Beantwoord

Hoe maak ik een KPN e-mailaccount aan?

  • 20 January 2024
  • 22 reacties
  • 989 keer bekeken

Wil graag een nieuw e-mailadres omdat de email bij mijn vorige provider helemaal verdwijnt.

Maar helaas, het is mij als leek niet duidelijk wat het verschil is tussen een email account en een email adres. De eerste stap die ik moet zetten is volgens de website deze

<Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com.>

Ik heb een account maar zie ik nergens hoe ik een KPN internet abonnement kan toevoegen aan mijn profiel.

Ik heb behoefte aan stap-voor-stap uitleg met concrete termen en aanwijzingen. Dat mis ik helaas teveel bij KPN. Daar ik zelf deels ook in communicatie werk e soms ook handleidingen schrijf weet ik dat ik niet de enige ben die stap-voor-stap geholpen moet worden.

Ben erg blij met mijn glasvezel en de hulp van het Forum maar in communicatie m.b.t. uitleg, handleidingen e.d. blijkt KPN geen uitblinker.

 

icon

Beste antwoord door GeSp 20 January 2024, 22:31

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Meer hulp gevraagd 

 

Na inloggen op MijnKPN ga je naar de Producten pagina, daar kan je vervolgens je KPN internet abonnement toevoegen:

 

Je kan daarna via https://email.kpn.com/ je mailboxen en e-mailadressen aanmaken en beheren.
Een mailbox heeft een hoofd e-mailadres en je kan er 10 extra e-mailadressen (aliassen) aan toevoegen.
Mail die naar het hoofd e-mailadres of 1 van de extra e-mailadressen gestuurd wordt komen allemaal in dezelfde mailbox terecht.

Standaard kan je in totaal 6 mailboxen aanmaken. als je er meer wilt kost dat € 1,98 per 5 mailboxen extra.

Je kan op de pagina https://www.kpn.com/email/ veel meer informatie of linkjes daar naar toe vinden over e-mailadressen, mailboxen en hoe je ze moet instellen in diverse mailprogramma’s of mobiele apparaten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Meer hulp gevraagd. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat @GeSp al een uitgebreid antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Ben je hiermee geholpen?

Dank voor de antwoorden!! Helaas, het Product toevoegen werkt  iet. Na vragenlijst krijg ik steeds

Dit product kan op dit moment nog niet gekoppeld worden. Probeer het later nog eens.

Na 5 pogingen ben ik het spuugzat. Ik word wel erg chagrijnig van dit alles. Vorige week dinsdag is mijn abonnement gestart en ik ben met e mail nog geen stap verder.

Daarna nog wat geprobeerd. Kijk ik bij Producten > Thuis > Informatie en instellingen > E-mailaccounts > E-mailadres toevoegen kom ik weer bij

Reputatie 7
Badge +18

Het zou normaal 3 werkdagen moeten duren voor je Producten kan koppelen bij nieuwe abonnementen maar na 1 week zou het toch wel moeten werken.

Probeer het morgen nog 1 keer, werkt het dan nog steeds niet dan kan je de klantenservice bellen op 0800-0402 of vul anders je Forum profiel in zodat een KPN medewerker zoals Vikash er naar kan kijken.

Helaas, ik kan na nieuwe pogingen nog steeds geen product koppelen, krijg steeds een vreemde vragenlijst (waarvan erg onduidelijk is of het gaat over aanvragen over e-mail)  en loop vast: Dit product kan op dit moment nog niet gekoppeld worden. Probeer het later nog eens.

Na 8 dagen en mijn eerste factuur betaald te hebben (trouwens ook nog niet zichtbaar in MIJN PROFIEL) word ik moedeloos en ook  boos. Ik heb weinig mogelijkheden om te bellen. Als KPN niet de mogelijkheden biedt om het zelf aan te vragen vind ik dat KPN nu maar eens actie moet ondernemen om een e-mail adres voor mij aan te maken. Zo moeilijk moet dat niet zijn.

De intake was prima, het aansluiten op het glasvezelnet ging met hulp op afstand ook prima, maar nadien is de service nogal ontoereikend.

Reputatie 7
Badge +18

Welke vragenlijst krijg je dan?

Ik vermoed dat je nu probeert een e-mail only abonnement te koppelen, je moet hier je Thuis internet abonnement koppelen, daarna kan je mailaccounts aanmaken via https://email.kpn.com/.

 

Je facturen worden ook pas zichtbaar na koppelen van je Thuis internet abonnement en/of mobiele abonnementen.

Opnieuw veel dank! Ik werk met een vaste verbinding. Het moet toch normaal zijn dat je een email adres kan aanvragen als  je niet met wifi werkt? Vind het vreemd dat ik zelf eerst moet koppelen wat nu steeds niet lukt en pas dan facturen kan inzien. 

Zal komende week wel eens proberen of ik helpdesk kan bellen want dit kost veel energie en veroorzaakt heel veel ergernis en dat zou helemaal niet nodig moeten zijn als KPN het allemaal wat eenvoudiger maakte.

Reputatie 7
Badge +18

Het hoeft ook niet via wifi, waarom dat daar zo staat is vreemd, bij die vraag gaat het erom of je via de thuis internetverbinding verbonden bent.
Dat mag dus ook via een netwerkkabel zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Wat vreemd dat het niet lukt om jouw diensten te koppelen aan MijnKPN. Wil je jouw gegevens eens achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik je verder kan helpen hierin. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Dank. Ik heb paar basale gegegevens ingevoerd in het KPN Forum profiel. Hopelijk is dat voldoende. 

Dank. Ik heb paar basale gegegevens ingevoerd in het KPN Forum profiel. Hopelijk is dat voldoende. 

NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN zijn nodig @Meer hulp gevraagd 

Dank! Wat zijn NAW gegevens? Klantnummer heb ik vermeld . Drie laatste cijfers IBAN? Ik zie niet waar je die kunt invullen. 

Dank! Wat zijn NAW gegevens? Klantnummer heb ik vermeld . Drie laatste cijfers IBAN? Ik zie niet waar je die kunt invullen. 

NAW gegevens zijn naam, adres, postcode/woonplaats @Meer hulp gevraagd 

Alles gegevens, ook IBAN kun je ingeven in vakjes waar privé bij staat, alleen voor jou en KPN zichtbaar, niet voor ons medeforumleden.

 

Opnieuw dank, ook voor je geduld. Ik heb het aangepast in het KPN Forum.

Opnieuw dank, ook voor je geduld. Ik heb het aangepast in het KPN Forum.

@Vikash van KPN 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat je inmiddels al wel een KPN ID hebt aangemaakt en dat het verkeerde klantnummer daaraan is gekoppeld. Het nummer dat er op dit moment aan gekoppeld is eindigt op ****75. Het internetabonnement wat je bij KPN afneemt en waar je een e-mailadres kan aanmaken eindigt op ******83. Het juiste klantnummer dat gekoppeld moet worden vindt je terug op jouw factuur, maar ik zal je zo even een privébericht sturen met daarin het juiste klantnummer. Zou je eens willen proberen dit klantnummer te koppelen aan jouw KPN ID zodat je daarna een e-mail adres kan gaan aanmaken?

Wederom dank! Ik zie helaas niet waar ik in MijnKPN mijn klantnummer kan aanpassen.

Wederom dank! Ik zie helaas niet waar ik in MijnKPN mijn klantnummer kan aanpassen.

Het klantnummer kun je ook niet aanpassen, maar met  het bewustre klantnummer kun je wel een KPN ID aanmaken @Meer hulp gevraagd 

Sorry voor de hele late reactie. De nasleep van flinke griep uitte zich vooral in totaal gebrek aan energie en dan doe je alleen de dingen die strikt noodzakelijk zijn.

 

Dank voor alle hulp!! Het e-mail adres is dankzij een zeer geduldige en zeer bekwame medewerker eindelijk gemaakt. Ontzettend fijn.

Minpuntje is dat het soms erg lang duurt voor een mail binnenkomt. Ik kan daar geen patroon in ontdekken.

 

 

Minpuntje is dat het soms erg lang duurt voor een mail binnenkomt. Ik kan daar geen patroon in ontdekken.

Welk mailprogramma gebruik je dan @Meer hulp gevraagd ?

Als je de KPN webmail gebruikt komt de mail binnen, zodra deze door de verzender naar jou verzonden is.

Als je een mailprogramma gebruikt, kun je in de regel instellen om de hoeveel tijd er gekeken moet worden of er mail is, als daar 60 minuten staat, kijkt het mailprogramma dus iedere 60 minuten.

In de meeste mailprogramma's kun je het instellen van 5 minuten tot nooit of handmatig controleren.

 

KPNmail.nl via webmail. Als ik daar iets kan instellen qua tijd lees ik het graag! Dank.

Reputatie 7
Badge +18

Standaard staat dat op 5 minuten, misschien is het bij jou veranderd @Meer hulp gevraagd ?

Kan je via Instellingen (radertje) zien:

 

Reageer