Beantwoord

Verzonden mail komt wel in Verzonden Items, maar niet bij de geadresseerde

  • 16 February 2024
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Sinds 2 dagen komt mijn verzonden mail wel in de map Verzonden Items, maar niet bij de geadresseerden. Zowel in Outlook 2016 op mijn Windows desk-/laptop als alle Android apparaten. Inkomend mail komt gewoon binnen. Mijn gmail werkt prima in beide richtingen.

Tot 14 februari jl. werkte alles naar behoren en ik heb de instellingen niet veranderd.

 

smtp.kpnmail.nl

Poort 587

TLS

Verificatie voor verzenden van e-mail AAN (gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld)

 

Wat nu?

 

icon

Beste antwoord door GeSp 16 February 2024, 17:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JaKl 

 

Staan die mails ook niet in de spam map bij de ontvanger?

Als je een mailtjes met een paar regels tekst naar je eigen Gmail e-mailadres stuurt, komt die dan ook niet aan?

Welke domeinnaam (gedeelte achter de @) heeft jouw KPN e-mailadres?

Ik heb de boel wel getest met eigen Gmail. Het berich is niet aangekomen.

@interestate.nl

Reputatie 7
Badge +18

Het gaat fout omdat je met die domeinnaam niet mag mailen vanaf de KPN mailservers, de SPF klopt dan niet, DKIM zal ook niet kloppen omdat je via de verkeerde server mailt en de DMARC voor dat domein staat ingesteld op reject dus dan wordt de mail weggegooid door de ontvangende mailserver.

Ik zie dat er ook een smtp.interestate.nl bestaat, die zal je waarschijnlijk moeten instellen en anders de juiste gegevens bij je mailprovider opzoeken/opvragen.

Reputatie 7
Badge +11

Probeer eens een mail naar jezelf te sturen @JaKl komt het dan ook niet aan?

Als je hetzelfde probeert via de KPN-webmail en het gaat wel, dan is er in de instellingen van je eigen mailprogramma iets niet goed.

Verificatie c.q. authenticatie moet aan staan tegenwoordig voor het versturen van mail. Een veiligheidsmaatregel van KPN.

 

Ik heb jarenlang probleemloos gewerkt met instellingen:

inkomend  .(POP3)

mail.interestate.nl

beveiliging GEEN

poort 110

 

uitgaand   

smtp.kpnmail.nl

beveiliging GEEN

poort 587

Verificatie voor verzenden mail UIT

Dit heeft prima gewerkt tot 14 februari jl.

Ik heb inmiddels de smtp instelling veranderd in 

smtp.kpnmail.nl

TLS

Poort 587

Verificatie voor verzenden van e-mail AAN (gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld)

Geen succes.

Maar....... ik heb op mijn tablet ook een mailaccount van mijn (bejaarde) ouders geïnstalleerd met instellingen 

smtp.kpnmail.nl

beveiliging GEEN

poort 587

Verificatie voor verzenden mail UIT

Van dit account verzonden mails komen WEL aan. Op mijn Gmail en ook in Outlook op mijn @interestate.nl

Hoe kan dit nu?

Reputatie 5
Badge +3

en jou ouders hebben die ook een @interestate.nl adres of wel een KPN e-mail adres 

Reputatie 7
Badge +18

@JaKl Dat het jarenlang gewerkt heeft zegt helemaal niets, jouw mail provider heeft nu ingesteld dat je alleen via hun mailservers kan mailen, daarom gaat het fout zoals ik al in mijn eerdere post heb vermeld.

Reputatie 7
Badge +9

@JaKl Via stmp.kpnmail.nl kan je geen mails verzenden zonder verificatie

@TDN Mijn ouders hebben geen KPN adres, maar pop3.versatel.nl. En hun smtp.kpnmail.nl heeft geen verificatie voor verzenden ingeschakeld en toch komt hun mail aan. Ik heb het 30 minuten geleden nog gecontroleerd. Mijn smtp.kpnmail.nl darentegen heeft de verificatie wel ingeschakeld, maar mijn mail komt aleen in Verzonden Items en niet verder. Zonder verificatie haalt mijn mail alleen Postvak uit met de mededeling "mislukt"

Het blijft vreemd.

Reageer