Vraag

1 Gbit/s abonnement, maar ik haal maar 500 Mbit/s

  • 8 December 2022
  • 9 reacties
  • 120 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb denk ik een soortgelijk probleem.

Sinds Juni 2022 glasvezel met een abonnement van 200/200.  Hier werden met speedtest gemakkelijk 195/200 gehaald. De Upload is hoger dan download in mijn geval, maar dat terzijde.

3 weken overgestapt naar 1000/1000 en de speedtests die ik nu uitvoer komen niet boven de 495/495. Zoveel overhead verlies kan niet het geval zijn. Kunt u mij helpen?

 

Reeds meerdere malen uitgevoerd:

  • modem herstart
  • Speedtests bekabeld en via Wifi en dezelfde resultaten.

Ter info: In juni na de aansluiting op Glasvezel had ik een soortgelijk issue:

Abonnement 200/200 maar speedtest 80/80 (ook door KPN monteur gemeten). Dit is toen aangepast door de helpdesk van KPN.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo,

Sinds Juni 2022 glasvezel met een abonnement van 200/200.  Hier werden met speedtest gemakkelijk 195/200 gehaald. De Upload is hoger dan download in mijn geval, maar dat terzijde.

3 weken overgestapt naar 1000/1000 en de speedtests die ik nu uitvoer komen niet boven de 495/495. 

uitgevoerd:

  • modem herstart
  • Speedtests bekabeld en via Wifi en dezelfde resultaten.

Ter info: In juni na de aansluiting op Glasvezel had ik een soortgelijk issue:

Abonnement 200/200 maar speedtest 80/80 (ook door KPN monteur gemeten). Toen schoot de speedtestmeter wel eerst naar 200 en ging toen terug naar 80. Leek wel of de snelheid was afgekapt om 80/80. Dit is toen aangepast door de helpdesk van KPN.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Skigeit333, jammer om te lezen dat je de juiste snelheid niet haalt! Ik zie dat het administratief wel in orde is aan deze kant. Niet alle apparatuur kan met 1 GBit/s omgaan. Welke Experia Box heb jij? Welke netwerkkabels gebruik je? En welk merk/type laptop/pc heb je gebruikt om de speedtest te doen?

Hi Marcia,
 

Ik test meestal alles dubbel:

Ik heb getest met vrij nieuwe laptop getest. Een Lenovo X390 en een Dell Latitude 5500. Alle nog up to date. 
Cat 5 en Cat 6 netwerkkabels gebruikt twee verschillende dus.

Ik heb de witte ExperiaBox V10.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te lezen dat het daar niet aan kan liggen! Ik zou graag een ticket aan willen maken. Hiervoor moet ik dan wel je modem resetten. Je kunt het beste hier zelf even voor bellen met 0800-0402 op een moment dat het jou uitkomt (met je mobiel). Mijn collega's kunnen dan de boel resetten en, indien nodig, een ticket aanmaken. Ik kan dit ook doen, maar dan zou ik graag willen weten wanneer dit uitkomt. Ik kan me voorstellen dat je hier niet altijd op zit te wachten. Zou er een monteur naar je toe moeten komen, zou dit ook kunnen? Op welke dag/dagdeel zou dit dan uitkomen?

Reputatie 6

.

Hi Marcia,

Morgen (vrijdag) werk ik vanuit huis. Dus dan zou het resetten door u voor mij uitkomen. Kan het na 1300 uur? 
 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Skigeit333, ik was vandaag vrij en ben er nu nog even tot 22 uur. Maar het is nu wel heel ruim na 13 uur dus ik gok het er niet op zonder even te checken. Zou het vanavond nog kunnen? Anders ben ik er maandag weer, schikt dat? Je zou anders morgen even de klantenservice kunnen bellen, mijn collega's kunnen je dan ook verder helpen.

Hi Marcia,
De reset van het modem, zou mij uitkomen maandagmiddag-avond of dinsdagochtend.

Hoor het graag. 

Reputatie 7
Badge +30

Hopelijk was het nu geen probleem. Ik heb een ticket voor je aangemaakt en er wordt binnen drie werkdagen contact met je opgenomen! Laat je nog even weten of het opgelost is?