Beantwoord

Bedrag tegoed

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Mijn moeder van 87 zou in november 2018 worden aangesloten op het glasvezelnet van KPN. Nadat er 3 monteurs waren geweest kwamen zij erachter dat dit in het verzorgingshuis waar zij woont niet mogelijk was. De 4e monteur kwam met een oplossing en pas nadat de 5e monteur was geweest was de aansluiting eindelijk een feit. Intussen was het al half december en heeft mijn moeder bijna 3 weken geen telefoon kunnen gebruiken en ook het alarm wat daaraan verbonden is werkte dus niet. Er hebben daarom dagelijks mensen moeten controleren of alles goed ging gezien haar leeftijd. KPN stuurde wel gewoon een nota voor de hele periode waarvan er dus 3 weken geen aansluiting van de KPN was en zij nog steeds via Ziggo TV keek (telefoon was door KPN afgesloten en kon niet meer gebruikt worden) en had dus ook nog de kosten hiervan. Na wat moeizame gesprekjes met de helpdesk had ik eindelijk een dame die goed luisterde en die ook goed kon begrijpen dat ik kwaad was gezien hetgeen er reeds had plaatsgevonden (een ware soap). Zij heeft een aantekening gemaakt voor de financiële administratie om op een volgende factuur een bedrag in mindering te brengen voor de drie weken dat zij geen diensten had van de KPN. Dit zou in december gebeuren. In december werd vervolgens weer het volle bedrag geïncasseerd. Opnieuw gebeld en de dame die mij te woord stond zag de aantekening staan van het bedrag wat mijn moeder tegoed heeft maar zij gaf aan dat het te laat was om dat in december nog te verwerken. Dit zou gegarandeerd met de nota van januari worden verrekend. U raad het al, ook in januari is weer het volle pond geïncasseerd. De forumnaam zegt al genoeg, om moedeloos van te worden. Zou het niet teveel moeite zijn om het bedrag gewoon terug te storten als het te moeilijk is om dat in een factuur te verwerken.
Graag uw reactie, dan zal ik ook alle gegevens doorgeven.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 January 2019, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Hallo moedeloos, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen, met wat je beschrijft, dat je er inmiddels wel flauw van bent. Zou je, in jouw forumprofiel, de gegevens van je moeder willen invullen (postcode, huisnummer en naam). Deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor jou en mij. Dan pak ik hier de rest erbij en ga met je regelen dat die vergoeding eindelijk in orde komt.
Hallo Erik,

Bedankt voor je bericht. De gegevens in het forumprofiel van mijn moeder zijn aangepast.
Hoop dat het nu wordt opgelost.

Met vriendelijke groet.
Reputatie 7
Dank je! Ik zie hier dat de afgesproken correctie van de kosten wel in het systeem is gezet, maar niet op de factuur is verwerkt. De creditering is dan ook ergens vastgelopen. Ik heb hiervoor de financiële afdeling aangestuurd, zij gaan dit herstellen. Ik verwacht dat de creditering dan ook op de volgende factuur (van februari) eindelijk verwerkt zal worden.