Beantwoord

Slechte Digitenne ontvangst in Epe

  • 4 June 2024
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Goedemorgen, Wij hebben hier Epe, slechte ontvangst van digit enne, al andere regio's geprobeerd maar maakt niet uit. Regelmatig ned 1,2,3 geen ontvangst. Alle andere zenders zeer regelmatig valt deze weg om daarna na een paar seconden weer te verschijnen. Dit gaat zo de gehele tijd door. Antenne op diverse hoogte geprobeerd en op andere plekken. Niets helpt. Ook al enige malen alles opnieuw geïnstalleerd. Graag advies.

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 June 2024, 22:07

Bekijk origineel

5 reacties

De zendmasten voor die omgeving staan in Apeldoorn of Zwolle. (Deventer heeft minder vermogen)
Dat is niet al te ver en zou dus moeten kunnen, heb je daar een beetje vrij zicht op ?
Wat voor antenne heb je ? Al buiten geprobeerd ?
Welke ontvanger ?

Reputatie 7
Badge +10

@RESP

Ontvangst van radio- en televisiezenders in die regio (Epe) is nooit “optimaal” omdat die regio net op randen van het zenderbereik van meerdere landelijke radio/TV zenders ligt. Ook is de Veluwe bekend om zijn vele heuvels die in de weg staan van de radio/TV signalen.

Ik persoonlijk zou verwachten dat bijv. Zwolle of Deventer goed in Epe te ontvangen moet zijn. Terwijl Apeldoorn toch een probleem zou kunnen worden. Of zit je in Epe midden in de bossen ?

Zou toch goed moeten zijn. 30 km van Apeldoorn heb ik nog ontvangst. Antenne wel op eerste etage voor raam aan de goede kant. Begane grond geen ontvangst.

Epe is 18 km van de mast…

Dit lijkt mij dus een kwestie van opstelling van de antenne. Goed ‘zicht’ richting het zuiden en ten minste op hoogte eerste etage.

O ja, is dit een nieuwe opstelling, nieuwe locatie, werkte eerder wel goed ? Al dan niet ergens anders ?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RESP ,

Je hebt in de bossen van Epe goede apparatuur nodig. Je zou kunnen overwegen om te investeren in een betere buitenantenne:

https://digitennes.nl/antennes/222-dvb-t-dvb-t2-digitenne-buitenantenne-odsc-100-345t-8717056973920.html


 

Wat daarnaast ook mogelijk is om gebruik te gaan maken van de insteekkaart. Je kunt jouw KPN-ontvanger omruilen voor de insteekkaart. Heb je geen moderne TV? Dan adviseer ik jou de Apebox. Meer info staat hier:

https://www.cardwriter.nl/apebox.html

Reageer