E-mail is uit mijn KPNmail verdwenen

  • 30 January 2024
  • 18 reacties
  • 207 keer bekeken

Sinds een week zijn al mijn archieven leeg in de kpnmail box.

Ook niette zien op de laptop of mobiel


18 reacties

Reputatie 7

Hoi @Greetjehattem, welkom bij ons op de community. Dit is je eerste bericht hier, daardoor is wat je noemt alles wat ik weet. Ik weet nog niet precies wat er precies aan de hand is. Werkt het ontvangen en versturen van de mail nog wel? Waar zie je dat het weg is, is dat in een mailprogramma, is dat in de Webmail

Als het makkelijker is om het telefonisch te vertellen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

Het doorsturen en verzenden werkt niet meer. Wel het ontvangen

Het programma wat wij gebruiken is thunderbird.  Maar ook op mijn Samsung mobiel zie ik dat de mappen leeg zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

Staan ze wel in de Webmail?

De prullenbak is leeg en sommige archieven zijn leeg. Niet allemaal

Reputatie 7
Badge +9

Hoe heb je de e-mail ingesteld op je apparaten? Met IMAP of POP?

Met de pop

Het is heel raar op mijn mobiel zijn alle archieven leeg en kan ik wel mail beantwoorden. Op de laptop via thunderbird zijn een paar archieven leeg plus prullenbak en kan ik niemand beantwoorden 

Reputatie 7
Badge +9

Ja, dat is zo met POP. Daarmee download je de mails naar je apparaat waarna ze standaard van de KPN mailserver verwijderd worden.

Als je op elk apparaat IMAP gebruikt, blijft alles bij KPN op de mailserver staan, en blijft alles tussen alle apparaten synchroon. 

Je mails zullen naar verwachting op een van je apparaten staan. 

Hoe ga ik nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Je mails opzoeken... :)

En daarna bij sterke voorkeur overal IMAP gebruiken. 

Oke dan ga ik dat veranderen. Heel hartelijk bedankt.

De emails op het apparaat met pop kun je weer op de server zetten zodat ze weer op elk apparaat beschikbaar zijn.

Helaas is het zo dat de standaard instelling bij POP ( bij de meeste programma’s, alle  ? ) zo is dat de email na binnenhalen wordt verwijderd van de server, maar dat kan zeker anders ingesteld worden.

 

Reputatie 1

Hi,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan alleen bij mij zijn 2 mappen verdwenen. Een met Diversen en 3 submappen en 1 met recepten. Weet zeker dat ik deze niet heb weggegooid en de instellingen zijn goed. Heb hierover een mail gestuurd maar geen reactie ontvangen, via messenger uren bezig geweest maar die kunnen mij niet helpen. Als ik bij de instellingen kijk zie ik Abonneren op IMAP Mappen zie ik ze wel staan maar niet aangevinkt en ik kan niets wijzigen. Heeft iemand tips?

Alvast dank

Reputatie 7
Badge +7

De emails op het apparaat met pop kun je weer op de server zetten zodat ze weer op elk apparaat beschikbaar zijn.

Helaas is het zo dat de standaard instelling bij POP ( bij de meeste programma’s, alle  ? ) zo is dat de email na binnenhalen wordt verwijderd van de server, maar dat kan zeker anders ingesteld worden.

 

Dat kan inderdaad worden ingesteld in je email client, bijvoorbeeld Apple Mail

Door het niet aan te vinken worden de mails, na het ophalen, niet verwijderd van de mailserver i.c.m. met POP instellingen

 

Reputatie 1

Dank je, ga het morgen even proberen

Reputatie 1

Ik heb dit geprobeerd op mijn mobiel maar daar krijg ik de submappen niet eens. Blijkbaar doe ik iets fout. 

Reputatie 7

Als de mappen al gedownload zijn zoals Ariën zei, staan die al op het apparaat waar ze op gedownload zijn. Waar het is gedownload kunnen wij niet zien, dat kan op een ander apparaat zijn dan jouw mobiele telefoon.

Reputatie 1

@Jasper van KPN je collega heeft mij gisteren uit de brand geholpen binnen 10 minuten. Ben hem dankbaar want ik ben vanaf het online melden tot het antwoord bijna 2 weken verder. Dit was denk ik ook niet oplosbaar zonder even met mij mee te kijken. Dit alles had niets te maken met POP of IMAP maar met een instelling van Mozilla Thunderbird na een update waarbij blijkbaar automatisch een vinkje is aangezet bij “alleen geabonneerde mappen”. Uitgezet en de mappen met bijbehorenden mails zijn weer zichtbaar

Reageer