Beantwoord

Hoe gebruik ik nieuw mailadres

  • 19 October 2020
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

Badge

Ik heb een 2e mailadres aangemaakt,naast dat rare primare mailadres van kpn,maar hoe effectueer ik die. Tot op heden via Mijnkpn e.v. Niets wijzer geworden

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 October 2020, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge

Hai Andreaas, welkom bij KPN, en op het forum! Zoals Real1ty ook al aangeeft is het helaas niet mogelijk om het primaire adres te wijzigen. Wel kun je in de MijnKPN omgeving nog 4 extra e-mailaccounts aanmaken, en bij elk account (inclusief die van het primaire adres) 5 aliassen.

Heel fijn,zo’n extra mailadres,alleen kan ik dat kennelijk niet gebruiken

Reputatie 7
Badge +10

@ElStu :

Dat “rare” emailadres is de naam van jouw KPN account en kun je helaas niet veranderen. Maar daar kun je wel tot 10 emailadressen/aliasen “aanhangen”. Als je email wil versturen en ophalen gebruik je niet de naam van dat (rare) KPN account maar één van die aliasen.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

Reputatie 7
Badge +10

@ElStu :

Maar als je inlogt bij de KPN webmail dan moet wel dat "rare” KPN account(-naam) gebruiken. Er is een verschil tussen een account(-naam) en emailadres.

Badge

@ElStu :

Maar als je inlogt bij de KPN webmail dan moet wel dat "rare” KPN account(-naam) gebruiken. Er is een verschil tussen een account(-naam) en emailadres.

  1. ik heb een primair mailadres van kpn
  2. ik heb in elk geval 1 extra mailadres gemaakt
  3. ik heb daar een wachtwoord aangehangen
  4. en dat functioneert niet want
  5. ik kan met dat mailadres niets verzenden,laat staan ontvangen.
Reputatie 7

Hoi @ElStu, de kernvraag hier is even of je een extra mailaccount hebt aangemaakt, of een alias hebt toegevoegd aan het ‘rare’ account?

Als je een extra mailaccount hebt aangemaakt dan kun je die gewoon overal gebruiken. Voor de webmail log je dan in met dat mailadres en het wachtwoord dat je ervoor hebt ingesteld. Als je hem in een mailprogramma wilt instellen gebruik dan de servergegevens zoals ze hier worden gegeven en gebruik het nieuwe mailadres (in z'n geheel) als gebruikersnaam. 

Heb je een alias aangemaakt, dan blijf je voor de webmail inloggen met het ‘rare’ e-mailadres. In de webmail kun je dan instellen dat het alias als verzendadres gebruikt moet worden. In een mailprogramma kun je het instellen met dezelfde servergegevens als hierboven, en dan het alias als gebruikersnaam invullen. Let er hierbij wel op dat dit alias dus de inbox deelt met het ‘rare' adres. Dus als je het rare adres ook al hebt ingesteld in een mailprogramma, dan krijg je de mails dus dubbel binnen. 

 

@Willy22, je hebt bij KPN de mogelijkheid om, naast het hoofdadres, nog vier e-mailaccounts toe te voegen. Aan elk account kun je dan nog 10 e-mailaliassen toevoegen.  

Reputatie 7
Badge +10

@Erik_

Exact. Maar ik vermoed dat er nog iets anders speelt.

@ElStu 

Ik heb wel een idee waarom jij dat “rare emailadres” hebt gekregen. Het is waarschijnlijk dat jouw oude (Telfort ?) gebruikersnaam/emailadres al in gebruik was bij de KPN.

Maar dat “rare emailadres” is nu jouw gebruikersnaam geworden voor dat ene bestaande emailaccount/emailbox. Je moet dus dat "rare emailadres” als "gebruikersnaam” invullen bij de webmail én jouw emailprogramma/email app om toegang te krijgen tot dat ene emailaccount/mailbox op de KPN emailserver. Maar in jouw emailprogramma/email app moet je nu in het vakje “emailadres” jouw oude (Telfort ?) emailadres invullen. Dat is niet veranderd. (Ja, ik begrijp dat dit verwarrend is).

Wil je af van dat "rare emailadres/gebruikersnaam” dan kun je een 2e emailacoount/mailbox aanmaken met een andere gebruikersnaam/emailadres. En vervolgens al jouw contacten zeggen dat zij hun email naar een ander adres moeten sturen.

Er kan nog iets anders spelen. Gebruik jij Outlook of een app op een smartphone ? dan is het waarschijnlijk dat zich daar ook een probleem is dat jou verhindert om email te ontvangen.

Reputatie 7

Dat maak ik niet op uit wat El zegt. Ze geeft alleen maar aan dat haar hoofdmailadres een beetje ‘raar’ is (wat inderdaad gebeurt als het systeem automatisch een mailadres voor je aanmaakt) en dat ze daarnaast een tweede mailadres heeft aangemaakt. Er wordt niets gezegd over dat dit ‘rare’ adres ook nieuw zou zijn of iets dergelijks. 

En vanuit wat El hier aangeeft kan dat tweede adres alleen maar een account zijn, en geen alias, omdat je bij een alias geen apart wachtwoord instelt.

@ElStu :

Maar als je inlogt bij de KPN webmail dan moet wel dat "rare” KPN account(-naam) gebruiken. Er is een verschil tussen een account(-naam) en emailadres.

  1. ik heb een primair mailadres van kpn
  2. ik heb in elk geval 1 extra mailadres gemaakt
  3. ik heb daar een wachtwoord aangehangen
  4. en dat functioneert niet want
  5. ik kan met dat mailadres niets verzenden,laat staan ontvangen.

Dus, dat betekent dat in de rest van de discussie dat ‘rare’ mailadres helemaal niet meer relevant is.  

 

@ElStu, probeer jij dat tweede account in gebruik te nemen via de webmail of in een mailprogramma? Het klinkt alsof het om een mailprogramma gaat. In dat geval, controleer de instellingen.  Mocht je daar niet uitkomen, geef dan even aan welk mailprogramma je gebruikt en of dit op pc/laptop of een mobiel apparaat is/