Vraag

F-secure ID conflict met KPN Veilig

  • 19 April 2024
  • 39 reacties
  • 938 keer bekeken

Ik heb KPN veilig (virusscanner e.d.) op mijn pc. Ook heb ik f secure id protection op mijn pc. Gisteren 18 april 2024 kreeg ik een melding dat ik f secure id protection moest updaten. Dit geprobeerd te doen maar krijg melding: verwijdering niet-compatible toepassingen. Hier word verwezen naar kpn veilig. Als je ja zegt, dat wordt kpn veilig gedeinstalleerd en werkt f secure maar je kunt kpn veilig niet meer installeren. Krijg melding dat er iets is misgegaan. Als ik F secure id protection verwijder dan kan ik KPN Veilig wel installeren maar dan kan ik F secure id protection niet meer installeren. Het gaat hier dus over de wachtwoord manager van f secure en niet over de virusscanner van f secure.

Kortom er is een conflict tussen f secure en KPN Veilig.

Hoe nu verder?

 


39 reacties

Reputatie 3
Badge

Weer geprobeerd !!! 😕

Ik heb van alles geprobeerd. Het enige wat naar voren komt in MijnKPN is dat ik nog steeds betaal voor KPN veilig en dat ik nergens gebruik van kan maken. Ik heb een account bij F secure voor een VPN verbinding en die werkt wel. Maar de VPN verbinding staat momenteel uit op PC en telefoon en dan nog kan ik geen virusscanner openen of gebruik maken van KPN veilig.

Ik neem aan dat er wel iets van restitutie van abonnementsgelden gaat plaatsvinden, anders kan ik mijn abonnement wel beëindigen en een andere virusbeveiliging aan gaan schaffen.

Ik ben er uit,

 

Ik heb allereerst de Fsecure VPN app ( de geupdate versie van april) verwijderd van mijn laptop.

Vervolgens heb ik de oude Freedom VPN app uit mijn downloads weer geinstalleerd,

Daarna heb ik hetzelfde gedaan met de KPN veilig exe file uit mijn downloads.

 

Ik kan weer gewoon in KPN veilig en de virusscanner werkt ook weer. Tevens kan ik in Freedom van F secure weer gewoon een VPN maken. Deze vroeg wel toestemming voor een update, maar met een andere file dan die van de Fsecure update uit april.

 

 

 

Alles werkt weer. Ik hoop dat dit anderen een beetje helpt.

Ga wel effe achter mijn natte oren krabben voor ik weer ga updaten.

 

Op de telefoon is het een ander dingetje.

Eerst de Fsecure VPN app verwijderd en Fsecure Freedom weer geinstalleerd

maar de virusscanner blijft problemen geven. 

Dus via de PC de telefoon verwijderd uit personen en apparaten en via toevoegen een sms installatiebestand gestuurd. Ook die doet het weer.

En ik ben echt geen programmeur ofzo.

Je moet het blijkbaar zelf allemaal uitvinden, 

@Jan van KPN en @Thomas van KPN 
Voor het probleem dat KPN Veilig niet compatibel is met de nieuwe F-Secure app (als vervanging van de F-Secure ID Protection app, die vanaf 22 mei a.s. niet meer wordt ondersteund) is nog geen duidelijk advies/oplossing.

Wat volgens mij de 3 meest logische opties zijn:

  1. oplossing 1 (door KPN/F-Secure)
    Update ter beschikking stellen van KPN Veilig zodat deze niet conflicteert met de nieuwe F-Secure app (die ik alleen ga gebruiken voor de wachtwoordmanager). Ik gebruik nu versie 19.3 van KPN Veilig op Windows 10, en er zijn geen nieuwe updates.
     
  2. oplossing 2 (door KPN/F-Secure)
    Antivirusscanner kosteloos beschikbaar maken in de nieuwe F-Secure app i.p.v. KPN Veilig (dit zit nu immers ook al in KPN-abonnement!)
     
  3. KPN-Veilig virusscanner houden en een andere wachtwoordmanager zoeken
    (bijv. 1Password of Bitwarden).
    Dit lijkt waar KPN op aanstuurt, als ik Veilig Online op het Internet | KPN Veilig lees.
    Waarschijnlijk moet ik dan al mijn wachtwoorden handmatig gaan overzetten.
    Ik vrees dat ik het exportbestand dat ik in F-Secure ID-Protection kan maken niet kan  gebruiken om te importeren in een andere wachtwoordmanager.

Zouden jullie spoedig een reactie met advies en beleid van KPN kunnen sturen?
Want de tijd begint te dringen.

NB: ik heb besloten maar alvast voor te bereiden op overgang naar een andere wachtwoordmanager.
Ik heb gekozen voor Bitwarden Free (Free Personal Password & Passkey Manager Online | Bitwarden). Hierin kun je heel gemakkelijk exportbestanden van diverse andere wachtwoordmanagers importeren, waaronder ook exportbestanden van F-Secure (extensie .fsk).

Reputatie 3
Badge

Worden we nog geholpen?

Reputatie 3
Badge

Het is allebei van F secure,

dit kan toch niet waar zijn.

ongelofelijk.

We betalen per maand aan KPN en jaarlijks aan F secure. 
En niemand doet wat ???

En het is dezelfde leverancier.

Nog 6 dagen en de bescherming is afgelopen.

Het wordt wel erg … 😮‍💨

 

Wat is de laatste stand van zaken bij KPN?
 

Ik heb inmiddels een andere wachtwoordmanager (Bitwarden Free) in gebruik genomen, maar ik zag bij een familielid die Ziggo als provider heeft, dat Ziggo net als KPN ook de software van F-Secure aanbiedt voor de online beveiliging, zie screenshot.
Ik zie ook precies hetzelfde versienummer (19.3). Maar Ziggo biedt ook gewoon de wachtwoordmanager aan. Dan moet KPN de wachtwoordmanager toch ook gewoon zo kunnen aanbieden?
 

 

Reputatie 3
Badge

Ik wil niet overstappen, maar KPN blijft stil.

Wordt er geen actie ondernomen?

Dit moet toch simpel op te lossen zijn?

We betalen wel voor deze service.

Werkt hier ook nog steeds niet ☹️.
Krijg weer de melding “Er is iets misgegaan”
Met de knop “opnieuw opstarten”. 

 

Maar dat helpt niet!!!

Ook geprobeerd om F-secure tijdelijk uit te zetten maar ook dan krijg ik bovenstaande meldingen.

Jammer KPN/F-Secure

Hier hetzelfde probleem met KPN Veilig en F secure. Ik gebruik alleen de ww manager. Maar wél de betaalde. Bij XS4all kreeg je deze er gewoon bij, maar over naar KPN……………… betalen!

Ik heb XS gebeld hierover, maar tot nu toe is er géén oplossing. Ik raad iedereen aan om RADAR of een ander consumentenprogramma hierover te mailen. Wellicht dat er dán wel actie wordt ondernomen. Eenmaal op tv is het “o ja, sorry, vergissing. Had niet mogen gebeuren. Jeetje wat vervelend, ja, joh, goh…….. Nieuw systeem hé altijd wat kinderziektes. Excuses voor het ongemak...”   etc etc.

En dit is nb. een pagina van KPN!!!!!!!!!!!!!

KPN veilig werkt nog steeds niet samen met de nieuwe F-secure total. Waarom leveren jullie producten die niet up-to-date blijven en samen blijven werken met producten die een jaar geleden met een aanbod gepusht zijn? 

 

De mond vol van beste provider willen zijn maar ondertussen dit probleem niet willen oplossen…. en dat terwijl Ziggo het dus wel kan aanbieden als combi? 

 

 

Ik heb KPN veilig (virusscanner e.d.) op mijn pc. Ook heb ik f secure id protection op mijn pc. Gisteren 18 april 2024 kreeg ik een melding dat ik f secure id protection moest updaten. Dit geprobeerd te doen maar krijg melding: verwijdering niet-compatible toepassingen. Hier word verwezen naar kpn veilig. Als je ja zegt, dat wordt kpn veilig gedeinstalleerd en werkt f secure maar je kunt kpn veilig niet meer installeren. Krijg melding dat er iets is misgegaan. Als ik F secure id protection verwijder dan kan ik KPN Veilig wel installeren maar dan kan ik F secure id protection niet meer installeren. Het gaat hier dus over de wachtwoord manager van f secure en niet over de virusscanner van f secure.

Kortom er is een conflict tussen f secure en KPN Veilig.

Hoe nu verder?

 

Ik heb ook dit probleem!!!

Reageer