Beantwoord

email alias opnemen in Outlook 365

  • 26 October 2020
  • 10 reacties
  • 441 keer bekeken

Enkele dagen geleden ben ik overgegaan van Office 2013 naar Office 365. Helaas ondervind ik problemen met de configuratie van mijn “onsnet.nu” email-account in Outlook 365.  (Onsnet is enige tijd geleden door KPN overgenomen).

Het is niet mogelijk om mijn alias account van onsnet (IMAP) handmatig goed te configureren, domweg omdat er bij een alias geen gelegenheid is om de gebruikersnaam van het KPN "hoofdaccount” op te geven.

Ik kan het account er wel inzetten, maar de ontvanger van mijn email ziet dan bij afzender mijn kpn account staan: mijnnaam12345@kpnmail.nl niet mijn naam@onsnet.nu.

Hoe kan ik dit oplossen?

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Anneke

 

icon

Beste antwoord door MrsB 28 October 2020, 19:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

In plaats van mijnnaam12345@kpnmail.nl gewoon naam@onsnet.nu invullen...

In plaats van mijnnaam12345@kpnmail.nl gewoon naam@onsnet.nu invullen...

 

Quote: “Ik kan het account er wel inzetten, maar de ontvanger van mijn email ziet dan bij afzender mijn kpn account staan: mijnnaam12345@kpnmail.nl niet mijn naam@onsnet.nu


Dat heb ik dus gedaan. Helaas ziet de afzender 12345@onsnet.nu en niet naam@onsnet.nu

 

Reputatie 7
Badge +10

@MrsB :

Per emailaccount kan ik, in mijn emailprogramma, diverse dingen instellen. O.a. de "Weergavenaam". Als ik daar de tekst “Willy22” invul, dan ziet de ontvanger van een email dat een email van dat account afkomstig is van “Willy22".

In dat veld moet jij dus daar bijv. “Anneke B.” of “Mevr. B.” invullen.

Reputatie 7
Badge +10

@MrsB :

En je kunt dat testen door een email aan jezelf te sturen.

@MrsB :

Per emailaccount kan ik, in mijn emailprogramma, diverse dingen instellen. O.a. de "Weergavenaam". Als ik daar de tekst “Willy22” invul, dan ziet de ontvanger van een email dat een email van dat account afkomstig is van “Willy22".

In dat veld moet jij dus daar bijv. “Anneke B.” of “Mevr. B.” invullen.


De weergavenaam is het probleem niet. Als ik een email aan mezelf stuur, zie ik de volgende header:

Van: Mijn Naam<mijnnaam12345@kpnmail.nl>
Verzonden: dinsdag 27 oktober 2020 22:03
Aan: 'Mijn naam' <mijnnaam@onsnet.nu>
Onderwerp: XXXXXX

Ik zou graag willen dat bij "Van” Mijn Naam <mijnnaam@onsnet.nu> komt te staan.

En dat krijg ik niet voor elkaar.

Reputatie 7
Badge +10

@MrsB :

Dat wat jij nu wil, was wel mogelijk in Office 2013 maar niet in Office 365 ?

Als ik het goed begrijp is het volgende aan de hand:

Jij hebt gebruikers-/accountnaam A met daaraan emailadressen/aliasen met bijv. de namen A, B, C & D. En nu wil je dat als men reageert, alle emails op hoofdaccount A ontvangen wordt ? Dat kan niet omdat men geen email kan sturen naar dat (hoofd-)account/gebruikersnaam. Ik snap dat dit verwarrend is. Dit zou veel duidelijker zijn als jouw (hoofd-)account /gebruikersnaam een andere naam had (bijv. E) dan de aliasen die daar “aanhangen".) Je kunt wel email laten sturen naar alias A, B, C of D. Dit is een subtiel maar belangrijk verschil.

Jouw emailprogramma zet waarschijnlijk standaard het emailadres/alias (A, B, C of D) - waarvan jij email verstuurt - achter jouw weergavenaam. Dit is juist gedaan om duidelijk te maken van welk emailadres/alias die email verstuurd werd.

Suggesties:

Misschien kun je een instelling kiezen waarbij het gebruikte alias niet achter jouw weergavenaam wordt geplaatst ?

Wil je dat antwoorden op alle emails, die jij verstuurt vanaf alias A, B, C & D, worden ontvangen alleen op alias A ? Dan moet je bij (email-)account B, C & D als “Antwoordadres” alias A opgeven. Dan worden alle antwoorden naar alias A gestuurd als mensen "reply-en” op jouw emails.

Edit: gisteren heb ik een update gedownload van office 365. En ja hoor, nu zag ik het configuratiescherm zoals in Office 2013 voor email accounts bij "geavanceerd” wél!

Het is gelukt, mijn e-mail werkt weer zoals vanouds!

Heel hartelijk bedankt voor de reacties en mijn speciale dank gaat uit naar Willy22 die zoveel tijd en moeite in het beantwoorden van mijn vraag gestoken heeft.

Met vriendelijke groet,

Anneke

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe ziet Outlook 365 er uit? Heeft u dit scherm?

 

Ja, het is zojuist opgelost Nick83.

Na de update van Office 365 werkte het wél.

Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +24

Jammer hoor ... begon net spannend te worden... :slight_frown:

:wink: