Beantwoord

Foutmelding e-mail met Thunderbird: "Unable to relay without authentication"

  • 28 January 2024
  • 6 reacties
  • 518 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN-Forummers,

 

Sinds kort kan ik via Thinderbird geen e-mail meer verzenden. Geen idee waarom. Ik heb niks veranderd aan de instellingen. Ontvangen van e-mail geeft geen probleem.

Dit is de melding die ik krijg:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Alvast hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door RBxx 28 January 2024, 20:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @S. Toep 

Sinds een aantal maanden kan er bij KPN geen mail meer verzonden worden zonder authenticatie, anders zie je de foutmelding: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.

M.a.w. je moet nu het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de server-instellingen.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com

Reputatie 1

Hallo @RBxx,

 

Dank voor je antwoord. De druppel die me naar de oplossing leidde.

Paar maanden terug na een update inderdaad mijn wachtwoord opnieuw moeten instellen. Dat kon ik nu nergens vinden. Uiteindelijk Thunderbird verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen inderdaad ook weer mijn wachtwoord moeten invullen.

Alles lijkt het weer te doen.

Lekker goedkoop voor KPN, een helpdesk die bemand wordt door de klanten zelf.

Maar :

dat werkt natuurlijk niet.

Iedereen kan denken dat hij er verstand van heeft en dan wat roepen.

Het antwoord had natuurlijk moeten zijn :

Het ligt niet aan je computer of aan je mailprogramma maar aan ons. We veranderen soms de instellingen van mailservers en dat vertellen we onze klanten niet. We doen het ook niet voor alle klanten tegelijk, want dan zou heel Nederland het merken.

Reputatie 7
Badge +10

Lekker goedkoop voor KPN, een helpdesk die bemand wordt door de klanten zelf.

Maar :

dat werkt natuurlijk niet.

Iedereen kan denken dat hij er verstand van heeft en dan wat roepen.

Het antwoord had natuurlijk moeten zijn :

Het ligt niet aan je computer of aan je mailprogramma maar aan ons. We veranderen soms de instellingen van mailservers en dat vertellen we onze klanten niet. We doen het ook niet voor alle klanten tegelijk, want dan zou heel Nederland het merken.

Correct. Wat de KPN zou moeten doen is om iedereen een email te sturen met daarin de mededeling dat alle  gebruikers van email de optie “Authenticatie / Verificatie” moeten invullen en/of aanvinken.

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar hierover een e-mail kreeg.

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar hierover een e-mail kreeg.

Dan zouden ze daar nog maar eens een email “tegen aan gooien".

Reageer