Beantwoord

E-mail verstuurd van een eigen domeinnaam komt niet binnen op een KPN e-mailaccount

  • 4 March 2024
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Mail verstuurd vanaf een eigen domeinnaam naar een mailadres bij @planet komt niet aan. Wij hebben onze hostingpartij gevraagd om dit na te zoeken. Mailtester heeft een score van 10/10 aan voor het domein van de verzender. Onze hoster geeft aan dat zij kunnen zien dat de mail wel aankomt, niet gebounced wordt maar verder kunnen zij niet zien. De klant gebruikt Outlook (applicatie op Windows 11)

icon

Beste antwoord door Richard van der Linde 4 March 2024, 15:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Uw hostingpartij heeft vast wel webmail. Kunt u het daarin eens proberen om een mailtje naar een planet adres te versturen? Of gebruikt u dat al?

Komt er na het versturen gelijk een mailtje retour met daarin een foutmelding? 

Komt het misschien in de spam map terecht? 

Beste Nick,

Ook mail die via webmail verstuurd wordt gaat op in het grote niets. Geen bounce melding, niets in spam etc. Wij hebben vanaf diverse domeinen mail verstuurd aan het @planet e-mailadres met allemaal het zelfde resultaat. De domeinnamen waarover ik spreek staan wel allemaal bij dezelfde hostingpartij (lees server) en zijn allemaal geregistreerd via dezelfde domeinnaamregistratie-partner. DKIM etc. is allemaal goed ingesteld (Mailtester geeft een score van 10/10 aan).  grt. Richard van der Linde

Beste Nick, de mail komt nu wel binnen. Kennelijk moest de klant het e-mailadres als vertrouwd adres invoeren. De volgorde is best vreemd want als je niet weet dat er mail wordt gestuurd door iemand die vervolgens ook niet aankomt (ook niet in spam) hoe kan je dan een vertrouwd adres opgeven? Daar kan zomaar een heel belangrijke mail van iemand bij zitten waarop snel gereageerd moet worden. Dat kan best juridische gevolgen hebben. Maar goed, dat is mijn mening. Enfin, voor nu dus opgelost.

Reageer