Vraag

Al mijn e-mails in postvak in van ouder dan 1 maand zijn niet meer zichtbaar

  • 22 March 2020
  • 7 reacties
  • 1922 keer bekeken

Hoe kan het dat emails ouder dan 1 maand niet meer in postvak in staan?

Ik heb niets gewijzigd, niets weggegooid. Ik kan ze ook niet in de prullenbak zien.

Wat is er aan de hand?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @MartinVG , welke e-mailsoftware gebruik je op je computer en je gebruikt waarschijnlijk POP i.p.v. IMAP?

Je hebt bij de instellingen vermoedelijk ergens staan dat na 1 maand de e-mails (definitief) verwijderd moeten worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zoiets heeft u bij de instellingen van uw mailprogramma staan:

Alleen bij u zal daar dan 30 staan ipv 14.

Ik heb zowel Outlook als Thunderbird, overal imap. Niets anders ingesteld.

Waar kan ik dat menu vinden van:

 

Reputatie 7
Badge +10

Vermoedelijk een korte synchronisatie. 
 

Helpt het volgende?

Als je de app Mail voor Outlook gebruikt:


Open app Mail.

Kik op het tandwiel voor instellingen

Aan de rechterkant van je scherm verschijnen dan de Instellingen.

Klik daar op Accounts beheren.

Selecteer het account waarvan je de instellingen wilt bewerken. Klik dus op dat account.

In het volgende venster klik je op ‘Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen’.

In het volgende venster moet je kijken onder ‘E-mail downloaden van’. Daar staat bij jou nu waarschijnlijk: ‘de afgelopen maand’.

Klik daarop en dan kun je kiezen voor ‘elk gewenst moment’.

Klik daarna onderaan op de knop Gereed.

In het venster dat daarna nog open staat, klik je op Opslaan.

Nu gaat het synchroniseren en hopelijk zichtbaar. Lukt dat niet, check de sync in je online accounts  

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MartinVG, welkom! Wat vervelend lijkt me dat! Is het je gelukt met de geweldige tips die hierboven worden gegeven? Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten? We helpen je er graag verder mee. 

Beste Marcia,

Nee, ik ben ze kwijt, ook op de email KPN server. Op al mijn apparaten stond de instelling goed. Het is mij een raadsel. Ik kijk nu hoe lang de emails er op blijven staan, nu nog vanaf 22-2-2020.

Reputatie 7
Badge +30

Voor de zekerheid: wil je toch nog eens in de webmail kijken in het archief en via de webmailinstellingen controleren of je wel alle mappen geabonneerd hebt? In IMAP raak je normaliter geen e-mails kwijt, tenzij je ze actief verwijdert. Dat kan dan zijn door dat je ze zelf echt verwijderd hebt of wellicht heb je in een van de mailprogramma's een regel ingesteld die mails verwijdert. Als laatste optie zou er toch ergens nog een derde mailprogramma ingesteld en actief die iets doet. Om dat laatste uit te sluiten, kan je je wachtwoord wijzigen van de mailbox, en dan ook natuurlijk wijzigen in outlook en thunderbird. Eventuele andere programma's kunnen dan niets meer.