Beantwoord

Hoe koppel ik e-mailadressen van vorig abonnement aan mijn huidige

  • 22 February 2024
  • 14 reacties
  • 130 keer bekeken

Beste KPN. Gek genoeg zijn er nog 3 oude e-mail adressen actief van een oud abonnement dat ik had. Afgelopen jaar ben ik opnieuw klant geworden bij KPN. Graag zou ik de oude e-mail adressen die nog werken van het oude abonnement onder het nieuwe abonnement willen scharen. Ook mogen ze worden verwijderd, dan kan ik zelf nieuwe adressen aanmaken in het nieuwe abonnement. De benodigde informatie staat in mijn profiel.

icon

Beste antwoord door PeterG 22 February 2024, 14:47

Bekijk origineel

14 reacties

Echt? Nog in bedrijf? Kun je er nog zelf over beschikken (inloggen; mail ophalen)?

Normaliter blijven ze nog tot 6 maanden na het beëindigen van het abonnement bruikbaar. Dat is in de wet zo geregeld. Daarna zijn ze nog 3 maanden in quarantaine. Dus 9 maanden na het beëindigen is het voorzetsel (voor @) weer voor iedereen beschikbaar. 

En als je dan een 'makkelijk’ voorzetsel had… in mijn voorbeeld piet.

Tegenwoordig is de kans dat iemand dat maakt met wat anders dan piet@kpnmail.nl klein. Maar ja, oude adressen met hetnet.nl, planet,nl e.a. zijn nog steeds te maken. En als het al @kpnmail.nl adressen waren...

Reputatie 7
Badge +9

Echt? Nog in bedrijf? Kun je er nog zelf over beschikken (inloggen; mail ophalen)?

Normaliter blijven ze nog tot 6 maanden na het beëindigen van het abonnement bruikbaar. Dat is in de wet zo geregeld. Daarna zijn ze nog 3 maanden in quarantaine. Dus 9 maanden na het beëindigen is het voorzetsel (voor @) weer voor iedereen beschikbaar. 

En als je dan een 'makkelijk’ voorzetsel had… in mijn voorbeeld piet.

Tegenwoordig is de kans dat iemand dat maakt met wat anders dan piet@kpnmail.nl klein. Maar ja, oude adressen met hetnet.nl, planet,nl e.a. zijn nog steeds te maken. En als het al @kpnmail.nl adressen waren...

@René835 @PeterG @Marcia van KPN Ik ken nog iemand die sinds het beëindigen van een KPN-internetabonnement nog steeds gebruik kan maken van zijn oude KPN-e-mailadressen. Hij kan gewoon e-mail ophalen en verzenden, zowel met een e-mailcliënt als met webmail van KPN.

E-mail adressen moeten tot 6 maanden na beëindigen van het abonnement actief blijven, @Piet van der Vooren . Dat is om mensen ruim de tijd te geven alles om te zetten naar het adres via hun nieuwe provider.

Als die persoon al langer dan 6 maanden weg is zou ik er, voor belangrijke diensten, al helemáál niet meer op vertrouwen. E-mail omzetten bij DigiD is erg lastig als je niet meer over je oude mailbox kunt beschikken.

En hebben Odido klanten pech, die levert voor nieuwe geen e-mail maar en bestaande hebben nog tot en met maart hun e-mail adres @t-mobile.nl .

Reputatie 7
Badge +9

E-mail adressen moeten tot 6 maanden na beëindigen van het abonnement actief blijven, @Piet van der Vooren . Dat is om mensen ruim de tijd te geven alles om te zetten naar het adres via hun nieuwe provider.

Als die persoon al langer dan 6 maanden weg is zou ik er, voor belangrijke diensten, al helemáál niet meer op vertrouwen. E-mail omzetten bij DigiD is erg lastig als je niet meer over je oude mailbox kunt beschikken.

En hebben Odido klanten pech, die levert voor nieuwe geen e-mail maar en bestaande hebben nog tot en met maart hun e-mail adres @t-mobile.nl .

Dat is mij bekend, Peter. De betreffende persoon keert echter binnenkort terug naar KPN, en wil dan proberen om zijn oude e-mailadressen weer onder te laten brengen bij zijn nieuwe internetabonnement.

Dat gaat wel lukken. Best dan wel bellen met de klantenservice. Zelf doen kan niet.

De klantenservice zegt dat ze niets voor mij kunnen betekenen 🤗

Hebben ze ook gezegd waarom. Bijvoorbeeld dat ze ze nu niet kunnen vinden ofzo.

Ze zullen waarschijnlijk nog onder je oude klantnummer staan denk ik.

Nee, slechts de mededeling dat er niets aan gedaan kan worden. Ik gaf aan dat ik het oude klantnummer nog heb. Nogmaals een reactie dat ze er niets mee kunnen. Ik begrijp dit niet. Ik kan me niet voorstellen dat het een technisch obstakel is om dit aan te passen / op te lossen.

Hopelijk kan @Marcia van KPN je hiermee nog helpen. 

Reputatie 7
Badge +10

@René835 

Ben je misschien (recentelijk) verhuisd ?

Reputatie 7
Badge +30

Wat gek! Als je ze nog kunt gebruiken, dan moeten ze ook verplaatsbaar zijn, zou ik zeggen. Wil je toch nog eens proberen te bellen met 0800-0402, @René835 ? Als je er niet uitkomt, vul dan even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer. En wil je mij een privébericht sturen met de klantnummers en e-mailadres(sen) en hoe het precies moet staan?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @René835, dank voor je privébericht! Ik heb de e-mailadressen verplaatst. Mocht het niet goed gaan, wordt er nog contact met je opgenomen. Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Ik heb het gezien, het is gelukt! Hartelijk bedankt Marcia voor deze actie. Anderen ook bedankt voor het meedenken! Ik ben blij dat het opgelost is.

Reputatie 7
Badge +30

Superfijn! Jij bedankt dat je het nog even liet weten. Fijn weekend, @René835!

Reageer