelf @RobertjePeter 😉

Als in jouw profiel ingevuld is met jouw klantnummer, je postcode en huisnummer en het CAS ID dan komt dat wel goed.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RobertjePeter ,

Ik neem aan dat het cas-ID-nummer in jouw profiel het juiste nummer is. 
 

Zet de ontvanger continu aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. Een moderator gaat later vandaag of morgen een activatiesignaal versturen. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @RobertjePeter. Ik zie dat er veel contact is geweest. Ik wil juist om die reden nog 1 vraag stellen om zeker te weten dat ik het nu in 1 keer goed doe. 

Wil je in de “Persoonlijke opmerkingen” van je profiel de CAS-ID's noteren van de ontvangers die je daar hebt? Alle andere informatie mag je weglaten. 

Ik zorg dat zodra ik je bericht lees dat die beide ontvangers actief zijn én blijven. 

Reputatie 2
Badge

Is gebeurd, Bram. En ik zorg dat binnen twee uur ook het defecte kastje is aangesloten. Die zit nu , uit ellende , in een tasje. 
mij ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +28

Zorg dan dat alle ontvangers continu aanstaan op NPO 1. 

Reputatie 2
Badge

Alle drie de ontvangers ( zie cas Id in mijn profiel) zijn nu aangesloten en staan op npo1 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertjePeter ik heb de ontvanger geactiveerd. Wel zie ik nog een verschil tussen 1 van de ontvangers in je profiel en wat er bij ons in de systemen staat. Ik heb voor de zekerheid je een privébericht gestuurd met de 3 ontvangers in ons systeem. Mocht daar iets niet aan kloppen laat het dan hier weten. 

Als alles nu werkt zoals het hoort, laat het dan hier weten. 

Reputatie 2
Badge

Beste Bram, hoeraaaa, de ontvanger die de problemen gaf, die doet het nu. De andere twee heb ik vanmiddag nog aangezet in ons weekendhuisje, op npo1, en die gaven geen problemen. Dus nu maar hopen dat die het nu ook nog doen. Dat zie ik morgen. Ik houd je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +28

Helemaal mooi @RobertjePeter ,

Ik verwacht dat die andere twee vast ook weer beeld geven op alle zenders. 

Reputatie 2
Badge

Dan alvast voor het meedenken, Noordzee.  Ik ga straks de regen trotseren on in mijn weekendhuisje te kijken of dat zo is.  

Reputatie 2
Badge

En hoeraaaa: na anderhalve week dagelijks bellen, ben ik nu zooo goed geholpen: alles werkt weer. Iedereen hartelijk dank voor alle acties en hulp. 

Goed om te horen @RobertjePeter !

Toch fijn dat dit forum er is als je er met de klantenservice niet uitkomt😀

Reputatie 7
Badge +28

Graag geholpen 👍 En je weet ons nu hier te vinden in de toekomst mocht dat nodig zijn. 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertjePeter dat is de beste melding vandaag die geen 1 april grap bleek te zijn!

Ik zet het topic op beantwoord!