Vraag

KPN Cloud Error meldingen: Error convert PathToVisibility: (2) The system cannot find the file

  • 1 June 2024
  • 9 reacties
  • 83 keer bekeken

Reputatie 2

In de logfiles allemaal meldingen als ' Error convert PathToVisibility: (2) The system cannot find the file specified: [C:\Users\Fred\KPN Cloud\My files\Camera-uploads\.drive-meta]’.

En dat bestand bestaat inderdad niet.

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Forum_Fredje, ik ben hier zelf niet zo bekend mee maar wat is precies je vraag?

Reputatie 2

Hoi Thomas

Nou, eigenlijk wat ik er mee aan moet. Ik krijg structureel deze melding in KPN Cloud. Er mist een bestand.

Als ik wist wat de inhoud had moeten zijn, dan kan ik 'm aanmaken. Of een methode om 'm opnieuw aan te maken, dan ben ik er van af.

 

De situatie:

Nu ook weer: "The remote server returned an error (404): Not found” als popup bij de app in de taakbalk.

Als ik vervolgens rechts klik en 'Preferences’ open, zie ik onder 'Notifications’ exact dezelfde melding, maar met een button 'Retry synchronization’. Dan verdwijnt de melding. maar komt vervolgens de vogende keer weer terug.

By tabje 'Settings’ en dan klikken op 'View log file’, dan vind ik in de text editor de volgende zin terug:

] Error convert PathToVisibility: (2) The system cannot find the file specified: [C:\Users\#####\KPN Cloud\My files\Camera-uploads\.drive-meta]

Nu is bestand .drive-meta niet iets wat van mij af komt. Waarschijnlijker is het iets van de KPN Cloud zelf.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik laat dit even voor je uitzoeken @Forum_Fredje, ik heb daarvoor nog wel een paar dingen nodig.

  • Welk besturingssyteem/OS en versie wordt gebruikt?
  • Welke versie van KPN Cloud wordt gebruikt (In About/Over tabblad)
  • Kunnen we de logfiles krijgen? (Via Settings/Instellingen en dan Save log files/Logbestanden opslaan)

Voor de logfile stuur ik je even een privébericht

Reputatie 2

Hmmm, mijn bericht is blijkbaar weg, nog maar een keer:

OS is WIndow s 10 (Version 22H2)

KPN Cloud 2.17.3 (#1499)

API Version: 7

Logfiles zijn onderweg>

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

Yes, ik heb ze. Ik geef het door bij mijn collega's!

Reputatie 7
Badge +20

Mijn collega's zeggen dat er een update geweest is @Forum_Fredje, krijg jij nog steeds deze melding?

Reputatie 2

De foutmelding is inderdaad weg, maar er is geen sprake van een match tussen de gemaakte foto's op de iphone, wat ik op de kpn webpagina zie en wat er op de PC staat (%USERPROFILE%\KPN Cloud\My files\Camera-uploads. Als ik op datum sorteer krijg ik overal verschillende bestanden te zien.

Reputatie 2

Ik had ook niet zovell meer gedaan natuurlijk. Nu vinder er wer activiteiten plaats, en dan:

 

Reputatie 7
Badge +20

De foutmelding is inderdaad weg, maar er is geen sprake van een match tussen de gemaakte foto's op de iphone, wat ik op de kpn webpagina zie en wat er op de PC staat (%USERPROFILE%\KPN Cloud\My files\Camera-uploads. Als ik op datum sorteer krijg ik overal verschillende bestanden te zien.

Dat is wel merkwaardig en hoort natuurlijk niet, ga ik even achteraan. 

Ik had ook niet zovell meer gedaan natuurlijk. Nu vinder er wer activiteiten plaats, en dan:

 

Deze snap ik even niet, wanneer/waar krijg je deze foutmelding?

Reageer