Beantwoord

Zijn de e-mailaccounts van XS4all over te zetten naar KPN?

  • 23 January 2024
  • 3 reacties
  • 151 keer bekeken

Vanwege een aantal voordelen willen we graag internet van XS4all overzetten naar KPN met een combideal. We zijn altijd erg tevreden geweest over XS4all maar willen toch overstappen.   Voorwaarde voor de overstap is dat alle e-mail accounts inclusief aliassen behouden blijven en onder kpn normaal te gebruiken zijn

Na verschillende medewerkers van XS4all en KPN te hebben gesproken, ben ik de draad helemaal kwijt. Hoe meer medewerkers ik spreek, hoe meer verschillende antwoorden ik krijg: variërend van absoluut niet mogelijk, je moet dan bij XS4all blijven, tot geen enkel probleem want er hangt al een kpn e-mail account boven de XS4all e-mailadressen. 

Dit onderwerp komt geregeld voor op het KPN-forum, maar ook daar is de variatie aan mogelijkheden en onmogelijkheden groot en voor mij niet meer te volgen.

Ik hoop dat ik op dit forum eindelijk het juiste antwoord krijg inclusief de te nemen stappen.

Hieronder de vragen:

Is het mogelijk de XS4all e-mailadressen te behouden bij de overstap naar KPN en dan zonder een extra contract bij XS4all? Voor zover ik het kan zien, is er per e-mailbox al een kpn e-mailadres aan gekoppeld / er boven gehangen.

Zoja, blijft de historie van de emailadressen (e-mails verzonden, ontvangen, e.d.) via KPN benaderbaar of moet ik een kopiebestand maken en vervolgens ophalen binnen de mailboxen van KPN?

Is het voor het behouden van de e-mailadressen noodzakelijk dat je bij KPN de Fritzbox blijft aanhouden?

Welke stappen moeten we ondernemen en in welke volgorde? 

Op een goede afloop.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hey @Twinky, welkom hier, en goede vraag. Je kan de adressen sowieso behouden. Dat is het belangrijkste.

Bij het samengaan van XS en KPN is alles in dezelfde systemen gekomen. Dat geldt ook mail. Alle XS4ALL klanten hebben een kpnmail.nl adres erbij gekregen. Eentje die qua voorvoegsel gelijk is aan je hoofd mailadres van XS, alleen dan met @kpnmail.nl erachter. 

Van daaruit verwacht ik dat het geen probleem is om over te stappen naar een KPN-type abonnement. En dat je adressen dan gewoon blijven werken zoals nu het geval is. 

Als dat toch onverhoopt niet zo is, dan is het alsnog geen probleem. Want dan kunnen de adressen overgehangen worden. In dat geval zou je dan alleen van te voren moeten zorgen dat je de inhoud opslaat, want niet in alle gevallen kan die meeverhuist worden.

 

Dit allemaal gezegd hebbende, raad ik je toch aan om nog eens te bellen met de XS klantenservice. Zijn zijn degene die hier de experts in zijn. En kunnen ook, als je er zeker van bent, de omzetting met je regelen. Zij zijn te bereiken op (020) 398 76 66.

Bedankt voor je reactie. We hebben de overstap naar KPN gemaakt. Met de emailadressen is het helemaal goed gegaan, geen enkele omzetting nodig 😀

Het kiezen voor KPN ipv XS4all heeft vooral een vooruitgang m.b.t. TV met zich meegebracht. De nieuwe TV+box werkt stukken moderner en is qua instellen box en afstandsbediening heel wat verbeterd. Ook wat het aanzetten van de ondertiteling betreft is deze TV+box heel wat beter dan de TV-box. Vooral het laatste punt heeft ons doen besluiten niet bij XS4all te blijven maar naar KPN over te stappen.

Jammer dat KPN de TV-opnames nog niet anders heeft geregeld. Bij Ziggo kun je zelfs op de laatste seconde van een programma aangeven dat je het programma wilt opnemen en vervolgens wordt het hele programma vanaf begin tot einde bij de opnames weergegeven. Geen problemen met te vroeg beginnende programma's of uitlopende programma's. Uiteraard kun je programma's terugkijken, maar er zit soms wel een paar weken tussen uitzending en het bekijken van de opname. Dan kun je het programma niet meer via “terugkijken” zien. Als dit bij KPN ook goed zou werken, dan denk ik dat heel wat Ziggo klanten over zullen stappen naar KPN.

 

Wel alle lof voor alle XS4all medewerkers. We zijn altijd snel en goed geholpen door mensen die weten waar ze het over hebben 😍. We hebben dan ook lang getwijfeld om over te stappen. Onze keuze om over te stappen heeft absoluut niets met jullie te maken. We hebben lang getwijfeld maar met name vanwege de TV box onze keuze gemaakt. Super bedankt allemaal.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je mooie update over de overstap @Twinky 😃

Je opmerking over het opnemen zet ik even door naar het tv-team, zou inderdaad handig zijn als dit mogelijk gemaakt zou worden!

Reageer