Skip to main content
Beantwoord

E-mails van sommige afzenders komen niet binnen ondanks toevoegen aan lijst vertrouwde afzenders

  • 22 september 2023
  • 16 reacties
  • 181 keer bekeken

ik ontvang sinds een maand sommige emails niet meer op mijn laptop ook niet in de spam, het rare is wel op mijn smartphone maar dan wel in de spam. Ik heb de ontvangers al toegevoegd aan de lijst veilige afzenders en ook aan gevinkt dat wie ik een email stuur deze nooit als ongewenste email in de spam wordt geplaatst. Gaat om adressen waar ik nooit eerder problemen mee had. Iemand een idee ?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi @onkie205. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit de afgelopen maanden steeds gebeurd. Wat je nog kan proberen is een mail versturen naar abuse@kpn.com met daarin uitleg over het probleem waar je tegen aanloopt. Wellicht dat deze afdeling voor je kan nakijken of de spamfilter misschien gekke dingen aan het doen is.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2483 reacties
  • 22 september 2023

Vanaf een bepaald domein?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 september 2023

Hoe bedoel je ? Ik ben niet heel erg handig  met computers en alles wat daar mee te maken heeft😊


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2483 reacties
  • 22 september 2023

Een domein is alles na het apenstaartje. Dus bijv. @hotmail.com. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 september 2023

Oke dank je, van de afzender is het @ en dan hun bedrijfsnaam.nl  ik mis dus sinds kort hun facturen. Heel vervelend dus

 


  • 0 reacties
  • 22 september 2023

Hallo @onkie205 komt het binnen de webmail wel goed binnen?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 september 2023

Hoi Jan, zoals ik al eerder schreef ben een leek in dit soort dingen dus geen idee wat je bedoelt met webmail, ik ben echt niet handig 


  • 0 reacties
  • 22 september 2023

Hallo @onkie205 je gebruikt een eigen mailprogramma of de webmail van KPN.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 september 2023

Goedemorgen Jan, ik gebruik eigen mailprogamma


  • 0 reacties
  • 23 september 2023
onkie205 schreef:

Goedemorgen Jan, ik gebruik eigen mailprogamma

Hallo @onkie205 als he via de webmail https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

je mail bekijkt zie je dan wèl alles staan?

Zo ja, dan gaat er in je eigen mailprogramma (welk programma?) wat fout.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 september 2023

Ha Jan, heb net gekeken in de webmail maar daar staan ze ook niet in, helaas. Heb jij enig idee wat ik zou moeten doen ?


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6814 reacties
  • 23 september 2023

Hallo @onkie205 

 

Als ze op je mobiel wel binnenkomen dan worden de mails waarschijnlijk op de KPN mailserver gewist op het moment dat die ze naar de lokale spam map verplaatst.
Waarschijnlijk haalt je mobiele telefoon de mails via het POP protocol op, klopt dat?

Je zou dan op je telefoon de instellingen moeten aanpassen zodat deze nooit mails wist op de server.

 

Via de toestelhulp zou je indien nodig kunnen kijken waar die instelling te vinden is: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 september 2023

Hoi GeSP, dank je wel voor je antwoord, ben naar de link gegaan die jij hebt opgegeven maar deze legt uit hoe je email op je telefoon krijgt maar is toch gek dat het altijd goed ging, kreeg altijd de facturen gewoon binnen tot ergens in juli.


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6814 reacties
  • 23 september 2023

Hoi onkie205,

 

Ja klopt maar daar kan je ook vinden waar die instelling voor Verwijderen zitten, b.v. voor een iPhone:

 

Dat het tot nu toe goed ging zegt vrij weinig, als er ergens iets veranderd is bij de verzender of in jouw mailprogramma op je telefoon (bijvoorbeeld strengere spam regels) dan kan dat gebeuren.

 

Dat die afzenders veilig zijn en de mails geen spam heb je dat (ook) op je mobiel aangegeven bij die mails?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 september 2023

Hoi GeSP,

Dank je wel voor het meedenken, op mijn samsung s20 kan ik geen lijst met veilige afzenders vinden, als ik de afzender uit de spam verwijder komt deze wel in mijn inbox op de laptop dus voortaan mijn spam maar controleren op mijn telefoon☺zit niets anders op. Nogmaals harstikke bedankt.  Fijne zondag en geniet van de zon. Groetjes Onkie

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16570 reacties
  • Antwoord
  • 27 september 2023

Hoi @onkie205. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit de afgelopen maanden steeds gebeurd. Wat je nog kan proberen is een mail versturen naar abuse@kpn.com met daarin uitleg over het probleem waar je tegen aanloopt. Wellicht dat deze afdeling voor je kan nakijken of de spamfilter misschien gekke dingen aan het doen is.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 28 september 2023

Hoi Vikash,

Dank je wel voor je antwoord, ik kan het wellicht proberen.

Groetjes Onkie