E-mail vanuit Gmail/Outlook naar Hetnet-adres komt niet aan

  • 20 February 2024
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Hallo. Ik heb outlook op op staan, gebruik daarop email met gmail adres. Ging goed. Heb gisteren wat dingen aangepast en nu komt mail naar @hetnet.nl niet meer aan. Bij verzenden vanuit pc/outook/gmail adres. Naar andere adressen gaat wel goed (en vanuit gmail naar hetnet.nl via gsm gaat ook goed).

Uit andere berichten meen ik af te leiden dat dit mogelijk met de spamfilter van kpn te maken zou hebben. Hoe op te lossen? alvast dank.


14 reacties

Reputatie 7

Hoi @Ro70, op basis hiervan is het nog niet te zeggen waar het van komt. Kan je meer vertellen over wat er precies gebeurt? Krijg je een melding terug als je probeert te malen, of gebeurt er iets heel anders? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo. Ik heb outlook op op staan, gebruik daarop email met gmail adres. Ging goed. Heb gisteren wat dingen aangepast en nu komt mail naar @hetnet.nl niet meer aan.

Wat heeft u aangepast dan?

Hoi @Ro70, op basis hiervan is het nog niet te zeggen waar het van komt. Kan je meer vertellen over wat er precies gebeurt? Krijg je een melding terug als je probeert te malen, of gebeurt er iets heel anders? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

 

Zag foutje in m'n bericht. Heb Outlook Op laptop staan, had in eerste zin moeten staan.

Krijg foutmelding. Mail geblokkeerd. En tekst;

Reactie externe server was 550 5 7 1 mail rejected .

Dit gebeurt voor mail naar @hetnet, naar ander email adres geen blokkering, komt gewoon aan.

Hoop dat dit voldoende info is.

Hallo. Ik heb outlook op op staan, gebruik daarop email met gmail adres. Ging goed. Heb gisteren wat dingen aangepast en nu komt mail naar @hetnet.nl niet meer aan.

Wat heeft u aangepast dan?

Zoals Foreigner al zong: that was yesterday.  Ergens een wachtwoord en app autorisaties. 

Maar ik kan dus gewoon vanuit laptop Outlook mail ontvangen en versturen.  Mail naar hetnet.nl komt niet aan. Naar ander adres wel.

 

Reputatie 7

De 550-melding doet inderdaad vermoeden dat de spamfilter hier een hand in heeft. Hoe en wat precies durf ik nog niet te zeggen. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en aanvullend bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ zowel het @Gmail en als @Hetnet adres? Dan kan ik navraag doen.

Ik heb bij persoonlijke gegevens de gevraagde email adressen ingevuld. 

Reputatie 7

Dank je daarvoor! Zou je de rest van het profiel ook nog kunnen invullen? Je hebt nu alleen het aanvullende deel gedaan, zonder de basisgegevens kan ik nog niets zien 🙂

Hallo Jasper.

Ik heb m'n klantnummer ingevuld.

Antwoorden op vragen welke tv ik heb ed, zijn niet van belang en heb ik daarom open gelaten. 

Groeten, Roger 

Net een testmail vanuit m'n Gmail naar twee hetnet e-mailadressen van mij gestuurd. Komen aan.

De eerste met 7 minuten vertraging. De tweede vrijwel direct.

Hallo Peter en Jasper,

@PeterG vanaf mobiel had ik geen problemen,  alleen vanaf laptop. En dan ook nog alleen naar hetnet mail, niet naar ander mail adres. 

 

@Jasper van KPN zojuist voor de zoveelste keer geprobeerd en nu lijkt t wel te werken! 😃.

IK heb in ieder geval aan m'n instellingen niks aangepast. Dus waarom t nu opeens wel lukt als KP.N niks heeft aangepast?  Geen idee. Who cares 😁. Ik kan weer verder. Case closed 😀.

 

Reputatie 7

Ik heb inderdaad nog niets gedaan @Ro70, ik heb ook geen verklaring waarom het nu wel weer gaat. Gaat het nu met elke mail naar dat adres weer goed?

Hoi @Ro70 

Stuur het op de laptop eens direct vanaf Gmail zonder mail programma te gebruiken. 

http://mail.google.com

 

@PeterG en @Jasper van KPN sorry voor late reactie maar na m'n laatste post geen problemen meer gehad.

Case closed 😀

Dank voor je positieve bericht 🍾.

Reageer