Beantwoord

Synchroniseren van verstuurde mail op verschillende apparaten

  • 20 February 2024
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik gebruik drie devices voor de mail: iPhone, iPad en Mac.

Inkomende mails synchroniseren prima.

Verstuurde mails niet. Dat wil ik wel graag.

Als ik een mail verstuurd vanaf de Mac verschijnt ie alleen op de Mac als verstuurde mail.

Als ik een mail verstuur vanaf de iPad verschijnt ie alleen op de iPad als verstuurde mail.

Als ik een mail verstuur vanaf de iPhone verschijnt ie zowel op de iPhone al op de iPad maar niet op der Mac.

icon

Beste antwoord door N.N. 20 February 2024, 17:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Dat synchroniseren gebeurt wel, alleen niet real-time @Duijfje 

Dat is bij niet-Apple-producten net zo.

Als je een poosje later kijkt op een ander apparaat, zie je dat e.e.a. wel gesynchroniseerd is, dat kan echter wel een kwartier tot een half uur duren of langer, voordat het zover is, is mijn ervaring met niet-Apple-spullen.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Duijfje 

Welk protocol gebruik je op al die apparaten ? POP of IMAP ? Bij IMAP worden de email gesynchroniseerd en bij standaard POP niet.

Hoe vaak laat je die apparaten opnieuw naar (nieuwe) email zoeken ? Dat kan ingesteld in jouw emialprogramma zijn op bijv. 5, 10 of bijv. 15 minuten. Dan moet je dus bijv. 5, 10, of bijv. 15 minuten wachten totdat die email gesynchroniseerd is. Je kunt de frequentie van dat ophalen korter maken bijv. van 20 minuten naar bijv. 5 minuten.

Ik heb nu drie uur gewacht maar nog niets.

ik gebruik IMAP

Reputatie 7
Badge +24

Het toverwoord is IMAP. Als je dat gebruikt synchroniseert ook verstuurde mail. En andere mappen. Zoals bijvoorbeeld de spam map of de prullenbak.

Reputatie 7
Badge +10

@Duijfje 

Bij sommige programmas moet je eerst een andere map selecteren en dan weer teruggaan naar die eerste map (en selecteren). Dat (opnieuw) selecteren is het teken voor dat programma om (opnieuw) te gaan kijken wat de inhoud is van die ene map (op de KPN emailserver) en vervolgens wordt dat toonbaar gemaakt in jouw emailprogramma.

Ik weet dat dit “trucje” wordt gedaan om de hoeveelheid email-/interentverkeer tot een minimum te beperken. Misschien kun je in jouw emailprogramma instellen dat jouw apparaat automatisch de inhoud van alle mappen elke bijv. 5 of 10 minuten ververst ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Duijfje, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit zo?

Nee helaas. Zowel verzonden mails vanaf  mijn kpn e-mailadres als Gmail adres synchroniseren niet.

Van alle drie de devices (Mac, IPad en IPhone) mail ik regelmatig. Als ik dan een verstuurde mail terug wil zoeken moet ik alle drie de devices napluizen.

Reputatie 7
Badge +11

Synchroniseren gebeurt niet real-time @Duijfje en dan alleen bij mail die via IMAP ingesteld is en afhankelijk hoe je per apparaat ingesteld hebt om de hoeveel minuten er gesynchroniseerd moet worden.

 

Reageer