E-mail kan niet worden toegevoegd in Windows 11/Outlook 21

  • 10 February 2024
  • 13 reacties
  • 251 keer bekeken

Bij het instellen van mijn kpnmail op de nieuwe Windows 11/Outlook 21 moet ik mijn IMAP wachtwoord invullen. Het KPN wachtwoord wordt hierin niet herkend. Waar vind ik mijn IMAP wachtwoord??


13 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @M van Daal 

 

Wat bedoel je met KPN wachtwoord?
Je moet het wachtwoord invullen dat bij je mailaccount hoort en waarmee je ook op KPN webmail kan inloggen.
Als je dat kwijt bent kan je het wachtwoord van je mailaccount via https://email.kpn.com opnieuw instellen, daar moet je eerst inloggen met je KPN ID.

Dit zijn de juiste instellingen voor mail: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Het IMAP-wachtwoord wordt steeds gevraagd. Dat is kennelijk niet het wachtwoord waar ik mee inlog bij KPN.

 

 

Reputatie 7

Dat is het wachtwoord dat je ook gebruikt op de webmail.

Heb het wachtwoord gebruikt waarmee ik ook in de webmail kan, maar helaas, ik kan mijn kpnmail account niet toevoegen aan outlook. Ik kan met het wachtwoord wel in de webmail.

Reputatie 7
Badge +18

Als je kiest voor Geavanceerde installatie en de instellingen handmatig invult lukt het dan wel?

Dus in jouw 1ste afbeelding, daar vul je dan bij IMAP-server voor inkomend imap.kpnmail.nl in.

Ja, ik vul de gegevens in bij geavanceerde installatiedie je hierboven hebt doorgegeven maar dan krijg ik bovenstaande melding.

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb het net even getest met een @kpnmail.nl account, bij mij lukt het instellen op beide manieren, zowel automatisch of handmatig lukt het zonder probleem.

Ik heb ook nog het standaard Mail programma onder Windows 11 geprobeerd, dat werkt ook nog zonder problemen, je zou ook kunnen proberen of dat wel werkt bij jou @M van Daal 

Reputatie 7

Welkom op de community @M van Daal, het klinkt inderdaad alsof er ergens een instelling niet helemaal goed staat waardoor je een foutmelding blijft krijgen. Is het inmiddels wel gelukt, of nog niet? Als het nog niet gelukt is zou je het account (als dat er al is) kunnen verwijderen en een nieuw account aanmaken. Als je daarbij de instellingen die GeSp noemt volgt moet dat lukken.

Helaas, blijf de foutmelding houden! Mijn andere kpn mail (*************) kan ik  gek genoeg wel gewoon toevoegen, maar mijn *********** niet. En daar komt nu juist alle mail op binnen!

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7

Heb je het ook al met hetzelfde wachtwoord geprobeerd in de Webmail zoals eerder werd genoemd? Via die weg zijn het e-mailadres en het wachtwoord de enige gegevens die nodig zijn, geen andere instellingen nodig. Lukt het daar wel om in te loggen met het 2e adres wat je noemde?

Zoals je ziet hebben we jouw adressen uit je bericht gehaald, in verband met privacy is het belangrijk om privégegevens nooit openbaar te delen. 

Ja, ik gebruik het wachtwoord waarmee ik inlog op de webmail. Bij het eerste emailadres lukte dat wel, bij het 2e adres lukt dat nog steeds niet. Op webmail kan ik wel gewoon inloggen.

Reputatie 7

Dan is het wachtwoord dus correct, dat is goed om te weten. Het lijkt dan een andere instelling te zijn in Outlook die niet klopt, waardoor de gegevens niet geaccepteerd worden. Welke precies is moeilijk te zeggen zonder het te zien, je had de account al eens helemaal opnieuw geprobeerd in te stellen wat niet werkte. Heb je mogelijk ook een ander mailprogramma en lukt het daarin wel om het in te stellen?

Anders kan je ons ook bellen hierover op 0800-0402. Een collega kan dan met je meekijken en indien nodig het scherm overnemen om de instellingen samen met jou langs te gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u echt Outlook 21? Ik heb ook Outlook 21 maar herken dit plaatje niet.

 

Reageer