Vraag

Compensatie bij open lijn voor Alles-In-1 pakket

  • 28 October 2019
  • 2 reacties
  • 408 keer bekeken

Sinds 14 oktober 2019 is er een ondergrondse kabelstoring geweest, waardoor ik tot op heden (28 oktober) geen internet, vaste telefoon en tv heb kunnen ontvangen. Verschillende KPN en externe monteurs zijn langs geweest en hebben er aan gewerkt om het probleem op te lossen. 

KPN monteur 1 stelde vast dat de ondergrondse moest komen, na werk van de ondergrondse monteur heeft KPN niet getest en KPN monteur 2 heeft vastgesteld dat de ondergrondse een fout heeft gemaakt bij het aansluiten van de kabel ergens 800 meter van mijn huis af. Nadat KPN monteur 2 is vertrokken blijkt de vaste lijn nog niet te werken (inkomende gesprek kan niet beantwoord worden, bij poging tot uitgaand gesprek een dode lijn). Dus ik wacht nu KPN monteur 3 af.

Ik ben ZZP’er die vanuit huis werkt, dus naast de privé ongemakken van het ontbreken van verbindingen, heeft dit ook zakelijke gevolgen. De derde monteur die langskwam vandaag vroeg zich af waarom er geen noodpakket is aangeboden, maar dat antwoord moet ik schuldig blijven. Het is mij niet aangeboden.

Ondertussen heb ik geen internet/WiFi, vaste telefoon en tv en heb ik voor werk uit moeten wijken naar een andere locatie en krijg ik ‘gewoon’ van KPN een factuur voor het volledige maandbedrag, terwijl KPN al twee weken faalt in dienstverlening.

KPN klantenservice heeft toegezegde met een passende compensatie te komen en dat de klachtenafdeling binnen vijf werkdagen hierover contact opneemt. Heeft iemand voor mij informatie over de berekening van de compensatieregeling, want ik ben zowel privé als zakelijk behoorlijk benadeeld met deze storing.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @PavaBe . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal behoorlijk akelig. Ongetwijfeld is er geen opzet in het spel maar het is wel erg slordig allemaal.

Ik begrijp dat je een klacht hebt ingediend? Ik kan in ieder geval duidelijk zijn over de potentiële vergoeding. Die zal niet hoog zijn. 

Wat er precies afgesproken gaat worden laat ik even aan de klacht afhandelaar. Maar verwacht geen compensatie voor misgelopen inkomsten of iets dergelijks.

Hoe is het nu afgelopen met dat noodpakket? Wordt die opgestuurd? 

 

Hoi Erwin,

Er is mij geen noodpakket aangeboden.

Inmiddels is na twee weken (drie verschillende KPN monteurs en bezoek ondergrondse van Volker Wessels) de storing verholpen. Inderdaad super slordig van KPN. Geen samenwerking tussen klantenservice van KPN en de planning en er is kennelijk geen spoed team aanwezig om langdurige storingen op te lossen. Bovendien  miscommunicatie tussen KPN en Volker Wessels. Tot slot door de ondergrondse van Volker Wessels en KNP monteur #2 onvoldoende getest.

Resumé van gemaakte fouten door KPN:

  • lange wachttijd monteurs, waardoor de doorlooptijd van de storing twee weken (!!) heeft geduurd
  • niet benaderen contactpersoon op locatie, terwijl ik wel gegevens heb doorgegeven
  • onvoldoende testen
  • ten onrechte gereed melding van storing (storing was namelijk helemaal niet verholpen)
  • niet aanbieden / opsturen noodpakket

Door de klantenservice is via Messenger een passende vergoeding toegezegd. Ik vertrouw er op dat KPN zich aan haar woord houdt, want de ‘niet hoge vergoeding' die u impliceert is in ieder geval niet passend. Ik heb twee weken zakelijk en privé nadeel ondervonden van alle KPN slordigheden. Het is niet meer dan billijk dat KPN mij hierin met een reële vergoeding tegemoet komt.