Vraag

Welke android app voor KPN MAIL?

  • 18 June 2021
  • 18 reacties
  • 7731 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd welke app jullie gebruik voor kpn mail.

 

Mij lukt het niet te integreren in de gmail als de outlook app.

 

Groetjes!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon de standaard mail app die al op het toestel staat.

Gewoon de standaard mail app die al op het toestel staat.

Dat is G-mail, maar die ondersteunt IMAP niet net als de outlook app.

Ik heb hetnetmail als POP in Gmail geïntegreerd.

IMAP ondersteunt Gmail niet, maar dat is toch ook niet erg? Af en toe log ik in op kpn webmail en doe wat opruiming. Dat is vaak 5 minuten werk. Ook wel fijn dat mails daar blijven staan, want maakte laatst een fout(je) met en via hetnetmail binnengekomen mail in Gmail….

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon de standaard mail app die al op het toestel staat.

Dat is G-mail, maar die ondersteunt IMAP niet net als de outlook app.

Dat is bij mij gewoon "E-mail".

Linkje naar Google Play store:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.android.email.provider

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hetnetmail als POP in Gmail geïntegreerd.

IMAP ondersteunt Gmail niet, maar dat is toch ook niet erg? 

Dat is wel erg, want dan heb je geen toegang tot de spam map.

Ik kan bij Gmail gewoon bij de spam-map.

Via Hetnetmail heb ik nog nooit spam gehad. En via de webmail van kpn kan ik gewoon wel bij ook die spammap, van Hetnetmail dus.

@Nick83 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan bij Gmail gewoon bij de spam-map.

Dan zal het geen pop zijn, want pop werkt alleen op Postvak IN.

Of er is wel een spam map, maar hij word niet gesynchroniseerd. 

Via Hetnetmail heb ik nog nooit spam gehad. En via de webmail van kpn kan ik gewoon wel bij ook die spammap, van Hetnetmail dus.

Ja uiteraard. 

Reputatie 7
Badge +10

@KRN187 :

Bij GMAIL (denk; browser) moet je in begin kiezen voor IMAP of POP. Dat kun je niet in de GMAIL app doen. En als je voor bijv. POP hebt gekozen dan moet je ook in GMAIL app ook voor POP kiezen.

En de GMAIL app werkt natuurlijk alleen goed met de email service provider genaamd GMAIL.

Wat bedoel je met “Outlook” ?? Is dat het programma/app genaamd “Outlook” of bedoel je “Outlook.com”. Want de eerste is een email programma terwijl de 2e een email service provider is. Net zoals ook de KPN een emailservice provider is.

In het programma/app “Outlook” moet je gewoon email kunnen ophalen van de KPN emailserver én GMAIL. Maar dan moet je ook het juiste protocol (POP of IMAP) kiezen.

Reputatie 7

Er zijn al ruim een half jaar problemenmet de Outlook app op Android.

 

In een van de onlinemailboxen verdwijnt de mails naar 3 weken. Hoe stel ik in dat de mails niet na drie weken verdwijnen.

Reputatie 7
Badge +10

@Bamagro :

Welk protocol gebruik je in jouw emailprogramma(s)  ??? POP of IMAP ? Ik vermoed dat je in 1 of meer van jouw emailaccounts van jouw emailprogramma(s) POP gebruikt. Met de instelling aangevinkt dat het emailprogramma emails van 3 weken (21 dagen) of ouder laat verwijderen van de (KPN) emailserver.

 

Een andere mogelijkheid is dat jullie veel emails ontvangen en dan jouw emailbox automatisch alle oudere emails verwijdert.

Waar kan ik deze instellingen aanpassen als ik inlogin mijn KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Waar kan ik deze instellingen aanpassen als ik inlogin mijn KPN.

Niet in MijnKPN. Dat moet je in je eigen email programma aanpassen.

Reputatie 2

Ik gebruik de app typeapp daarin kun je kpnmail integreren zonder gedoe met imap en pop en zo. Maar helaas heeft de app wel wat beperkingen. Als je een bericht weggooit duurt dat heel lang en vaak moet je programma daarna opnieuw opstarten. Dus ik ben ook op zoek naar een vlotter lopende versie 

Reputatie 7

Ik gebruik de app typeapp daarin kun je kpnmail integreren zonder gedoe met imap en zo.

Hoe bedoel je zonder gedoe met imap en zo?

Zelf gebruik ik de Outlook app op mijn Android apparaten en dat werkt vlekkeloos.

Ook het configureren van een email account is een fluitje van een cent.

Reputatie 2

Als ik kpnmail als account wil opnemen in outlook dan moet ik allerlei gegevens over imap en smtp of pop etc. Invullen die ik niet weet dus voor mij geen fluitje van een cent. Bij typeapp hoef ik alleen maar mijn mailadres en wachtwoord in te geven vandaar.

Reputatie 7

Als ik kpnmail als account wil opnemen in outlook dan moet ik allerlei gegevens over imap en smtp of pop etc. 

Dat hoef ik niet, het is een kwestie van emailadres, keuze imap of pop en wachtwoord. Een kind kan de was doen.

Reputatie 2

Ok lukte nu wel. Met imap zonder verdere codes toe te hoeven voegen. Bedankt!