Beantwoord

Tekst van body in email ontvangen op adres@kpnmail.nl niet zichtbaar in Mail op Macbook

  • 14 March 2024
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Tot mijn verbazing heb ik sinds begin dit jaar al enkele malen een email ontvangen op mijn adres@kpnmail.nl in Mail op mijn MacbookPro waarin de tekst, die in de body van de email was getypt niet zichtbaar was in Mail, maar de meegestuurde bijlagen wel. Toen ik hierop gewezen werd door de afzender van de email zag ik in kpnwebmail dat daar de tekst in de body wel weergegeven werd. Bij een volgende email van dezelfde afzender was de tekst in de body wel zichtbaar boven de bijlagen. Blijkbaar gaat er iets mis tussen kpnmail en Mail van Apple. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Het is voor het eerst dat ik dit fenomeen meemaak, terwijl ik al jaren Mail gebruik.

icon

Beste antwoord door Hans186 17 March 2024, 14:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Hans186 

Het feit dat dit alleen op jouw laptop gebeurt lijkt erop te wijzen dat de fout bij Apple Mail ligt.

Worden er misschien speciale tekens gebruikt die niet goed worden weergegeven ? Treedt deze fout ook op bij email zonder bijlage ? Is er een herkenbaar patroon ? Moet je misschien een extra optie op jouw laptop aan of uit zetten ?

Dank voor je reactie! De fout treedt alleen op bij email met bijlage(s). Deze zijn dan wel meteen te zien, maar de tekst in de body krijg ik via Mail op m’n Apple soms niet te zien. Meestal gaat t goed, maar soms niet. En het lastige is dat je niet weet dat er tekst meegestuurd wordt, want die zie je dus niet. In elk geval controleer ik nu emails die alleen bijlage(s) (lijken te) bevatten voor alle zekerheid maar even op kpnwebmail. Ik ben benieuwd of het nog vaker zal gebeuren en of ik inderdaad een patroon kan ontdekken. Wordt vervolgd….

Reputatie 7

Vreemd probleem, Hans, en nogal irritant ook. Als ik online een beetje rondkijk zie ik dit vaker gemeld worden over Apple Mail. Dus ik ben het op dat vlak ook eens met WMG-N's opmerking dat het waarschijnlijk aan Apple Mail ligt. Helaas zie ik geen duidelijke oplossingen vermeld staan. Wel algemene suggesties zoals het rebuilden van de mailbox in Apple Mail en zorgen dat alle software up to date is.

Vreemd probleem, Hans, en nogal irritant ook. Als ik online een beetje rondkijk zie ik dit vaker gemeld worden over Apple Mail. Dus ik ben het op dat vlak ook eens met WMG-N's opmerking dat het waarschijnlijk aan Apple Mail ligt. Helaas zie ik geen duidelijke oplossingen vermeld staan. Wel algemene suggesties zoals het rebuilden van de mailbox in Apple Mail en zorgen dat alle software up to date is.

 

Dank voor je reactie, Erik. En goed om te weten dat het ook bij anderen voorkomt. Ik wijt het ook aan Apple Mail en hoe dat programma kpnmailtjes omzet om te tonen in het Mail programma. Alle software bij mij is up-to-date. Maar ik zal ook eens kijken of ik binnenkort mijn mail account van KPN in Apple Mail kan vernieuwen.

Reputatie 7
Badge +10

@Hans186 

Nog iets wat misschien kan helpen. Misschien moet je niet teveel programma's tegelijkertijd draaien en dan ook nog email ophalen. Dus gewoon zoveel mogelijk/alle programma's sluiten en dan pas email ophalen.

👍🏻🙏🏻

Reageer