Vraag

Overgestapt naar T-Mobile, alsnog facturen bij KPN

  • 23 November 2022
  • 6 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik ben op 29 september overgestapt naar T-Mobile. Gebruik gemaakt van hun overstapservice wat ook door KPN is erkend. Sindsdien krijg ik (over dezelfde glasvezel lijn) diensten van T-Mobile en niet langer van KPN. Toch krijg ik nog steeds facturen van KPN.

De eerste maand heb ik 'laten lopen', omdat er werd uitgelegd dat de afrekening een maand zou kunnen duren. Maar inmiddels zijn er drie incasso's geweest die niet kloppen. De laatste twee heb ik gestorneerd omdat ik geen diensten meer geleverd krijg.

Ik heb eerder met KPN klantenservice gebeld en deze situatie uitgelegd. Er werd aangegeven dat het waarschijnlijk een administratief probleem is. Ik heb meerdere keren met T-Mobile gebeld. Volgens mij zijn ze er inmiddels achter en hebben ze dit verholpen.

 

Al met al een hoop gedoe dus, waarbij ik nu teveel aan KPN heb betaald en het risico loop dat er extra kosten voor incasso in rekening worden gebracht.

 

Mijn verzoek: verwijder de openstaande facturen uit jullie systeem en verzorg de afrekening per 29 september (de datum dat jullie geen diensten meer leveren op mijn adres).


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Diederik-d Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je overstap niet helemaal soepel is verlopen. 

Ik controleer graag voor je hoe dit zit. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 

Bedankt @Rutger_ . Heb mijn profiel bijgewerkt, zouden alle gegevens in moeten staan om dit te kunnen bekijken.

Reputatie 7
Badge +15

@Diederik-d Ik heb het voor je gecontroleerd en ik zie inderdaad terugkomen dat je de overstapservice hebt gebruikt. 

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken hoe ik dit het beste kan oplossen! 

Ik kom hier komende zaterdag op terug. 

Reputatie 7
Badge +15

@Diederik-d Excuus voor het uitblijven van een reactie. 

Ik heb ondertussen meer informatie mogen ontvangen. In dit geval moet de overstapservice van T-mobile contact opnemen met die van ons. 

Zodat wij onderling de situatie kunnen oplossen.

Ik zou dan ook willen adviseren contact op te nemen met T-mobile en hier aan te geven dat het abonnement bij KPN te laat is stopgezet. 

Zelf kan ik in deze situatie helaas weinig betekenen. Dit zal echt onderling tussen de overstapdesks geregeld moeten worden. 

@Rutger_ ik ben ook in gesprek met hen, maar krijg daar nog weinig voor elkaar. Zij geven aan dat ik de facturen van KPN met jullie moet oplossen. Ik heb al aangegeven dat ik door jullie naar hen ben gestuurd, maar dat maakt nog geen verschil.

 

Wat ik niet begrijp is dat ik sinds 29 september geen diensten meer van jullie krijg (levering van jullie signaal over de glasvezelverbinding is toen gestopt - T-Mobile levert over dezelfde lijn), en ik nog steeds geen afrekening heb gehad. Wat moet er nog gebeuren om die afrekening te laten plaatsvinden? Ik krijg namelijk nog steeds geld terug van KPN.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Diederik-d De opzegging is bij ons op 23-11 bevestigt. Dit betekent dat je in december de slotfactuur krijgt. 

Maar de datum van opzeggen is niet juist, aangezien T-mobile al sinds 29-09 levert. Vreemd dat T-mobile aangeeft dat je bij ons moet zijn voor de facturen.

Zij zouden ook een overstapdesk moeten hebben, die dan contact op kunnen nemen met onze overstapdesk. 

Ik kan zelf namelijk helaas bijvoorbeeld niet inzien wanneer wij een opzegmelding van T-mobile hebben ontvangen.Â