Beantwoord

Ik krijg mijn e-mails nog steeds binnen op livemail, i.p.v. Outlook

  • 25 February 2024
  • 11 reacties
  • 136 keer bekeken

Mijn provider is KPN

Ik gebruikte jaren het e-mail program livemail van Windows 10.

Microsoft is gestopt met livemail en is overgegaan naar outlook.com

Als ik het icoon van mail onder de taakbalk aanklik word ik doorgeschakeld naar outlook.com

Ik heb een nieuw account aangemaakt in outlook.com en heb mijn relaties mijn nieuwe

mailadres doorgegeven en dat werkt goed. Maar er komen ook nog steeds mailberichten binnen

op mijn oude mailadres van livemail binnen dat zie ik aan een korte melding rechts beneden op mijn scherm,

maar die kan ik niet openen vanuit postvak in van outlook daar staan ze niet bij. 

ik kan ze wel openen via kpn.com/webmail en dan inloggen.  Mijn vraag is hoe kan ik ze zichtbaar krijgen bij postvak in van outlook.com

icon

Beste antwoord door Nick83 25 February 2024, 18:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Infoforum Dus mail van, zeg maar: jouwnaam@hotmail.com komen nu binnen in je KPN Webmail omgeving? 

Zeg ik dat goed? 

En zo ja, hoe komen die daar? Heb je bij hotmail.com een doorsturing van de mail naar jouwnaam@kpnmail.nl aangemaakt?

Nee geen hotmail.com Iemand die een mail stuurt naar mijn outlook.com account die komt binnen in mijn outlook post in, maar iemand die mail stuurt naar mijn oude live mail account eindigend met kpnmail.nl zie ik niet in mij outlook postvak in maar komen wel binnen dat zie ik  aan een melding rechts beneden op mijn scherm, en te lezen  als ik kpn.con/webmal opent inloggen en dan kan die mail wel lezen. Maar ik wil ze graag direct zichtbaar hebben in outlook postvak in.

Reputatie 7
Badge +9

Een oud Live Mail account eindigend op @kpnmail.nl? Bedoel je niet het programma Windows Live Mail, dat overigens zwaar verouderd is?

Met welke reden wil je alle e-mails bekijken via outlook.com i.p.v KPN Webmail?

Inderdaad Windows live Mail.  Als ik ze binnen krijg in mijn postvak in is het beter te overzien.

Reputatie 7
Badge +9

Je wilt alles dus in Windows Live Mail, het programma op je eigen PC zien? Klopt dat?

In dat geval raad ik aan om wat nieuws op te zoeken want Windows Live Mail wordt niet meer ondersteund, en voldoet niet meer de recentste protocollen.

Reputatie 7
Badge +9

@Infoforum @AriënC Als voormalig gebruiker van Windows Live Mail kan ik Thunderbird aanbevelen. De feel-and-look lijkt veel op Live Mail, en het werkt perfect.

Reputatie 7
Badge +24

Nee geen hotmail.com Iemand die een mail stuurt naar mijn outlook.com account die komt binnen in mijn outlook post in, maar iemand die mail stuurt naar mijn oude live mail account eindigend met kpnmail.nl zie ik niet in mij outlook postvak in maar komen wel binnen dat zie ik  aan een melding rechts beneden op mijn scherm, en te lezen  als ik kpn.con/webmal opent inloggen en dan kan die mail wel lezen. Maar ik wil ze graag direct zichtbaar hebben in outlook postvak in.

Dan moet u dat KPN mail adres in Outlook instellen. 

Wat bedoelt u met Outlook? Het mailprogramma op de pc? Of Outlook online?

Nick83 Hoe moet ik mijn kpnmail adres in outlook.com wat in de plaats is gekomen voor Windows live mail instellen??

Reputatie 7
Badge +24

Bij Outlook online kan dat alleen als u een Microsoft 365 abonnement heeft.

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/uw-andere-e-mailaccounts-toevoegen-aan-outlook-com-c5224df4-5885-4e79-91ba-523aa743f0ba

U heeft geen Outlook op de pc? Gebruik dan Thunderbird. Dat is gratis.

https://www.thunderbird.net/nl/

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Infoforum,

Ik zie dat Nick je al op de juiste weg heeft geholpen en hoop dat het gelukt is om je mailadres toe te voegen aan Outlook!

Reputatie 7
Badge +24

Infoforum heeft nog een 2de topic lopen met dezelfde vraag als in dit topic. In het andere topic staat ook een link naar "Outlook voor Windows" in de appstore van Microsoft. 

Reageer