Beantwoord

Ik kan mijn eerder opgegeven email account niet meer gebruiken nadat ik deze verwijderd had

  • 11 February 2024
  • 14 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik had een aantal email accounts aangemaakt, maar als je ze verwijderd, kun je ze daarna niet meer toevoegen in https://email.kpn.com/ Dan zijn ze ineens gereserveerd ofzo.

Er zaten een aantal email adressen bij die ik graag wilde gebruiken en nu kan dat niet meer :(

Kunt u deze voor mij herstellen?

Ik heb nu een gekke email naam, maar die wil ik niet gebruiken en uiteindelijk ook verwijderen. Met deze email naam heb ik al met IMAP alles zo ingesteld dat ik die kan gebruiken, dus dat is het probleem niet.

Ik wil gewoon mijn oude email accounts terug.

In een privé bericht kan ik u laten wat de account namen zijn.

Alvast bedankt!

Vr. groet, Adriaan

icon

Beste antwoord door RBxx 11 February 2024, 23:44

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Adriaan2024 

Moderators van KPN kunnen als het goed is binnen 2 maanden een e-mailadres weer heractiveren. Er wordt een soort van reservering op gezet van twee maanden, om dit soort problemen te kunnen oplossen en zodat het e-mailadres niet direct weer (door iemand anders) aangemaakt kan worden.
Vul alvast je profiel gegevens in zodat ze je sneller kunnen helpen: 
https://forum.kpn.com/settings/profile
Zet dan tevens bij Persoonlijke opmerkingen in je profiel even het adres neer die je terug wilt hebben.

Reputatie 2

Hoi SaltyBart,

Ik heb het profiel ingevuld en de adressen toegevoegd bij persoonlijke opmerkingen (schrik niet, het zijn er 6 ;)

Alvast bedankt!

Fijne avond,

Adriaan

Reputatie 7
Badge +21

@Adriaan2024 , je kan morgen van 8.00 tot 18.00 uur ook bellen met klantenservice via 0800-0402. Dat gaat sneller, hier kan een reactie enkele dagen duren. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Adriaan2024. Welkom op het KPN forum. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice om de reserveringen te verwijderen?

Reputatie 2

Hoi @Vikash van KPN , nee nog niet. Ben te druk bezig met andere dingen, erop vertrouwend dat het ingevulde profiel zou werken. Morgen was ik van plan er weer naar te kijken of de adressen weer beschikbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +21

@Adriaan2024 Ik heb zojuist de reserveringen verwijderd. Ik hoor graag van je of het gelukt is om deze e-mailadressen opnieuw aan te maken. 

Reputatie 2

@Vikash van KPN , Het was me gelukt 1 e-mailadres opnieuw aan te maken. Niet de anderen die ik had opgegeven. Echter, omdat de account die was aangemaakt niet de juiste was heb ik deze verwijderd met als doel daarna weer een nieuwe account aan te maken, echter was ik daarna ook het opnieuw aangemaakt adres weer kwijt. Dus ben weer terug bij af :(

Ik ga morgen wel bellen om het goed te krijgen.

Oh, wat me opviel toen ik 2 e-mailadressen had onder mijn eerste (en enige) account, en ik stuurde een berichtje van het ene naar het ander e-mailadres. Dat het verzendende e-mailadres ook het verstuurde berichtje binnen kreeg? Dat vond ik wel vreemd. Komt dat omdat beide e-mailadressen onder 1 account stonden ingesteld, of is dat een instelling die je in de webmail kunt aanpassen? Ik heb geen behoefte aan steeds een reply aan mezelf, als ik de mail ook terug kan vinden in mijn verzend map.

Het lijkt me ook sterk dat ik voor iedere e-mail een aparte account nodig heb.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Adriaan2024 
Als je extra e-mailadressen (aliassen) onder hetzelfde e-mailaccount hebt, dan delen ze ook dezelfde mailbox. Dan is het logisch dat je elkaars mailtjes kan zien. Als het jouw eigen adressen zijn geen probleem lijkt me. Als je met meerdere personen bent, maak dan een account per persoon aan. Je kan maximaal 6 e-mailaccounts aanmaken. Ieder e-mailaccount kan tot 10 aliassen bevatten.

Reputatie 2

@RBxx Thnx, zoiets vermoedde ik al. Geen probleem, dan maak ik wel extra accounts aan met dezelfde naam als het email adres dus. Voor de adressen die ik kwijt ben, bel ik morgen wel voor.

Oh, ik heb nog 1 vraagje. Mijn KPN ID gebruikersnaam is hetzelfde als mijn oude email-adres (deze verloopt over een maand of 5) Ik vraag me af of deze wel zo handig gekozen was, omdat ik elders lees:

“Ook sturen we je facturen en overige correspondentie over je KPN product voor Mobiel naar het e-mailadres van je KPN ID.”

Reputatie 7
Badge +21

Voordat het oude e-mailadres komt te vervallen, maak dan een ander KPN ID aan met een nieuw emailadres. Dat kan nu al. Koppel daarna jouw abonnement(en) aan dit nieuwe KPN ID, dan wordt de koppeling met het oude KPN ID vanzelf verbroken.

Reputatie 2

@RBxx Thnx!!! doe ik. Fijne avond!

Reputatie 7
Badge +18

Je kan je e-mailadres ook wijzigen in MijnKPN, bovenin kiezen voor profiel en dan op je huidige e-mailadres klikken:

 

Reputatie 2

@GeSp Dank je, ik pas het morgen meteen aan, nadat ik mijn gewenste email account (en -adres) heb.

Reputatie 2

@All Mijn gewenste email accounts (en adressen) zijn nu succesvol aangemaakt. Ook het switchen naar een andere MijnKpn gebruikersnaam. Bedankt voor jullie support!!

Reageer