Vraag

hostnet.nl email werkt niet via router, wel via mobile hotspot (en webmail)

  • 5 December 2020
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik werk op een Mac en gebruik ‘Mail’ als programma. 
Sinds kort heb ik een nieuw emailadres via houtnet.nl. In het begin werkte het wel (met hick-ups), maar sinds anderhalve week niet meer via de KPN router, maar wel via mobile hotspot (en webmail).

Dit is de melding:
Connections to the server “imap03.hostnet.nl” on the default ports timed out.

Ik heb Hostnet gebeld en die zeggen dat het aan instellingen van de Experia V10a ligt.
Ik heb KPN gebeld, maar denken wel dat het probleem bij hen ligt, maar weten de oplossing niet.

Vandaar mijn vraag aan het Forum. Kan iemand me helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Gerard HO, welkom op ons forum!

Wat vreemd dat je via de KPN verbinding geen gebruik van jouw Hostnet e-mail gebruik kunt maken. Dit zou wel gewoon moeten kunnen. In de Experia Box zijn geen blokkades ingesteld die dit tegen zouden kunnen houden. Er zijn ook geen routerings issues aan onze kant. Er kan gewoon verbonden worden met de server, wij knijpen dit niet. Ik denk dan ook dat we het probleem elders moeten zoeken. Ik denk dat Hostnet ergens de verbinding knijpt. Dit kan prima alleen in het KPN netwerk spelen. Je kunt bij Hostnet ook navragen of zij mogelijk jouw IP-adres hebben geblokkeerd. 

Hallo Denise,

Bedankt voor je reactie. Wat ‘knijpen’ precies betekent begrijp ik niet, maar dat het te maken kan hebben met mijn IP-adres wel. Het rare is dat afgelopen week op 1 of 2 dagen er ineens wel sporadisch een mail doorkomt, maar de laatste dagen niet meer.

Als er geen issues zijn aan de kant van KPN, dan moet het wel bij Hostnet zijn, dus ik ga hen morgen bellen en kijken of ze verder kunnen met deze informatie.

Keep you posted.

Gerard