Beantwoord

Eindelijk Airplay bij KPN iTV App, maar helaas het werkt niet

  • 17 August 2020
  • 20 reacties
  • 4085 keer bekeken

Ik was blij verrast toen ik bij de app updates van de app store, bij de KPN iTV app, las dat er eindelijk airplay ondersteuning is. Daar heb ik echt op gewacht. 

Ik had nog een apple tv 3 liggen (die dit jaar ook nog gewoon updates heeft gekregen van Apple zelf) en die nu weer aangesloten. Maar helaas. Zodra ik die selecteer op mijn iphone of ipad in de KPN iTV app, dan krijg ik de melding “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal”. Op mijn apple TV 4 werkt het wel goed, maar in de studeerkamer heb ik een apple TV 3 en daar werkt het dus  niet. ik Kreeg zelfs een melding met de tekst “apple tv 2 en ouder worden niet ondersteund”. Maar het is toch echt een apple TV 3! Bovendien crasht de KPN app telkens na deze dappere pogingen om de content naar de apple TV 3 te streamen (zowel vanaf ipad pro als iphone 11 pro geprobeerd). De KPN app loopt dan volledig vast. 
 

ook mijn schoonmoeder heeft een apple TV 3 en hoopte echt op deze update dat airplay nu eindelijk zou werken (zij heeft geen reden om een apple tv 4 te kopen), maar ook zij kan het nu (nog altijd) niet gebruiken. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 August 2020, 09:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Ook echt een Apple TV 3

iPad werkt helemaal niet. Apple TV reageert nergens op. Zelfs geen meldingen dat Apple TV 2 of ouder niet wordt ondersteund.

 

ziet er helaas niet goed uit

 

Ik krijg ook deze melding op de Apple TV 3 wanneer ik iets via AirPlay wil streamen via de KPN iTV app. Het gaat hierbij om de melding die op de tv zelf te zien is.

Op mijn iPhone of iPad krijg ik geen melding over een verouderde apparaat zoals @Glowy. Bij mij geeft de app aan “Speelt af in AirPlay”, maar dat functioneert dus niet. 

Bij mij van hetzelfde laken een pak. Graag heel spoedig een oplossing want ik heb hier heeel lang op gewacht en ben niet blij met deze dooie mus!

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, wat ontzettend vervelend dit! Excuses voor de late reactie van onze kant. Hoe staat het er nu voor? Als jullie hier nog steeds tegenaan lopen, willen jullie het me dan weten? Ik zoek het graag verder uit. Willen jullie in dat geval ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) als deze er nog niet in staan?

Ja geldt bij mij nog steeds Marcia. Het bericht van Glowy, incl foto’s zijn bij mij identiek. Veel succes en laat maar weten als je nog iets specifieks wilt weten over mijn configuratie.

Hier hetzelfde met 2 Apple TV’s 3.

Hopelijk komt er een werkende app en niet een gecorrigeerde melding op de IPad :

Wij bieden geen ondersteuning voor Apple TV 3 en ouder.

Reputatie 7
Badge +8

Hier werkt het wel :) op een appletv 2 en 3 

Ook me Samsung tv welke airplay ondersteund doet het  Getest vanaf me iphone 11 pro

Vanmorgen was er een update voor KPN iTV (7.1.1). Heeft niets geholpen. Nog steeds de zelfde fout boodschappen als hierboven, helaas. AirPlay via Apple tv3 werkt niet voor KPN iTV. Verder heb ik geen problemen met AirPlay.

Reputatie 7
Badge +8

@Peter Hier werkt hij wel via Appletv3 alleen als ik hem via LAN aansluit via WIFI niet

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik heb alles doorgezet naar de betreffende afdeling. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten!

Reputatie 7
Badge +30

Hier hetzelfde met 2 Apple TV’s 3.

Hopelijk komt er een werkende app en niet een gecorrigeerde melding op de IPad :

Wij bieden geen ondersteuning voor Apple TV 3 en ouder.

Hallo iedereen! De gedachte van @Willem Ch is helaas waarheid: de Apple TV 3 draait op Airplay 1. Wij ondersteunen alleen Airplay 2. Dit is de reden dat de app niet werkt op Apple TV 3 en ouder. De melding is dus aangepast. Mijn excuses voor de verwarring én de dode mus!

Reputatie 7

@Peter Hier werkt hij wel via Appletv3 alleen als ik hem via LAN aansluit via WIFI niet

@MennoG78,  Dus jij kan met de iTV app op jouw iPhone 11 Pro streamen naar jouw Apple TV 3?

Reputatie 7
Badge +8

@wjb Jazeker vorige week nog wel heb nog op zolder zo voetbal zitten kijken.

Echter kreeg ik gister een update van de kpn app op me telefoon en nu werkt het niet meer

Reputatie 7

@wjb Jazeker vorige week nog wel heb nog op zolder zo voetbal zitten kijken.

Echter kreeg ik gister een update van de kpn app op me telefoon en nu werkt het niet meer

Apart want @Marcia_ geeft aan dat de iTV app alleen Airplay 2 ondersteunt en dat het daardoor niet mogelijk is om te streamen naar de Apple TV 3 immers de Apple TV 3 ondersteunt geen Airplay 2. Jij spreekt dit dus feitelijk tegen en dan wordt het toch wel interessant om hier nog even wat langer bij stil te staan.

Ondersteunde de iTV app dan ook de "gewone" Airplay tot aan de laatste versie van de iTV app en waarom heeft KPN die ondersteuning gestopt wetende dat daarmee vele Apple TV gebruikers teleurgesteld zullen worden?

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb het vorige week zien werken aangezien ik deze oude appletv nog onder het stof had liggen en dacht kan nu eidelijk kijken op zolder.

 

Misschien komt er wel een kpn-apple actie om een apple tv3 om te ruilen? Het is nog een perfect apparaat, werkt met alle soorten films en streaming mogelijkheden. Het heeft iets vreemds om een prima modern ogend apparaat dat tweedehands niets meer waard is weg te gooien...of gewoon accepteren dat alleen deze optie dan niet werkt.

https://www.overons.kpn/nl/kpn-voor-nederland/duurzaamheid

 

Apple tv3 via ethernet aangesloten en apple tv, kpn box en telefoon via zelfde kpn experia modem. Beide apparaten via kpn wifi aansluiten: geen verschil (mogelijk dat kpn wifi en lan aparte vlan’s zijn). Kpn itv via ziggo naar apple tv4: werkt wel.

Aha, airplay 2 versus airplay 1, daarom, ok, duidelijk.

https://www.apple.com/benl/trade-in/

Reputatie 7

...mogelijk dat kpn wifi en lan aparte vlan’s zijn...

Nee, er worden geen aparte vlans gebruikt voor wifi en het lan.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is zeker bijzonder! Ik ga dit navragen :-).

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou er nog even op terugkomen, maar we kunnen het niet verklaren! We ondersteunen alleen AirPlay 2, dat zou dan op jouw Apple TV moeten staan? Anders zou ik het niet weten! :(

 

Op de Ziggo Go app werkt de Apple TV 3 prima. Misschien toch overstappen naar Ziggo.