Beantwoord

Niet alle mappen synchroniseren op telefoon en tablet

  • 21 January 2024
  • 10 reacties
  • 226 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag, Mijn emailadressen zitten bij telfort.nl. Alle e-mails wordt gesynchroniseerd naar mijn laptop, telefoon en tablet. Bij mijn laptop gaat dat uitstekend. alle mappen worden gesynchroniseerd. Ook de oudere e-mails/mappen. Echter bij het gebruik van de telefoon en de tablet vindt bijĀ veel mappen geen synchronisatie plaats en krijg ik bijvoorbeeld de melding - "Niets in DHL - Hel ziet er hier leeg uit". Waar zit het probleem waardoor deze mappen niet gesynchroniseerd worden. Ik zie jullie reactie. Mvg. Hans

icon

Beste antwoord door GeSp 24 January 2024, 13:54

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@HabromaĀ Hi Hans, we denken hier op het forum graag met je mee.

Ik lees dat je alle mappen wel ziet op je laptop maar niet op je mobiele apparaten. Zie je alle mappen wel als je inlogt op Webmail? Welke e-mailprogramma's gebruik je op je telefoon en tablet, en als wat voor type account heb je je e-mailadres ingesteld (pop of imap)? Dat kan invloed hebben op synchronisatie dingen zoals de mappen.

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

Op al mijn apparaten gebruik ik het programma Outlook.

Je gaf aan dat er bij mij een probleem zou zijn met de mappen.

Echter, bij alle apparaten kan ik de mappen zien.

Bij een groot aantal mappen wordt de inhoud daarvan (de e-mails) niet gesynchroniseerd.

Als ik b.v. de map DHL open krijg is de melding ā€“ ā€˜Niets in DHL ā€“ Het ziet er hier leeg uitā€.

Alle e-mail-accounts zijn ingesteld op imap.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je binnen de webmailinstellingen wĆØl alle mappen aangevinkt die meegesynchroniseerd moeten worden onder de rubriek wijzig IMAP-abonnementenĀ @HabromaĀ zie ondertaand voorbeeld:

Ā 

Ā 

Reputatie 1

Beste Nomen, Had mooi geweest als dit de oplossing zou zijn geweest. Helaas. Bij controle waren alle mappen aangevinkt. Nog iemand suggesties? Bij voorbaat bedankt. Mvg. HansĀ 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @HabromaĀ 

Ā 

Heb je al een keer handmatig de sync gestart door in die lege map naar beneden te vegen?
Dan duurt het vaak nog een tijd voordat hij echt gaat synchroniseren, dus dat moet je soms een paar keer herhalen.

Ā 

Welke mappen automatisch gesynchroniseerd lijkt meer of minder door outlook zelf te worden bepaald afhankelijk van hoe vaak je in een map kijkt en wat voor soort account het is, zoals IMAP, Exchange.

Reputatie 1

Goedemorgen, Ik was enige tijd offline.

DeĀ 2e optie in het voorgaande bericht lijkt inderdaad het geval te zijn.

Als ik een nieuwe e-mail in de map plaats verloopt de synchronisatie weer normaal en worden alle berichten gesynchroniseerd. Ik zal deze vraag bij Microsoft neerleggen. IK kom er dan op terug.

Ā 

Reputatie 1

Goedemiddag,

IK heb inmiddels contact gehad met Microsoft.

Microsoft heeft met alle leveranciers van smartphones enĀ tablets een apart protocol afgesloten.

Onderstaand hun reactie.

Hoeveel van mijn postvakgegevens worden gesynchroniseerd met Outlook voor iOS en Android?

Outlook voor AndroidĀ Outlook voor iOS

Outlook voor iOS en Android synchroniseert 500 items per map met maximaal 1000 items per map als u opĀ Meer gesprekken ladenĀ tikt. De app brengt de items per map regelmatig terug tot maximaal 500 om voor optimale prestaties van de app te zorgen.

Dit is niet aan te passen.

Enige remedie is regelmatig de mappen opschonen.

Vriendelijke groet,

Hans Broekhof

Ā 

Reputatie 7
Badge +11

Lijkt me meer dan voldoende voor particulier gebruik toch? @HabromaĀ 

Reputatie 1

Voor particulier gebruik wel. MijnĀ gebruik is zakelijk. Dan is er af en toe wel een probleempje.Ā 

Reputatie 7
Badge +11

Voor particulier gebruik wel. MijnĀ gebruik is zakelijk. Dan is er af en toe wel een probleempje.Ā 

Dan zou ik het mailverkeer ook zakelijk inrichten en afhandelen en niet via een particuliere standaard oplossing, dat is dan inderdaad vragen om problemen @HabromaĀ 

Kost misschien even wat, maar dan heb je ook wat.

Reageer