Beantwoord

SmartTV iTV app

  • 9 November 2020
  • 15 reacties
  • 225 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Wanneer is het aanbod via de tv app gelijk aan het normale ITV aanbod? Op dit moment geen radiozenders, een beperkter aanbod TV zenders en geen teletekst? Bovendien loopt een opname terugkijken nogal eens vast. Hier wordt door KPN op geen enkele manier ruchtbaarheid aangegeven. Samengevat, met de TV app ga je er flink op achteruit t.o.v. het normale ITV aanbod en je blijft hetzelfde betalen aan abonnement. Overigens heb ik een Samsung tv van 2020 dus daar ligt het echt niet aan.

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 November 2020, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Aad van Vliet, welkom op ons forum.

De aanbod van de Smart TV iTV app is gelijk aan het aanbod van de reguliere iTV app. Het is in feite een iTV app voor op de Smart TV. Voor beide apps geldt dat sommige zenders alleen op de tv-ontvanger beschikbaar zijn. Dit heeft te maken met de rechten die beschikbaar zijn voor deze apparaten. Deze verschillen zitten voornamelijk op het aantal zenders. Van de beschikbare zenders in de app zijn de volgende functionaliteiten beschikbaar: Live, Begin gemist, Live TV pauzeren, 7 dagen Terugkijken en Opnemen. Ook kun je films en series van het basis- en pluspakket bekijken. We hopen natuurlijk in de toekomst het aanbod gelijk te kunnen trekken, maar voor nu kun je naast de Smart TV iTV app nog gebruik blijven maken van de tv-ontvanger voor de volledige televisie ervaring.

Reputatie 1
Badge

Het blijft vreemd dat ik een aantal zenders wel via de app (alle Duitse, een aantal regionale zoals tv rijnmond, omroep Brabant) op mijn iPad kan kijken en niet op de nieuwste Samsung tv maar goed dat is een beleidskwestie. Je geeft zelf al aan dat daar aan gewerkt wordt om het aanbod gelijk te trekken. Kun je iets zeggen over teletekst? Is op beide apps niet mogelijk, wel via de iTV ontvanger. Wat vervelender is, en daar hebben meer gebruikers last van, is dat bij een opgenomen programma wat ik terug wil kijken het beeld ineens stilstaat en het geluid verder gaat. Na een paar seconden verschijnt de tekst “Sorry..kan de video niet laden, probeer het later opnieuw” Dit gebeurt met name bij vooruit- of terugspoelen. Ik heb dat reeds doorgegeven, zou terug gebeld worden maar je raadt het al, dat is niet gebeurd.

  1. vr. gr. Aad van Vliet
Reputatie 7
Badge +17

Teletekst is inderdaad niet beschikbaar in de iTV app. Teletekst gaat ook niet naar de (Smart TV) iTV app komen, maar er wordt wel nagedacht over ondertiteling wat dus lijkt op pagina 888.

Ik begrijp dat je ook problemen ervaart met het terugkijken van programma's via de iTV app. Je geeft aan dat er een ticket is aangemaakt, maar dat je nog niets hebt gehoord. Ik heb daarom gelijk even gekeken naar de status van dit ticket. Mijn collega's geven aan dat het klinkt als een probleem met de wifi verbinding en raden je aan om de televisie met een internetkabel te verbinden met het netwerk.

Reputatie 1
Badge
  1. het is een bekabelde verbinding 
  2. de enige app die problemen geeft is de KPN app
  3. ik ben niet de enige met dit probleem 
  4. Ik zou terug gebeld worden, is niet gebeurd
  5. je communiceert met een oud-KPN medewerker dus ik weet echt wel waar ik het over heb
Reputatie 7

Het blijft vreemd dat ik een aantal zenders wel via de app (alle Duitse, een aantal regionale zoals tv rijnmond, omroep Brabant) op mijn iPad kan kijken en niet op de nieuwste Samsung tv maar goed dat is een beleidskwestie.

Maar de Duitse zenders kan je toch niet kijken op jouw iPad?

Dat die regionale zenders te bekijken zijn via de iTV app is inderdaad vreemd. Ik ben bang dat dit een foutje is.

Reputatie 1
Badge

Ook op mijn iPhone kijk ik gewoon een aantal regionale zenders als ik wil. De Duitse zijn idd geblokkeerd. 

Reputatie 7

Ook op mijn iPhone kijk ik gewoon een aantal regionale zenders als ik wil. De Duitse zijn idd geblokkeerd. 

Op mijn Android tablet en telefoon kan ik ook de regionale zenders TV West en TV Rijnmond bekijken als ik thuis ben.

Als ik buiten de deur ben, dan kan ik ze echter niet kijken.

Maar, zoals gezegd, denk ik dat dit een foutje is in de instellingen voor die regionale zenders.

Het kan natuurlijk ook dat KPN voor die zenders wel rechten heeft om die thuis via de iTV app aan te bieden en dan zou ik verwachten dat dat ook voor de smart-TV app zou gelden.

@Denise_?

Reputatie 1
Badge

Ik ga er vanuit dat KPN steeds werkt aan verbetering van de app dus afwachten maar

Reputatie 7
Badge +17
  1. het is een bekabelde verbinding 
  2. de enige app die problemen geeft is de KPN app
  3. ik ben niet de enige met dit probleem 
  4. Ik zou terug gebeld worden, is niet gebeurd
  5. je communiceert met een oud-KPN medewerker dus ik weet echt wel waar ik het over heb

Bedankt voor de toelichting. Ik zie nu dat mijn collega vandaag geprobeerd heeft jou te bellen. Helaas kreeg mijn collega je niet te pakken. Mijn collega zal nog deze week een nieuwe belpoging doen.

  

Op mijn Android tablet en telefoon kan ik ook de regionale zenders TV West en TV Rijnmond bekijken als ik thuis ben.

Als ik buiten de deur ben, dan kan ik ze echter niet kijken.

Maar, zoals gezegd, denk ik dat dit een foutje is in de instellingen voor die regionale zenders.

Het kan natuurlijk ook dat KPN voor die zenders wel rechten heeft om die thuis via de iTV app aan te bieden en dan zou ik verwachten dat dat ook voor de smart-TV app zou gelden.

@Denise_?

Dit ga ik navragen, kom ik op terug!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb terugkoppeling ontvangen.

Zoals ook al eerder aangegeven bevestigt mijn collega dat het aanbod op de iTV app, iTV Online en de Smart TV app vrijwel gelijk is. Het enige verschil is dat de adult zenders wel op iTV Online te bekijken zijn, maar niet op via de iTV app of de Smart TV app.

Daarnaast zijn de Duitse zenders alleen beschikbaar via de tv-ontvanger. Je zou deze dus niet moeten kunnen bekijken via de iTV app of de Smart TV app, zoals @wjb eerder ook al aangaf. Kun je dit toch wel bekijken? Geef dan een seintje, dan zorg ik dat dit signaal bij het juiste team terecht komt.

Als laatste nog de regionale zender TV Rijnmond en TV West. Deze zenders zijn wel beschikbaar op de iTV app, maar alleen thuis. Het is dan ook logisch dat je deze wel kunt bekijken op de Smart TV app, want dit is immers altijd thuis. Mijn collega heeft dit getest en kan deze zenders inderdaad vinden. Mogelijk heb je deze over het hoofd gezien? Op onze website in het zenderoverzicht staat overigens dat deze zenders alleen via de tv-ontvanger te bekijken zijn, maar dit betreft een fout. Mijn collega heeft hiervoor de nodige actie al uitgezet zodat dit gecorrigeerd zal worden.

Reputatie 7

@Denise_, Waarom zijn de regionale zenders van Zuid-Holland wel via de app te bekijken en de regionale zenders van andere provincies niet?

Reputatie 7
Badge +17

@Denise_, Waarom zijn de regionale zenders van Zuid-Holland wel via de app te bekijken en de regionale zenders van andere provincies niet?

Dat heeft te maken met de uitzendrechten. Zo is dat eenmaal vastgelegd tussen de betreffende omroep/rechthebbende en KPN. 

Reputatie 7

@Denise_, Waarom zijn de regionale zenders van Zuid-Holland wel via de app te bekijken en de regionale zenders van andere provincies niet?

Dat heeft te maken met de uitzendrechten. Zo is dat eenmaal vastgelegd tussen de betreffende omroep/rechthebbende en KPN. 

Ik had niet anders verwacht.

Reputatie 1
Badge

👍👍

Reputatie 6
Badge +3

Teletekst is inderdaad niet beschikbaar in de iTV app. Teletekst gaat ook niet naar de (Smart TV) iTV app komen, maar er wordt wel nagedacht over ondertiteling wat dus lijkt op pagina 888.

Ik begrijp dat je ook problemen ervaart met het terugkijken van programma's via de iTV app. Je geeft aan dat er een ticket is aangemaakt, maar dat je nog niets hebt gehoord. Ik heb daarom gelijk even gekeken naar de status van dit ticket. Mijn collega's geven aan dat het klinkt als een probleem met de wifi verbinding en raden je aan om de televisie met een internetkabel te verbinden met het netwerk.

Van dit soort berichten wordt ik blij. :slight_smile: