Beantwoord

Primair e-mailadres wijzigen

  • 22 March 2020
  • 5 reacties
  • 327 keer bekeken

Nieuwe poging: als abonnee van KPN ben ik gestart met een primair Planet e-mailadres. Dit e-mailadres wordt ondanks KPNveilig dagelijks bestookt met Spam. Ik zou graag van dit probleem af willen door het primaire e-mailadres te wijzigen. Heeft iemand voor mijn een oplossing of kan mij doorverwijzen hoe ik dit zelf kan aanpassen.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 

icon

Beste antwoord door RBxx 22 March 2020, 20:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @leffe02 

Het primaire e-mailaccount/adres kan je niet wijzigen/verwijderen. Hier “hangt” je contract in de KPN administratie aan vast.

Via MijnKPN kan je wel een nieuw E-mailaccount toevoegen met  kpnmail.nl  e-mailadres.

Dat gaat via  Producten →  Thuis →  Informatie & Instellingen →  E-mailaccount toevoegen

Daarna laat je het primaire account verder ongebruikt achter en schakel je over naar het nieuwe account en adres(sen). Moet je natuurlijk wel alle “legitieme” afzenders je nieuwe e-mail adres doorgeven.

Dank voor de uitleg. Wat bedoel je precies met e-mailadres ongebruikt achterlaten? Niet meer gebruiken en vol laten lopen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @leffe02 , zo bedoel ik dat inderdaad.

Zorg alleen dat je alle legitieme afzenders op de hoogte hebt gesteld van het nieuwe adres.

Controleer wel af en toe via webmail of er toch nog gewenste mail in die mailbox terecht komt.

Top, hartelijk dank.groet,

 

 

Nog een vraag van mij, kan de mailbox zo ingesteld worden dat hij elke maand of zo leegt?

Reageer